Home Retro Licitația auto Artcurial de la Paris din 24 octombrie

Licitația auto Artcurial de la Paris din 24 octombrie

de George Grosu

Pe 24 octombrie, cunoscuta firmă franceză de licitații Artcurial va scoate la licitație automobile sport sau de competiție legendare, vehicule cu look spectaculos și cu unele caracteristici speciale. Multe dintre acestea au prețuri rezonabile, după cum arată o selecție realizată de unii specialiști.

Să presupunem că un colecționar și-ar dori întotdeauna printre automobile aflate în colecția sa și o mașina originală de raliu precum cea a campionului mondial WRC, scoțianul Colin McRae și pentru care ar trebui să aibă disponibilă în prezent aproximativ o jumătate de milion de euro. Pentru a putea achiziționa acea mașină ar trebui să nu rateze prezența la licitația Artcurial de la Paris din 24 octombrie, atunci când aceasta va fi licitată cu lotul numărul 40.

Este vorba de un Subaru Impreza Prodrive de culoare albastră având autocolante cu litere galbene ale sponsorului principal și care a fost construit în anul 1993. Fosta mașină de raliu a lui Colin McRae este așteptată să ajungă la un preț estimat cuprins între 450.000 și 650.000 de euro, ceea ce îl face unul dintre cele mai scumpe automobile din cadrul licitației Artcurial. Prețuri la fel de mari sunt așteptate să fie obținute și de un Aston Martin Vanquish Zagato Coupe din 2017 și un Ferrari Daytona transformat în varianta Spyder.

Dar printre cele 97 de automobile sunt și oferte mult mai ieftine. Spre exemplu, în lotul numărul unu este un Citroen Mehari, estimat la 6.000 – 10.000 de euro și vândut imediat ce există o ofertă, acesta fiind scos la licitație fără un preț minim. Acest lucru este valabil și pentru următoarele zece loturi. Nouă dintre acestea sunt modele Citroen: DS, SM, Traction Avant, 2CV A, C6 și un Visa Super E Decapotable, ultimul fiind un decapotabil cu 4 uși și soft top care se rulează. Chiar dacă nu pare elegant, modelul este unul foarte rar iar acest exemplar se află într-o stare bună de conservare.

Dacă sunteți pasionați de modelele franțuzești, veți putea găsi o ofertă bogată la această licitație. Pe lângă modelele cunoscute și populare de la producătorii tradiționali francezi Citroen, Peugeot și Renault, există inclusiv modele exotice care pot fi studiate în timpul tururilor preliminare din 23 și 24 octombrie. De exemplu, puteți opta la licitație pentru o Matra-Bonnet Djet V din 1965 sau pentru unul din apreciatele modele de Alpine de la A 110, A 310 și A 610 pentru care există cel puțin un exemplar. Exemplarul de Alpine A 610 are un singur proprietar anterior pe fostul pilot de teste de la Alpine, Jean de Alexandris, care a renunțat la instalația de aer condiționat, a crescut presiunea turbocompresorului cu 0,3 bar și are instalat un buton de dezactivare pentru ABS. De altfel, acesta nu este singurul motiv pentru care coupe-ul vopsit în albastru este o raritate, Alpine construind doar 818 de unități din modelul A 610 între anii 1991 – 1995. Acest exemplar are o cotație cuprinsă între 35.000 și 50.000 de euro.

Chiar și cei cărora le plac modelele cult de design din producția americană ar trebui să se orienteze către licitația care urmează să se desfășoare la Paris. Aici pot găsi câte un exemplar al modelelor din anii ’60: Buick Riviera, Oldsmobile Toronado și Studebaker Avanti care sunt trei exemple de design remarcabile. Riviera din prima serie este una dintre modelele iconice ale brandului Buick, cu farurile ascunse de un sistem retractabil, dispuse unul deasupra celuilalt și interiorul elegant. Acest exemplar, de culoare albastru închis, a aparținut, unui angajat al Secret Service apropiat de J. F. Kennedy. Artcurial estimează valoarea acestui exemplar coupe hardtop la 20.000 – 30.000 de euro.

Oldsmobile-ul Toronado este interesant din două motive. Există, cu siguranță doar câteva modele dotate cu motor V8 montat frontal longitudinal și transmisie pe roțile din față precum modelul Oldsmobile care a fost primul model american de serie cu tracțiune față. Al doilea motiv îl reprezintă prezența unei nervuri între pasajele roților care împarte secțiunea laterală din tablă, astfel încât automobilul să pară mai lung și mai plat. Un efect optic dorit, care a fost introdus în premieră pe acest model american și care reprezintă încă o caracteristică de design populară astăzi.

Foto: Artcurial

Subaru Impreza Prodrive 1993
Alpine A610 1991
Citroen Visa Super E Decapotable 1983
Matra Bonnet Djet V 1965
Buick Riviera Coupe Hard Top Grand Sport 1965
Oldsmobile Toronado Hard Top Deluxe 1967
Studebaker Avanti 1963
Alfa Romeo Alfetta GTV Delta 1980
Citroen BX 4TC-Evolution 1986
Nash Healey Le Mans Coupe 1953
Nissan 240 RS Group B 1986
Hobbycar B612 2002

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.