Home Modele noiOficial: Noua Toyota Hilux, acum și cu propulsie electrică și cu hidrogen

Oficial: Noua Toyota Hilux, acum și cu propulsie electrică și cu hidrogen

de Dan Damian
Toyota Hilux electric

Toyota a prezentat oficial a noua generație Hilux, pick-up-ul japonez fiind propus inclusiv în versiune strict electrică, dar și cu pile de combustie.

Celebrul pick-up al celor de la Toyota, unul dintre cele mai apreciate din segment și cel pe care mulți îl văd ca extrem de rezistent, indestructibil chiar, a ajuns la a noua generație. Are o tradiție impresionantă, seria Hilux a debutat în 1968, iar ultima generație este pe piață de 10 ani. Oricum, a noua generație face trecerea la era electrică, dar face și o diferențiere la nivelul piețelor.

Toyota Hilux electric 2026

Hilux vine acum cu un design bazat pe multe suprafețe, aproape toate puternice din punct de vedere vizual, cu muchii bine definite și contururi pronunțate. Partea frontală are acum faruri înguste, care sunt chiar faruri, nu doar lumini de zi. Acestea sunt conectate de o bandă (nu luminoasă) pe care scrie numele mărcii. Inginerii au regândit câteva aspecte importante, astfel că noua Toyota Hilux a primit un prag la nivelul spoilerului spate, pentru acces mai bun în benă (genul de echipament prezent și la Ford Ranger), dar și pragul lateral a fost redesenat. Versiunea electrică are grila închisă și jante din aliaj, cu profil aero.

De asemenea, Toyota a anunțat faptul că noua generație Hilux va fi produsă doar în versiunea cu caroserie dublă.

Interiorul este mult mai modern și nu e de mirare, pentru că a fost preluată ideea de design de la Land Cruiser. Dar japonezii au avut grijă să nu facă un interior identic, astfel că Hiluz are o altă formă a aeratoarelor și – mai mult – display-ul central este stil floating, nu integrat într-o carcasă ca la Land Cruiser. Toyota Hilux are un tablou de bord de 12,3 inchi, iar display-ul central este de maxim 12,3 inchi (la versiunile de bază va fi oferit unul mai mic). Există conectivitate completă, magazin de aplicații, pad de încărcare wireless pentru telefon și prize USB inclusiv pentru locurile din spate.

Toyota Hilux electric 2026

Versiune electrică pentru Vestul Europei

Deși Toyota are mult de lucru la gama de automobile electrice, unde nu oferă deocamdată decât modelul bZ4X, constructorul japonez a decis să ofere și o versiune electrică Hilux. Aceasta păstrează construcția pe șasiu separat și, spune Toyota, nu pierde nimic la nivel de capacități de trecere. Tocmai de aceea, Hilux EV are protecții la șocuri și la apă pentru baterie, astfel încât păstrează adâncimea maximă a vadului de apă de la actuala generație. Evident, mașina are două motoare, câte unul pe fiecare punte. despre acre nu ne spune la acest moment decât că dezvoltă 205 Nm (față) și 268 Nm (spate). Sarcina utilă este însă mai mică, 715 kg, iar masa tractabilă este de 1,6 tone. Bateria este destul de mică, de 59,2 kW, astfel că autonomia oficială este de 240 km. Un sistem de comandă special poate simula un reductor din gestionarea individuală a cuplului și puterii celor două motoare, astfel că Hilux EV ar trebui să se miște la fel de bine în teren greu. Toyota spune că această versiune este adresată în special clienților din Vestul Europei și mai ales utilizatorilor de flote. De altfel, acesta este și modelul de start, care va fi disponibil din luna Decembrie a acestui an. Mai mult, din 2028, va mai exista un model cu propulsie electrică, dar cu tehnologia pilelor de combustie cu hidrogen.

Toyota Hilux electric 2026

Dieselul rămâne

Pentru Estul Europei, Toyota păstrează pentru noua generație motorul diesel de 2,8 litri, cu tehnologie mild-hybrid la 48V, care produce 204 CP și 500 Nm pe actuala generație și se pare că va păstra caracteristicile și la noua Toyota Hilux. Acesta rămâne singurul diesel din ofertă, pentru că cel de 2,4 litri (care nu are sistem mild-hybrid) nu va mai fi oferit pe noua generație. De asemenea, în ofertă rămâne și motorul pe benzină de 2,7 litri, care nu a fost oferit în Europa, ci în special pe piețele din Orientul Mijlociu.

Toyota Hilux electric 2026

Toyota a făcut și o delimitare destul de clară cu noul Hilux. Versiunile electrice sunt destinate Vestului Europei, în timp ce motorizarea diesel este oferită doar pe piețe din Estul Europei. Producătorul japonez mai spune că este prima dată când Hilux are direcție asistată electric, dar apoi precizează că aceasta este pe modelele din Vest (electrice), pentru că dieselul continuă să aibă asistare hidraulică.

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.