Home ȘtiriOficial: Peugeot e-208 GTi – Sport în versiune electrică

Oficial: Peugeot e-208 GTi – Sport în versiune electrică

de Dan Damian
Peugeot e-208 GTi

Noul Peugeot e-208 GTi marchează întoarcerea și relansarea numelui GTi, adaptat însă erei electrice.

Au trecut 41 de ani de la prezentarea hothatch-ului Peugeot 205 GTi, privit atunci, dar și acum, ca o foarte reușită mașină sportivă destinată maselor. Așa cum știți, versiunile sportive construite sub numele GTi s-au extins apoi la aproape toate generațiile de hatch-uri de clasă mică, 206, 207 și 208, dar au ajuns și la modelul de clasă compactă 306.

Peugeot e-208 GTi

Acum, Peugeot are în plan readucerea acestei mărci pe modelele sale sportive, iar primul este Peugeot e-208 GTi. Era de așteptat ca acesta să vină cu un plus serios de putere, dar asta nu-i așa greu când vorbim despre motoarele electrice. În plus, puterea lui Peugeot e-208 GTi ne arată clar de unde au luat francezii configurația, și, probabil, multe dintre setările platformei. Așadar, e-208 GTi propune un motor electric de 280 CP, adică exact cât are și Alfa Romeo Junior Elettrica Veloce, care rulează pe aceeași platformă.

Designul a fost ușor reviziuit pentru apune în evidență capacitățile dinamice ale mașinii. Astfel, grila față este schimbată, partea inferioară a spoilerului a primit un design mai sportiv, iar jantele de 18 inchi sunt special create pentru acest model: structura lor face trimitere la jantele cu găuri ale modelului 205 GTi. Pneurile sunt Michelin Pilot Sport Cup 2, cu dimensiunea de 215/40 R18. Foarte important, pasajele roților sunt mai evazate, iar ecartamentul față a fost mărit cu 56 mm, iar ecartamentul spate cu 27 mm. Nu în ultimul rând, caroseria a fost coborâtă cu 30 mm. Și culoarea este specifică acestei versiuni, tot cu trimitere la trecut.

Peugeot e-208 GTi

Și interiorul este construit sub influența culorii roșu; de la linia de pe scaunele sport, cu susținere laterală, la inserția de pe volanul îmbrăcat în Alcantara, planșa de bord și covorașele integral roșii. Și tabloul de bord a primit o grafică ușor diferită, în ideea de sportivitate, iar display-ul central are în meniu și noi afișaje ale unor parametri tehnici.

Așa cum spuneam, Peugeot e-208 GTi este echipat cu motorul electric M4+ care dezvoltă 280 CP și oferă un cuplu impresionant de 345 Nm. Sunt exact valorile pe care le produce și pe modelul Alfa Romeo. Peugeot spune că e-208 GTi oferă cele mai bune performanțe din clasa mică. Da, accelerația 0 – 100 km/h este posibilă în 5,7 secunde (cu 0,2 secunde mai rapid decât Junior Elettrica Veloce), iar viteza maximă este limitată la 180 km/h. Bateria produsă de CATL este cea de 54 kWh, se încarcă la maxim 100 kW, iar autonomia (oficială) furnizată este de 350 km (322 km la Alfa Romeo, cu exact aceeași baterie). Ca și modelul italian, e-208 GTi este echipat cu un diferențial cu alunecare limitată, pentru putea gestiona mai eficient cei 280 CP transmiși punții față.

Peugeot e-208 GTi

Peugeot e-208 GTi a debutat oficial sâmbătă, pe circuitul Sarthe, înaintea startului cursei de 24h de la Le Mans. Micul hothatch este primul produs electric al departamentului Peugeot Sport, care concurează în WEC (Campionatul Mondial de Anduranță) cu modelul 9X8.

 

 

 

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.