MG a dezvăluit noul MG4 în China, acesta fiind primul model electric din lume cu baterie solid-state.
În luna august, MG va prezenta noul MG4 în Europa. Potrivit informațiilor furnizate de producător, noul MG4 va fi prima mașină de serie din lume echipată cu baterii solid-state. Bateriile solid-state au electrolit solid în loc de lichid. Acestea promit o densitate energetică mai mare, timpi de încărcare mai scurți și un nivel superior de siguranță comparativ cu bateriile litiu-ion actuale. Acesta reprezintă un adevărat succes pentru MG, în condițiile în care alți producători, precum Mercedes, abia au anunțat această tehnologie pentru modele viitoare.
Baterie robustă semi-solid-state
MG4 utilizează o așa-numită baterie semi-solid-state furnizată de QuingTao Energy, care, potrivit managerului MG Chen Cui, conține doar 5% electrolit lichid. Densitatea energetică ar fi de 180 Wh/kg, o valoare destul de medie. Bateriile moderne litiu-ion ating în prezent în jur de 150–250 Wh/kg, în funcție de chimia celulei. Un avantaj major al noii baterii este robustețea și performanța superioară la temperaturi scăzute. Bateria noului Mg4 are o capacitate de 70 kWh.
După ce un site guvernamental chinez a publicat primele informații despre noul MG4, MG Motors a lansat și alte imagini cu noul model. Noul MG4 are un design complet nou și dimensiuni semnificativ mai mari. Primele imagini oficiale îl prezintă vopsit într-o nuanță de mov deschis, cu accente albe pe acoperiș și montanți. Un element notabil este îndepărtarea de la designul unghiular și modern al modelului anterior – noul MG4 are linii mai moi, o formă mai rotunjită și aproape că pare predecesorul actualului MG4.
Semnificativ mai lung
Cu 4.395 mm lungime, 1.842 mm lățime și 1.551 mm înălțime, precum și un ampatament de 2.750 mm, noul MG4 este cu 108 mm mai lung decât predecesorul său. Vehiculul prezentat în China este echipat cu un motor electric ce oferă o putere maximă de 120 kW (163 CP). Acest lucru este surprinzător, având în vedere că modelul actual este echipat cu un motor electric de 150 kW/204 CP. Este deci posibil ca versiunea de export a noului MG4 să beneficieze de performanțe ușor îmbunătățite. Viteza maximă a noului MG4 EV este de 160 km/h.
Contrar tendinței actuale noul MG4 EV optează pentru mânere tradiționale, ceea ce îmbunătățește ușurința în utilizare, dar afectează aerodinamica. Alte elemente de design includ roți de 17 inci cu cinci spițe, care pun accentul pe un aspect clasic în detrimentul aerodinamicii. În partea din spate, MG4 are un spoiler cu stopuri de frână integrate și două stopuri în formă de săgeată unite printr-o bandă LED. Acestea amintesc oarecum de modelul stilizat „Union Jack” prezent în stopurile modelelor Mini, ceea ce poate fi o trimitere intenționată la originile britanice ale mărcii. Imagini cu interiorul nu au fost încă publicate.
Cea mai bine vândută mașină electrică din China
Piața de export este deosebit de importantă pentru MG4. Modelul se confruntă aparent cu dificultăți pe piața de origine din China. Mass-media chineză a raportat că doar 13 unități MG4 au fost vândute în China până în februarie. Situația este diferită în Europa, unde MG4 este cea mai bine vândută mașină electrică provenită din China. Având în vedere importanța pieței europene pentru producător, ne așteptăm la o prezentare relativ rapidă a versiunii europene a modelului. Prețurile nu sunt încă cunoscute, dar actuala generație începea de 31.400 euro și acum are o promoție de 6000 euro deci se vinde cu 25.400 euro.
Modelul actual MG4 a fost lansat la nivel global în 2022.. MG4 se bazează pe platforma modulară MSP (Modular Scalable Platform) a SAIC, special concepută pentru vehicule electrice.