ChatGPT a spus:
A patra generație Renault Twingo se reîntoarce la originile sale și preia tema retrodesignului, inspirându-se din designul primei generații. Dar nu doar designul este inspirat de la prima generație ci și modularitatea cu mențiunea că noul Twingo nu mai are banchetă culisantă ci două scaune individuale în spate care culisează independent. Prețul: sub 20.000 euro.
Fostul șef al grupului Renault, Luca de Meo și fostul designer-șef Gilles Vidal au fost adepții retrodesignului. Astfel, de Meo a dat imediat undă verde proiectului Renault 5 care se afla în sertarele Renault de doi ani în momentul când a venit la conducere, dar au aprobat și proiectele Renault 4 și Twingo.
Însă Guido Haak, noul șef de strategie produs de la Renault, a declarat într-un recent interviu că nu vor mai fi și alte modele pe tema retrodesignului. Cel puțin în cazul lui Renault 5 strategia a funcționat. Și ar putea să funcționeze și în cazul lui Renault Twingo deoarece prima generație a fost de departe cea mai simpatică cu “ochii” săi bulbucați și conceptul de minimonovolum care maximizează spațiul interior.
Dar noul Twingo nu este doar o interpretare a temei retro în era electrică. Este un vehicul conectat, cu un sistem multimedia modern, numeroase sisteme de asistență, un spațiu interior inteligent organizat și o propulsie complet electrică – toate acestea la un preț de pornire sub 20.000 euro, pentru o mașină electrică fabricată în Europa la uzina Novo Mesto, Slovenia.
Uzina din Novo Mesto a produs peste 5 milioane unități de modele de clasă mini și mică – Renault 4 și 5, Clio, Twingo 2 și 3. În 2016 a început producția primului model electric – Smart ForFour EV pentru daimler, urmat de Twingo 3 Electric produs exclusiv din 2020 pentru toată piața europeană.

Spațios și mai modulabil decât prima generație
Glumind, prima generație Twingo era considerată mașina perfectă pentru o primă întâlnire. Pentru că, dacă totul mergea bine, interiorul putea fi transformat într-un fel de dormitor doar prin rabatarea spătarului banchetei spate.
Noua generație oferă și mai mult în sensul că în spate se oferă acum standard două scaune individuale în loc de banchetă, care culisează individual pe distanța a 17 cm, iar scaunul pasagerului față poate fi de asemenea rabatat. Astfel, se vor putea încărca bagaje voluminoase de până la 2 metri lungime.
Volumul standard al portbagajului este de 360 litri inclusiv 50 litri compartimentul sub podea, destinat depozitării cablului de încărcare. Prin plierea scaunelor din spate, volumul de încărcare crește la 1.000 litri.
Cu 3789 mm lungime, 1720 mm lățime și 1491 mm înălțime, Renault Twingo este cu 88 mm mai lung, cu 137 mm mai lat și 28 mm mai scund decât Dacia Spring, fiind un model de clasă mini. iar ampatamentul de 2493 mm este cu exact 70 mm mai mare decât la Spring. Datorită lățimii și ampatamentului mai mari decât la Spring și banchetei culisante, Twingo promite un spațiu interior generos.
Propulsie și baterie
Pentru a păstra costurile scăzute, Renault Twingo utilizează o baterie LFP, construită după principiul cell-to-pack, care este deosebit de rezistentă la mai multe cicluri de încărcare, este eficientă din punct de vedere al materiilor prime utilizate și este robustă. Faptul că are o densitate energetică mai mică decât bateriile NMC este un aspect secundar pentru o mașină de oraș, cu o autonomie oricum limitată.
Bateria are o capacitate netă de 27,5 kWh care oferă o autonomie WLTP de 263 km, o valoare decentă pentru o mașină de oraș, având în vedere că VW promite 250 km pentru viitorul ID.1 sau cum se va numi el.
În schimb, Renault Twingo se încarcă standard cu numai 6,6 kW la stații AC caz în care are nevoie de 4 ore și 15 minute pentru o încărcare de la 10 la 100%.
Opțional se oferă pachetul “Advanced Charge” care este disponibil pentru toate versiunile și care oferă încărcare la stații AC cu 11 kW și stații DC cu 50 kW. În acest caz, Twingo se încarcă la stații AC de 11 kW de la 10 la 100% în 2 ore și 35 minute și la stații DC de 50 kW de la 10 la 80% în doar 30 minute. În plus, pachetul
“Advanced Charge” face ca Twingo să fie compatibil și cu funcția V2L (vehicle-to-load).
Twingo este echipat cu un motor cu magnet permanent care dezvoltă oferă 82 CP (60 kW), accelerând mașina de 1200 kg de la 0 la 100 km/h în 12,1 secunde în timp ce viteza maximă esrte limitată la 130 km/h. Pentru o mașină de oraș, mai importantă este însă accelerația de la 0 la 50 km/h care durează numai 3,85 secunde.

Sistem de navigație cu Google maps
Deși are un preț foarte accesibil, Twingo este un automobil electric foarte bine echipat. Planșa de bord grupează standard două displayuri (7 inchi pentru instrumentele digitale de bord și 10 inchi pentru sistemul multimedia).
În versiunea de bază Evolution, smartphone-ul este utilizat pe post de sistem multimedia la fel ca la versiunile de bază ale lui Dacia Sandero. Printre sistemele de asistență standard la versiunea Evolution se numără senzori de parcare spate, frânare automată de urgență și asistență la menținerea benzii. Aceasta are standard aer condiționat manual și scaun șofer reglabil pe înălțime.
În versiunea a doua care este și cea de top, Techno, sistemul multimedia „Open R Link” este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto și utilizează serviciile Google inclusiv Google Assistant, Google Play și Google Maps cu planificator de rute EV.
Echiparea de top Techno vine cu recunoașterea semnelor de circulație, asistent de unghi mort, pilot automat adaptiv cu funcție stop & go, mod One pedal, senzor de ploaie, fază lungă automată, cameră pentru marșarier, sistem audio Arkamys cu șase difuzoare și asistent pentru trafic transversal din spate.
Jantele din oțel cu capace decorative (16 inch) sunt standard la Evolution și Techno, dar la Techno capacele roților sunt în două culori. Opțional se oferă jante din aliaj de 18 inchi. Patru culori sunt disponibile la lansare: Absolute Green, Mango Yellow, Absolute Red și Black Pearl Black. Doar culoarea galbenă este inclusă fără cost suplimentar. Totuși, partea frontală prietenoasă, cu farurile LED în formă de semilună, este standard.
La interior, butonul mare, roșu, pentru luminile de avarie ne duce cu gândul la strămoșul său. În rest, atmosfera este modernă. Tapițeria este textilă la ambele versiuni, dar în rest predomină plasticul tare. Climatizarea automată este cu butoane fizice cu display integrat la fel ca la modelele Dacia și se oferă și două prize USB-C în față.
Prețul-țintă pentru modelul de bază este sub 20.000 euro dar lista detaliată de prețuri va fi anunțată în ianaurie 2026, livrările urmând să înceapă în primul trimestru din 2026. Astfel, Renault va avea un avans de mai bine de un an în fața viitorului VW ID.1 care va debuta la mijlocul lui 2027.
Pe aceeași platformă a lui Twingo se va dezvolta și succesorul lui Dacia Spring care va avea probabil aceeași baterie și motor și va păstra probabil alura de SUV.










































