Este adevărat, cele două modele pe care vi le prezentăm astăzi se află la capete diferite ale „evoluției” – însă așa cum bine știm, de pe urma ultimelor scandaluri, diversitatea este nu doar de dorit, ci absolut necesară în zilele noastre.
Nu vrem să intrăm pe nici un teritoriu minat, așadar nu vom mai face vreo referire la aceste atitudini de tip „politically correct” – și vă lăsăm să judecați singuri care dintre cele două automobile electrice v-ar plăcea sau ar putea fi mai folositor. Astfel, britanicii de la Morgan au anunțat recent un nou parteneriat – cu compania Frazer-Nash Energy Systems – menit să le permită (în sfârșit, am putea adăuga) pornirea producției de serie a fantasticului EV3. Este aproape incredibil cum un automobil cu un aspect mai mult decât retro poate fi relevant în secolul XXI, dar mulțumită miracolului tehnologiei, EV3 este complet nepoluant și va îmbina „aroma” bateriilor cu tradiționala măiestrie pentru care este cunoscută compania în toată lumea. EV3 este primul model complet electric Morgan, dar mai este și primul automobil realizat de companie din materiale compozite. Bateriile de la Frazer-Nash vor dispune de 21 kWh, alimentând un motor electric de 34,8 kW ce antrenează unica roată din spate – autonomia estimată fiind de aproape 200 km.

Pentru familiști – deocamdată cei care locuiesc în China, dar cu siguranță Nio va căuta să se extindă și la nivel global – avem în schimb modelul SUV ES8, cu șapte locuri și tot cu propulsie complet electrică. Odată cu lansarea oficială pe piața de acasă, din China, mai aflăm și câteva detalii importante: bateriile de 70 kWh de proveniență CATL vor oferi o autonomie teoretică de peste 355 km în ciclul NEDC, sau dacă preferați o alternativă de măsură, Nio avansează și distanța de 500 km la o viteză constantă de 60 km/h. SUV-ul, cu o greutate de loc de neglijat de 1460 kg, va ajunge la 50 km/h în 2,2 secunde și la 100 km/h în 4,4 secunde, în timp ce motoarele duble (oferind tracțiune integrală) de câte 240 kW vor propulsa ES8 și la o viteză maximă de 180 km/h. Ce este poate mai interesant este că Nio vine și cu o soluție proprie la problema reîncărcării – pe lângă versiunile deja clasice de slow/fast charge ei vor construi și 1100 de stații până în 2020 ce vor permite schimbarea bateriilor epuizate cu noi seturi complet încărcate în doar trei minute.


















