Modele noi Știri

Chinezii mai fac un pas: NIO ET7, cu 1.000 km autonomie, 650 CP și abilități autonome

NIO ET7
NIO ET7

Constructorul chinez NIO a prezentat vârful său de gamă, un nou automobil electric, NIO ET7, capabil să ruleze 1.000 km și să poate merge autonom. Vine și în Europa.

Cu o lungime de aproape 5,1 metri, noul NIO ET7 are pretenții premium atât la nivel de calitate a materialelor și asamblare, dar mai ales în ceea ce privește tehnologia înglobată la bord. Este primul model autonom al constructorului chinez, dar și primul care oferă asemenea autonomii, foarte mari pentru un EV la momentul actual.

Trei versiuni de baterii

NIO ET7 este propus, în varianta de bază, cu o baterie de 70 kWh, care oferă  o autonomie de peste 500 km, spun chinezii. Urmează apoi o versiune de mijloc, cu baterie de 100 kWh, capabilă să asigure o autonomie de peste 700 km. În versiunea de vârf, bateria utilizată este una de 150 kWh, autonomia fiind, în acest caz, de peste 1.000 km. Atenție, însă, acest valori sunt calculate conform vechiului standard NEDC! Așadar autonomiile reale ar putea fi cu până la 100 km mai jos.

NIO ET7

Această ultimă versiune, cu baterie de 150 kWh, vine cu două motoare electrice, câte unul pentru fiecare punte, o putere maximă de  650 CP, cuplu maxim de 850 Nm și accelerația 0 – 100 km/h în 3,9 secunde. Sedanul se mai laudă și cu distanța de frânare de 33,5 metri de la 100 km/h, dar și cu coeficientul aerodinamic de doar 0,23.

Interior minimalist

NIO ET7

Habitaclul lui NIO ET7 vrea să asigure o atmosferă premium, în timp ce planșa de bord este desenată în stil minimalist. Display-ul central, Amoled, de 12,8 inch, amintește puternic de Tesla. Sedanul chinezilor mizează pe sisteme complete de conectivitate și comunicare, gestionate și de NOMI, despre care NIO spune că este primul sistem de inteligență artificială de la bordul unei mașini. ET7 mai vine și cu un sistem de sunet cu 23 de difuzoare, putere maximă de 1.000W, standard pe toate cele trei niveluri de echipare.

Capacități autonome

NIO ET7 este primul model NIO care poate rula autonom, spun chinezii. Evident, nu are voie încă, dar NIO l-a echipat cu tot ce trebuie. Adică 33 de unități electronice, printre care: 11 camere HD de 8 MP, un LiDAR cu rază foarte lungă, radare, 12 senzori ultrasonici, două unități de poziționare de precizie mare, plus capacități V2X (comunicare cu mașini sau infrastructură). Sistemul este atât de complex, încât generează 8GB de date pe secundă.

Rămâne acum ca NIO ET7 să și livreze ceea ce promite, dar trebuie să așteptăm până în primul trimestru al anului viitor, când vor începe livrările. Mașina poate fi deja precomandată.