Adrian Drăgan și Vali Brădățeanu au luat startul la Bacău, în etapa a VII-a a Campionatului Național de Raliuri Dunlop, din postura de ocupanți ai locului 3 la clasă, un singur punct despărțindu-i de poziția secundă.
Echipajul revistei auto motor și sport, susținut de Toshiba România, Unior-Tepid și SKF, avusese o evoluție promițătoare odată cu debutul raliurilor de macadam. Un loc secund la Sibiu, raliu de coeficient 2, urmat de un loc 3 la Arad, ultima etapă de coeficient 1,2 din sezon, le dădea speranțe pentru un final de sezon foarte bun.
François Delecour este campion național în CNR
Bacăul, unul dintre cele mai bune raliuri din punctul de vedere al macadamului, propunea în cele două zile de concurs peste 120 km de probă specială, regina fiind celebra deja probă Minești de 26 km, împărțită în două jumătăţi aproape exacte de macadam, respectiv beton în partea a doua. De altfel, suprafaţa mixtă a acestei probe, precum şi faptul că, faţă de 2012, betonul s-a dovedit la recunoaşteri ceva mai stricat au reprezentat împreună cheia acestui raliu. Proba urma a fi parcursă de două ori în prima zi, iar în acest caz, un rezultat bun aici ar fi asigurat un rezultat bun la finalul raliului.
Pentru Adrian şi Vali, primul contact cu maşina a fost în cadrul sesiunii de shakedown din preziua startului, cei doi efectuând patru urcări cronometrate, la finalul cărora Drăgan avea să se declare mulţumit de comportamentul maşinii şi de rezultatul reglajelor efectuate.
Jurnal de bord: Sibiu Rally, etapa a V-a CNR 2013, etapa a VII-a ERC
Cei doi au pornit încrezători pe prima probă, în ciuda unui stoc redus de anvelope şi a faptului că ploaia căzută pe parcursul nopţii făcuse ca traseul să devină alunecos.
Aşa cum a procedat şi majoritatea concurenţilor, Drăgan a optat pentru pneurile de compoziţie medie la prima probă, soluţie care a funcţionat perfect pe macadam, dar care şi-a arătat limitele pe cei 10 km de coborâre pe plăci de beton. Din păcate, Adrian şi Vali au semnat cel mai spectaculos abandon al raliului, ieşind în decor cu un kilometru înaintea finalului de probă, în momentul în care se aflau pe poziţia a doua a clasei. Din fericire, cei doi nu au avut de suferit în urma accidentului, însă maşina, deşi repusă pe roţi cu ajutorul spectatorilor, nu a putut fi reparată în parcul de service de 30 de minute de la finalul probei.
„Ne-am propus să terminăm acest raliu, dar am avut ghinion. Pe finalul probei, se intra pe o zonă de asfalt destul de denivelată şi murdară. Redusesem ritmul până acolo, dar parcă prea mult, şi am forţat puţin intrarea într-un viraj de dreapta. Cred că am stat prea mult pe partea murdară, maşina a intrat în subvirare, am încercat să o ţin pe drum, însă roata stânga-spate a lovit ceva foarte dur, ceva de beton aflat în iarbă, şi ne-am răsturnat. Am repus maşina pe roţi şi am ajuns în service fără penalizări, dar timpul nu a fost suficient pentru a schimba puntea spate destul de avariată. Este păcat pentru că am pierdut multe puncte aici“, a declarat Drăgan după acest abandon.
Jurnal de bord: Raliul Aradului Atrium, etapa a VI-a CNR Dunlop 2013
Pentru Adrian şi Vali, următoarele două săptămâni vor fi de foc, până la Raliul Iașului, ce se va derula între 4 și 5 octombrie. Va fi o cursă contra cronometru pentru ajustarea bugetului şi repararea mașinii. Cei doi se află în prezent pe locul 4, la mai puţin de patru puncte de poziţia a treia a clasei, cu două raliuri rămase de disputat din acest sezon!