Home Știri Renault Espace, la a cincea generație

Renault Espace, la a cincea generație

de

Salonul auto de la Paris 2014 marchează debutul noului Renault Espace, un MPV cu design avangardist și care utilizează noua platformă tehnică CFM a grupului Renault Nissan.

Renault Espace

Preluând cu fidelitate liniile conceptului Initiale prezentat anul trecut, în cadrul Salonului auto de la Frankfurt, noul Renault Espace surprinde prin stilul avangardist afișat. Totodată, deși vorbim despre primul monovolum din istoria recentă a automobilului, cea de-a cincea generație Renault Espace schimbă ușor macazul în privința caracterului său, adoptând ușoare accente de crossover, susținute în special de garda la sol destul de înaltă și de roțile cu jante de până la 20 de inchi. Noul MPV al francezilor are o prezență destul de impunătoare și măsoară 4,85 m lungime, 1,87 lățime și 1,68 înălțime, ampatamentul fiind întins pe o lungime 2,88 m.

Renault Espace_2

În schimb, habitaclul nu se îndepărtează de la conceptul care l-a consacrat și propune aceeași modularitate ridicată, la bord putând lua loc până la șapte persoane. Aici, aspectul avangardist este susținut de consola centrală „plutitoare“, iar imensa trapă panoramică împreună cu parbrizul generos conturează un interior foarte luminos. Ca specialități, putem nota noul sistem R-Link2 ce dispune de un ecran tactil cu dimensiunea de 8,7 inchi, un tablou de bord cu ecran TFT, a cărui grafică poate fi schimbată, un head-up display care afișează informațiile pe un mic ecran ce se ridică din bord și designul sofisticat al manetei transmisiei.

Renault Espace_1

Noul Espace este unul dintre primele modele construite pe platforma tehnică CFM a grupului Renault Nissan și este mai ușor cu 250 kg comparativ cu generația anterioară, grație utilizării aluminiului la construcția capotei și ușilor și a materialelor plastice la confecționarea aripilor din față și a hayonului.

Renault Espace este oferit în compania a trei propulsoare, unul alimentat cu benzină și două diesel. În spatele siglei TCe 200 EDC 7, regăsim un propulsor turbo de 1,6 litri și 200 CP cuplat la o transmisie cu dublu ambreiaj și șapte trepte, iar oferta diesel e deschisă de cunoscutul motor de 1,6 litri, cu 130 CP și 320 Nm. O noutate o constituie versiune Twin Turbo a aceluiași diesel de 1,6 litri, ce dezvoltă 160 CP și un cuplu motor de 380 Nm. Prin îmbunătățirea aerodinamicii, coeficientul aerodinamic Cd fiind 0,30, și adoptarea unor propulsoare mai eficiente, consumul de combustibil a scăzut cu peste 20%.

Espace dispune, în premieră pentru Renault, de sistemul Multi-Sense, responsabil cu schimbarea comportamentului mașinii. Acesta propune mai multe moduri de lucru pentru suspensii, direcție, motor și transmisia automată. De asemenea, pentru o manevrabilitate îmbunătățită a fost adoptată direcția integrală (roțile spate virează și ele câteva grade) 4Control, regăsit și pe Laguna Coupé.

 

Articole similare

Comentarii închise.