Home ȘtiriPorsche Macan: noi informații despre primul SUV electric Porsche

Porsche Macan: noi informații despre primul SUV electric Porsche

de Dan Damian
Porsche Macan - teste extreme

Porsche Macan se află în faza ultimelor teste, în codiții extreme, înainte de a fi prezentat ca primul SUV electric Porsche și al doilea model al companiei în segmentul EV.

Luna viitoarei se împlinesc 10 de ani de când a debutat prima generație Macan. Este mult timp pentru o singură generație, dar asta s-a întâmplat și pentru că sunt deja ani buni de când s-a decis ca a doua generație să fie strict electrică, construită pe platformă dedicată. Platforma se numește PPE (Premium Platform Electric) și are arhitectură pe 800V, ceea ce îi permite viteze mari de încărcare.

Porsche Macan - teste extreme

Noul Porsche Macan EV este în faza ultimelor teste, care se desfășoară și în condiții extreme. Modelul german rulează încă la temperaturile foarte joase din Nordul Suediei (- 30 grade Celsius), în căldurile deșertului din California (Death Valley, + 50 grade Celsius) și pe circuitul italian de la Nardo. Evident, mașinile sunt camuflate, iar Porsche ne spune deocamdată că s-a obținut un coeficient aerodinamic de 0,25 (față de cel de 0,35 al primei generații), asta cu ajutorul unor elemente complexe de aerodinamică activă. De altfel, vedeți în poze eleronul mobil proeminent.

Porsche Macan - teste extreme

Deocamdată, constructorul german a dezvăluit că noul Porsche Macan va avea o baterie de 100 kWh (95 kWh, net), care va alimenta motoare a căror putere ajunge la 450 kW (612 CP), în timp ce cuplul maxim al modelului de top este de peste 1.000 Nm. Știm și că bateria se va putea încărca la maxim 270 kW, dar chiar și la jumătate din această putere, nivelul de încărcare ajunge de la 10 la 80% în 22 de minute. Tot legat de capacitatea bateriei și de aerodinamică, Porsche mai spune că toate versiunile noului Macan vor avea autonomie de peste 500 km.

Legat de suspensii, Porsche spune că a fost adoptat sistemul Porsche Active Suspension Management, cu tehnologie de amortizare cu două supape, suspensie pneumatică, blocarea transversală a punții spate și, pentru prima dată, direcție pe puntea spate cu un unghi de virare de până la 5 grade.

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.