Majoritatea clienților de leasing operațional văd acest produs drept o modalitate de reducere a costurilor interne ale companiei, o modalitate de outsourcing a serviciilor de suport și văd în furnizor un partener care implementează servicii auxiliare esențiale.
Criteriile de selecție pentru furnizorul de leasing operațional sunt prețul, pachetul de servicii incluse, relația dezvoltată cu furnizorul, și anume încrederea în servicii și flexibilitatea sa, conform unui studiu realizat de Sixt New Kopel, unul dintre cei mai importanți jucători din domeniu.
Leaseplan crește cu aproape 10% în 2013
„Observăm că majoritatea clienților contractează serviciile noastre de leasing operațional atât pentru reducerea costurilor legate de flota auto, cât și pentru a beneficia de suportul unei companii cu experiență în domeniu“, a declarat Maria Fierbântu, director de vânzări al Sixt New Kopel.
Cerințele clienților de leasing operațional sunt mobilitate totală, ceea ce înseamnă autovehicule de înlocuire pentru mașinile imobilizate în service, statistici referitoare la parcul auto utilizat, serviciu pick-up.
Impozitarea mașinilor în leasing
Conform analizei citate, principalele trei criterii la alegerea furnizorului de leasing operațional sunt prețul și pachetul de servicii, relația dezvoltată cu furnizorul și flexibilitatea serviciilor sale și imaginea corporate a companiei.
În ordinea importanței serviciilor incluse de un contract de leasing operațional pentru utilizatori se regăsesc:
1. Rapiditate în rezolvarea incidentelor și cât mai puține zile de imobilizare pentru autovehicule;
2. Proactivitate și furnizarea rapidă de autovehicule de înlocuire;
3. Pregătire profesională ridicată pentru personalul care lucrează în unitățile de service folosite de furnizor;
4. Statisticile referitoare la incidentele autovehiculelor utilizate, frecvența reparațiilor/intervențiilor în service și numărul de kilometri/mașină;
5. Serviciul de ridicare și predare pentru autovehiculele ce necesită intervenții.