Ford face un pas curajos cu noul van compact Transit Connect. Această generație arată și se comportă precum un autoturism, o revoluție în acest segment.
Text: Alexandru Gugoașă. Foto: Ford
Pentru noi, românii, numele Transit Connect are o semnificație aparte. Vechea generație s-a asamblat pentru o scurtă perioadă și la Craiova, înainte de debutul producției lui Ford B-Max. Practic, cu acest model au învățat inginerii români ce înseamnă să asamblezi un Ford. Primul Transit Connect ieșea de pe poarta fabricii din Bănie în septembrie 2009. 2 ani mai târziu, producția era oprită pentru a face loc monovolumului B-Max. Acum, Ford lansează noua generație Transit Connect pentru care are planuri mari. Din păcate, aceste planuri nu includ și producția mașinii în România, fabrica de la Craiova urmând să asambleze, din 2014, un nou model alături de B-Max.
Ford B-Max este cel mai bine vândut monovolum mic din Europa
Noul Transit Connect reprezintă un adevărat salt în acest segment pentru Ford. Vehiculul utilitar preia o serie de elemente de la autoturismele mărcii, cum ar fi planșa de bord modernă și echipamente precum sistemul Sync. Chiar și designul mașinii a fost realizat în ideea de a îndepărta cât mai mult modelul de tot ceea ce înseamnă vehicul utilitar.
Gama de motorizări este preluată de la modelele de clasă mică și compactă, Fiesta și Focus. Propulsoarele ce compun gama sunt 1.0 EcoBoost de 100 CP și 1.6 TDCi de 75, 95 și 115 CP, ambele promițând performanțe și consum decente.
Pentru că vorbim totuși de o utilitară, există o multitudine de variante de caroserie. Avem două tipuri de ampatament și două tipuri de layout pentru interior – cu două și cu cinci locuri, cel din urmă păstrând totuși un spațiu suficient și pentru marfă, în spatele banchetei. În afară de versiunea cu cinci locuri, toate tipurile de Transit Connect permit încărcarea cel puțin a unui europalet, lucru vital pentru o mașină utilitară, fie ea și compactă.
Test: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi
Odată urcat la volan, te simți aproape ca într-un autoturism, asta dacă ignori oglinzile laterale demne de un vehicul de marfă. Planșa de bord este familiară oricui a mai condus un Ford Focus, B-Max sau Fiesta, având aceeași dispunere a comenzilor și dotări similare. Comparabile sunt și materialele folosite pentru finisarea habitaclului.
Test comparativ: Mercedes Citan Combi vs VW Caddy Life
Proba de condus ne-a furnizat însă cea mai mare surpriză. Versiunea cu ampatament scurt, cu doi oameni la bord și o încărcătură de 300 kg, se comportă aproape la fel de bine ca un autoturism. Are un ruliu controlabil, reacții previzibile la schimbarea direcției și feedback bun al direcției. Motorul 1.0 EcoBoost de 100 CP consumă puțin – noi am reușit o medie de 6,3 l/100 km pe un traseu extraurban – și este vioi. Ceva mai economic s-a dovedit a fi dieselul de 1,6 l și 95 CP, care a consumat, pe același traseu, 5,9 l/100 km. Ambele sunt cuplate la o cutie manuală cu șase rapoarte cu o timonerie precisă.
Prețurile pentru România pleacă de la 16.380 de euro, pentru 1.0 EcoBoost, și merg până la 18.860, pentru cel mai puternic diesel, dar cu ampatament scurt.
ams 12/2013
Ford Transit Tourneo Connect
Pe lângă versiunea pentru transport marfă, mai există și una destinată familiilor. Aceasta poartă denumirea de Tourneo Connect și este, la rândul său, oferită în două versiuni de ampatament. Cea scurtă are cinci locuri, în timp ce varianta lungă se laudă că poate transporta șapte pasageri în condiții confortabile. Pentru început, în România este disponibilă versiunea scurtă, iar prețul său de pornire, pentru motorizarea 1.0 EcoBoost, se ridică la 18.612 euro.
Comentarii închise.