Home Modele noiOficial: Honda Prelude a revenit în Europa, cu motorizare hibridă

Oficial: Honda Prelude a revenit în Europa, cu motorizare hibridă

de Dan Damian
Honda Prelude 2025

Honda a prezentat detaliile noii Honda Prelude, coupe sportiv cu motorul lui Civic și tehnologia suspensiei lui Type R.

După 25 de ani, Honda Prelude revine pe piața europeană cu a șasea generație, susținută de propulsie hibridă. Coupe-ul sportiv japonez este o pată de culoare, nu doar estetic și nu doar în gama Honda, în condițiile în care foarte puțini producători de volum mai investesc în astfel de modele. Numele Prelude a rămas cunoscut în Europa și face parte dintr-o serie de nume de modele cu temă muzicală folosite de Honda de-a lungul timpului: Quintet, Accord, Concerto, Jazz sau Ballade. De altfel, cu Accord au avut legături tehnice primele cinci generații Prelude, produse între 1978 și 2001.

Honda Prelude 2025

Noua Honda Prelude este un coupe de 4,52 metri lungime, 1,35 metri înălțime, iar lățimea este de 1,88 metri. Așadar este mai scurt, mai scund și mai lat decât Civic. Designul este format din linii rotunjite, cu capotă lungă și faruri unite între ele de două nervuri care înlocuiesc, vizual, grila superioară. Spatele este foarte compact, cu stopuri care par unite inclusiv de design, nu doar de linia LED care le unește. Imaginea sportivă este completată de jantele de 19 inchi.

La interior, observăm planșa de bord preluată aproape identic de la modelul Civic. Tabloul de bord digital are 10,2 inchi, iar cel central, stil floating, are doar 9 inchi, dar este susținut de aplicații Google, inclusiv Google Maps, care pot fi descărcare din magazinul virtual. Mașina este descrisă ca fiind un 2 + 2, dar lucurile din spate par să ofere spațiu limitat. Sunt, însă, rabatabile, caz în care ai la dispoziție un volum de 663 litri. Dar, în mod normal, hayonul plat dezvăluie un volum de doar 264 litri.

Hibrid și sportiv

Alegerea sistemului de propulsie nu este o surpriză. Vorbim despre cel hibrid, numit e:HEV, care a debutat pe modelul Civic. Un motor termic de 2 litri și 143 CP, completat de două motoare electrice, dintre care unul de 184 CP are și rol de propulsie. De altfel, puterea maximă și cuplul maxim, 315 Nm, sunt date de valorile motorului electric, asta deși și propulsorul termic are legătură mecanică cu roțile și poate propulsa mașina. Cutia de viteze cu o singură treaptă este aceeași, dar Honda Prelude a primit un sistem care nu există pe Civic. Se numește Honda S+ Shift și, când este activat, corelează sunetul motorului cu apăsarea accelerației și viteza pentru a transmite un sentiment mai natural la accelerare, care lipsește în mod normal, din cauza caracteristicilor sistemului hibrid și a cutiei cu raport fix. Mai mult, cu sistemul cuplat, padelele de pe volan simulează schimbarea treptelor de viteză, opt fiind simulate în funcționarea cutiei. În mod normal, padelele au rolul lor de a ajusta nivelul de recuperare a energiei.

Honda Prelude 2025

Honda spune că Prelude a primit unele setări de suspensie preluate de la Civic Type R, doar că Prelude nu este atât de extremă în zona sportivității. Are însă amortizoare adaptive, patru moduri de rulare (Comfort, GT, Sport și Individual) și etriere față de la Brembo, cu discuri generoase (350 și 305 mm). De asemenea, direcția este scurtă și a fost special setată pentru sportivitate.

Honda prelude va ajunge în showroom-uri la începutul anului viitor.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.