A treia generație Mazda CX-5 vine cu un interior mai spațios datorită creșterii substanțiale a ampatamentului, un interior mai modern, un motor pe benzină mild hybrid foarte economic și un preț incredibil de mic.
Cu peste 4,7 milioane exemplare vândute în două generații, Mazda CX-5 este unul dintre cele mai de succes SUV-uri compacte. A treia generație rămâne fidelă tinerei generații și vine cu un interior mult mai spațios.Astfel, cu 4690 mm lungime, 1860 mm lățime, 1695 mm înălțime, noua Mazda CX-5 este cu 115 mm mai lungă, cu 15 mm mai lată și cu 10 mm mai înaltă, în timp ce ampatamentul de 2815 mm este cu 115 mm mai mare. Practic, toată creșterea de lungime a fost utilizată pentru creșterea ampatamentului, consolele față și spate rămânând la fel de scurte. De aceea, Mazda CX-5 va oferi mult mai mult loc în spate, accesul fiind mai ușor datorită deschiderii mai largi a ușilor spate.
De asemenea, portbagajul are marginea de încărcare mai joasă și volumul portbagajului a crescut cu 61 litri la 583 litri, având o valoare similară cu cea de la Honda CR-V (579 litri) sau Kia Sportage (587 litri), iar bancheta spate este fracționabilă 40/20/40%.
Planșa de bord este complet nouă și are un design curat fără nici un buton fizic iar volanul este de asemenea nou și înglobează două blocuri de comenzi tactile foarte bine structurate. Astfel, comenzile climatizării au fost înglobate în sistemul multimedia și s-a renunțat la tradiționalul controller.Planșa de bord cuplează instrumentele de bord digitale afișate pe ecranul de 10,25 inchi cu un display de 12,9 sau 15,6 inchi pentru sistemul multimedia în funcție de versiune.Sistemul multimedia oferă o interfață intuitivă, similară cu cea a unui smartphone, cu meniuri personalizabile. În premieră pentru Mazda, noul CX-5 include Google încorporat, pentru o experiență de condus mai simplă și mai conectată. Versiunile superioare includ și sistem audio premium Bose cu 12 difuzoare. Când este parcată, în Mazda CX-5 se pot viziona programe de pe Netflix și Amazon Prime.
Printre dotările esențiale se numără o nouă consolă centrală cu spații de depozitare îmbunătățite și, pe versiunile superioare, un plafon panoramic care accentuează senzația de deschidere. Iluminarea ambientală integrată în ornamentele ușilor din față, disponibilă exclusiv pe nivelul de echipare Homura, adaugă un plus de rafinament și confort interiorului.Mazda declară că schimbarea de ergonomie a fost cerută în mod expres de clienți.
Noul CX-5 păstrează silueta emblematică a predecesorului, ducând mai departe limbajul de design Kodo – Sufletul Mișcării, și integrează cele mai noi tehnologii Skyactiv – introduse pentru prima dată pe modelul original CX-5 în 2012. Noul CX-5 este disponibil în patru versiuni – Prime-Line, Centre-Line, Exclusive-Line și Homura – fiecare cu finisaje și dotări interioare distincte. Opțiunile includ tapițerie din piele neagră sau tan (Homura) și o combinație elegantă de piele artificială alb-negru și finisaje tip Alcantara (Exclusive-Line). Echipat cu un pachet complet de sisteme avansate de asistență pentru șofer (ADAS) actualizate, noul CX-5 vizează obținerea calificativului maxim de 5 stele Euro NCAP.
Prețul de pornire al noii Mazda CX-5 în România este de 31.990 euro cu TVA inclus. Precomenzile pentru acest SUV vor începe în luna august 2025 la toți distribuitorii autorizați Mazda din România. Modelul va fi disponibil în showroom-urile europene începând cu luna decembrie 2025, în funcție de piață.