Poate nu ați înțeles ce este acest BMW Vision Driving Experience. Nu, nu este un concept, ci un vehicul de test care prefigurează o nouă tehnologie.
La prima vedere, pare, într-adevăr, că BMW Vision Driving Experience este un concept, dar BMW insistă că nu este și nu prefigurează nici un viitor model de serie, ci a fost dezvoltat doar pentru a testa la limită un nou supercomputer și un nou layout tehnic. Dar, dincolo de afirmațiile oficiale, BMW Vision Driving Experience ne arată ce va putea face Neue Klasse, adică noua generație de modele electrice de la BMW. Primul reprezentant al Neue Klasse vine în această toamnă sub forma noului BMW iX3. Acesta va înlocui vechiul iX3, care a fost produs în China, doar cu tracțiune spate și care nu mai poate fi comandat în România.
Însă, BMW Vision Driving Experience prefigurează mai degrabă noul BMW i3 (versiunea electrică a Seriei 3) la nivel de design și BMW M3 electric la nivel tehnic. Mașina are patru motoare, câte unul pe fiecare roată, dar BMW nu spune ce putere totală este dezvoltată de acest sistem. Ne spune, însă, că nivelul cuplului maxim este de 18.000 Nm. Inginerii și piloții germani folosesc la maxim acest model dezvoltat special pentru teste pentru a îmbunătăți cât mai multe sisteme destinate în special viitoarelor modele electrice. Unul dintre acestea este Heart of Joy, un supercomputer care gestionează, pentru prima dată, atât sistemele de asistență și dinamică, cât și motoarele. Avantajele sunt foarte mari, spune constructorul bavarez, pentru că reacțiile diverselor sisteme vor fi mult mai rapide, ceea ce se traduce nu doar printr-un alt nivel de dinamică, ci și prin siguranță mai mare. Practic, Heart of Joy este un computer cu o putere de calcul de 10 ori mai mare decât cea oferită de sistemele disponibile începând cu anul 2021.
Un mare pas înainte se va face și în ceea ce privește frânarea, spune BMW. Heart of Joy este una din cele patru unități de control care răspund de acest capitol, iar mare avantaj al reacțiilor sale ultrarapide va consta în faptul că va armoniza cele două tipuri de frânare caracteristice modelelor electrice: cea mecanică și cea regenerativă. La aproape toate modele EV de astăzi simți trecerea de la frânarea regenerativă la cea mecanică, ca un mică inflexiune. Cu ajutorul sistemului Heart of Joy, BMW spune că o poate elimina. De asemenea, sistemul crește cu 25% eficiența frânării regenerative, care va fi utilizată în majoritatea cazurilor.
Dar tot ce face BMW cu acest vehicul de test și cu supercomputerul Heart of Joy se referă și la dinamică. De exemplu, pentru modelele electrice cu câte un motor pe fiecare roată din spate poți avea direcție integrală, fără a avea un sistem mecanic (ca în prezent) care să permită virarea roților. Pur și simplu motoarele electrice se vor învârti la turații diferite și gestiunea electronică va control atât de fin și de rapid acest proces, încât nici un sistem mecanico-electric nu-i poate face față.
Neue Klasse este noua generație de modele electrice BMW, construite pe o platformă dedicată. Primul va fi BMW iX3, care va debuta în toamna acestui an. El va fi comercializat în paralel cu BMW X3, care a schimbat recent generația și care este disponibil cu toată gama de motorizări, mai puțin electrică. Următorul model Neue Klasse va fi BMW i3, care se va comercializa în paralel cu o nouă Serie 3 echipată cu motorizări termice. Va exista și un BMW M3 electric, dar și o nouă generație M3 cu sistem de propulsie plug-in, ca noul M5.