Ajuns la a treia generație sub aripa BMW, modelul emblematic al gamei Mini a primit, în premieră, o versiune de caroserie cu cinci uși.
Fără a renunța la caracterul ușor extravagant și șic, devenit emblematic pentru acest model, noua versiune de caroserie a lui Mini acordă mai multă importanță laturii practice. Astfel, dimensiunile exterioare au fost simțitor majorate, ajungând la 3982 mm în lungime (+ 161 mm) și 1425 mm înălțime (+11 mm). Versiunile de motorizare Cooper S și Cooper SD sunt chiar și mai lungi, măsurând 4005 mm. Lățimea a rămas la cota 1727 mm, dar ampatamentul a fost majorat și el cu 72 mm, ajungând la 2567 mm. În consecință, habitaclul a devenit mai încăpător, în special la partea din spate, care poate primi acum o banchetă cu trei locuri. De asemenea, portbagajul a ajuns la 278 de litri, fiind și acesta mai mai mare, cu 67 litri.
Mini Countryman, facelift discret
Cu excepția versiunilor de motorizare One, toate celelalte propulsoare au fost preluate de la modelul de caroserie cu trei portiere. Asta înseamnă că oferta este deschisă de Cooper D, versiune echipată cu un diesel cu trei cilindri și 1,5 litri, ce dezvoltă 115 CP și 270 Nm. Pe frontul propulsoarelor alimentate cu benzină, întâlnim versiunile Cooper (trei cilindri, 1,5 litri, 136 CP și 220 Nm) și Cooper S (patru cilindri, 2,0 litri, 192 CP și 280 Nm). Totodată, în gama Mini a debutat și un nou propulsor diesel de 2,0 litri, ce dezvoltă 170 CP și 360 Nm. Complementar transmisiei manuale cu șase rapoarte oferite standard în cazul tuturor motoarelor, este propusă opțional și una automată cu șase rapoarte.
Noul Mini Clubman – deocamdată, doar concept
Interiorul păstrează aceeași configurație a bordului, cu ceasuri atașate coloanei de direcție și consolă centrală spectaculoasă, ce integrează un display foarte generos și butoane inspirate din aviație. Nu lipsește nici sistemul Driving Modes, ce schimbă răspunsul mașinii la comenzile șoferului, intervenind inclusiv asupra nivelului de amortizare a suspensiilor (Dynamic Dumper Control). Tehnologiile de eficientizare a consumului de combustibil, reunite sub numele Minimalism, se preocupă în continuare de reducerea pe cât posibil a consumului și, în cazul cutiei de viteze automate, permit decuplarea motorului de la transmisie. Ca sisteme moderne ce vin în sprijinul șoferului putem nota noul head-up display cu ecran ce iese din bord (nu cu proiectarea informațiilor pe parbriz, ca la BMW), tempomatul adaptiv, cu funcție de frânare automată în cazul unui pericol iminent, asistentul pentru faza lungă, sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație, precum și camera video pentru marșarier.
Comentarii închise.