Noul Mini John Cooper Works întregește gama constructorului englez, devenind versiune de top în ceea ce privește performanțele.
Mini John Cooper Works marchează debutul celui mai puternic motor care a echipat vreodată un model de serie al mărcii premium din Marea Britanie – un propulsor pe benzină, 2,0 litri, patru cilindri, dezvoltat pe baza celei mai noi generaţii Mini TwinPower Turbo. Puterea a crescut la 170 kW/231 CP şi promite un sunet unic datorită designului specific al pistoanelor, turbocompresorului şi sistemului de evacuare. Se remarcă şi eficienţa remarcabilă, cu un consum mediu mixt conform EU de 6,7 l/100 km şi emisii CO2 de 155 g/km.
Mini realizează un partneriat cu Gică Hagi
Puterea motorului a crescut cu 10% în comparaţie cu modelul precedent, în timp ce cuplul maxim are un plus de 23% pentru un total de la 320 Nm. Este disponibilă o transmisie manuală, cu şase trepte, sau, opţional, se poate comanda transmisie sport Steptronic cu şase trepte. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h este realizată în 6,3 secunde (-0.2 s faţă de versiunea precedentă) cu transmisie manuală, respectiv 6.1 s (-0.6 s) cu transmisie automată, în timp ce reprezia 80–120 km/h a fost şi aceasta îmbunătăţită la 5.6 secunde. Eficienţa a fost de asemenea un obiectiv princiapl: consum de combustibil şi nivel al emisiilor CO2 – în combinaţie cu transmisia automată – au fost reduse cu aproximativ 20%, la 5,7 l/100 km şi 133 g/km în ciclul de testare EU.
Tehnologie suspensiei a fost optimizată pentru caracteristicile de putere şi performanţă ale motorului şi pentru livrarea unor performanţe optime pe circuit. Sistem sport de frâne Brembo este nou dezvoltat şi este pus în evidenţă de jante din aliaj uşor, de 17 inchi, cu design John Cooper Works Race Spoke.
Pentru prima dată în cazul lui Mini John Cooper Works este disponibilă o servodirecţie gestionată electromecanic cu Servotronic, precum şi posibilitatea comandării opţional a amortizoarele adaptive (Dynamice Damper Control). În echiparea standard este oferit Dynamic Stability Control (DSC / control dinamic al stabilităţii) ce include Dynamic Traction Control (DTC / control dinamic al tracţiunii), Electronic Differential Lock Control (EDLC / control electronic al diferenţialului blocant) şi Performance Control (un mod sportiv al DSC).
Interiorul are ambianţa caracteristică unui automobil sport: scaune sport John Cooper Works exclusivie cu tapiţerie Dinamica şi cu tetiere integrate, praguri John Cooper Works, volan John Cooper Works cu butoane multifuncţionale şi clapete de schimbare a vitezelor în combinaţie cu transmisia sport Steptronic cu şase trepte, levier John Cooper Works al schimbătorului sau selectorului de viteze, afişaje în cockpit, monitor central de informaţii şi cheie în design specific modelului, pedale şi suport pentru piciorul conducătorului din oţel inoxidabil, tapiţerie antracit a plafonului, precum şi pachetul Driving Excitement disponibil standard.