Home Teste Drive test: Range Rover Velar: Avans electric

Drive test: Range Rover Velar: Avans electric

de Dan Damian
Range Rover Velar P400 Dynamic HSE test drive

La 6 ani după lansare, Range Rover Velar a trecut printr-un facelift consistent. L-am testat în versiune PHEV și vă spunem cum se simt modificările pe care nu prea le percepi la exterior.

De ce ar fi Velar unul dintre cele mai apreciate modele Range Rover? Simplu, pentru că oferă mult, undeva la mijloc. Poate că Evoque vi se pare prea puțin, iar Sport, prea mult. Așa că nu rămâne decât Velar, un fel de bornă de echilibru cu accente raționale în gama Range Rover.

Cumva, Land Rover a mers pe discreție în cazul faceliftului lui Velar. Dacă nu ești foarte familiarizat cu modelul britanic, ai spune că nu s-a schimbat nimic la nivelul designului. Însă, dacă știi unde să te uiți, observi imediat că farurile au o altă semnătură luminoasă, o linie de leduri la bază, în locul liniei completate de un paralelogram, cum a fost inițial. La fel, grila are aceeași încadratură, dar modelul său este diferit și induce impresia unei lățimi superioare.

Range Rover Velar P400 Dynamic HSE test drive

Aceeași idee de tratament e și la spate, unde stopurile au o semnătură luminoasă mai modernă, plus o parte inferioară a spoilerului mai clară și mai elegantă. Mașina asta reușește să transmită ceva nobil, o eleganță și o sportivitate pe care Evoque, de exemplu, nu le sugerează.

Range Rover Velar P400 Dynamic HSE test drive

La interior, nimic discret în ceea ce privește schimbarea. Este atât de amplă, încât abia aici înțelegi care a fost scopul acestui facelift. Modificările tabloului de bord digital nu atrag atât de mult atenția, dar consola centrală e schimbată complet. Vechiul display a lăsat locului unuia nou, curbat, de 11,4 inchi, care este aplicat pe planșa de bord. Displayul de dedesubt, responsabil pentru comenzile climatizării, a dispărut, acestea fiind integrate pe ecranul central. Este mai bine? Nu. Chiar dacă ai valorile temperaturii setate pe marginile ecranului, e complicat să faci ajustări, în sensul că această operațiune îți distrage prea mult atenția de la drum. Însă la nivel vizual Velar facelift se prezintă cu una dintre cele mai elegante planșe de bord pe care le-am văzut. Extrem de simplă, completată de inserții asemănătoare lemnului, foarte „curată“ din punct de vedere estetic. Chiar dacă reglajul climatizării e mai greoi, ultima versiune a sistemului Pivi Pro este excelentă, de la rezoluția displayului la reacțiile sale prompte la atingere, plus culorile calde și plăcute. Și mai e o modificare: selectorul rotativ al transmisiei a fost înlocuit cu un levier clasic, mic și elegant.

Range Rover Velar P400 Dynamic HSE test drive

Performanțe mai bune

Constructorul britanic nu s-a concentrat doar asupra interiorului. Am condus modelul P400, adică singurul PHEV din gamă, poate cea mai interesantă versiune, mai ales acum. Puterea motorului termic de 2 litri a rămas aceeași (300 CP), la fel și cea a motorului electric (143 CP). Ca urmare, puterea ansamblului este, cum altfel, aceeași, 404 CP, cu un cuplu de 640 Nm. Câștigul vine din capacitatea mai mare a bateriei, Velar având acum una de 19,2 kWh, față de 17,1 până acum. Autonomia electrică a crescut de la 53 la 62 km. Am verificat în testul nostru, 51 km, în condițiile în care bateria era încărcată pe la 95% și viteza pe toată această distanță a fost între 80 și 110 km/h, pentru că am rulat în afara orașului. Și mai este o schimbare la acest capitol, capacitatea de încărcare DC a crescut de la 32 la 50 kW. Foarte bine, în doar jumătate de oră poți să-ți asiguri o rulare strict electrică pentru câteva zile în oraș. Și Velar P400 chiar știe să se miște electric, accelerând viguros, fără ca motorul termic să intervină. Când epuizezi bateria, motorul termic nu este chiar economic (cam 11 l/100 km în oraș), dar stă excelent la rafinament. Abia sesizezi când pornește, iar zgomotul său în turație pare să fie ceva discret, îndepărtat. Când nu-ți pasă de consum, mașina te satisface cu accelerații viguroase, nu are ezitări în fluxul de putere și înghite rapid distanțele. Stă bine și în viraje, atât timp cât ții cont că te afli la volanul unui SUV de aproape 4,8 metri și 2,3 tone.

Verdict: 4 stele

Faceliftul i-a adus lui Velar mai mult stil, în special la interior, cu ceva regrese la nivelul ergonomiei. PHEV-ul punctează real la cele două aspecte esențiale acestui tip de propulsie: autonomia electrică și viteza de încărcare a bateriei.

Date tehnice

Caroserie: SUV cu 5 locuri. L × l × h: 4797 × 2041 × 1683 mm. Ampatament: 2874 mm. Portbagaj: 503 l. Rezervor: 69 l

Tren de rulare: Suspensie față/spate paralelogram deformabil. Frâne cu discuri ventilate față/spate. Direcție servoasistată electric. Pneuri: 265/45 R21

Transmisie: Tracțiune integrală, cutie automată cu 8 trepte

Propulsie: Motor termic benzină, L4, 1997 cm3, putere maximă 221 kW (300 CP)/5500 rpm, cuplu maxim: 400 Nm/1500–4000 rpm. Motor electric cu funcție de propulsor/generator, putere maximă 105 kW (143 CP). Putere maximă ansamblu: 297 kW (404 CP). Cuplu maxim ansamblu: 640 Nm. Capacitate brută baterie: 19,2 kWh

Performanțe: 0–100 km/h în 5,4 s, Viteză maximă 209 km/h, Consum mediu  1,6 l/100 km, Autonomie electrică   62 km

Preț de bază: Range Rover Velar P400 Dynamic HSE   98.413 euro

Foto: Bogdan Paraschiv

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.