Home Știri SCG 004S, răspunsul yankeu la afrontul sportiv britanic sau italian

SCG 004S, răspunsul yankeu la afrontul sportiv britanic sau italian

de Aurel Niculescu

Scuderia Cameron Glickenhaus este cel mai probabil un producător auto exotic eminamente necunoscut, și asta nu doar datorită originilor Americane, ce contrazic numele de sonoritate italiană.

Dacă iubiți ca și noi exoticele de la Salonul Auto de la Geneva, este totuși posibil să vă fi atras atenția micul producător boutique ce a fost prezent în capitala Elveției cu versiunile S – Stradale și C – Competizione ale modelului 003. Versiunea 003C este inclusiv cunoscută în cercurile fanilor motorsport pentru timpul de calificare dinaintea cursei de 24 de ore de la Nurburgring, de doar 6,33 minute per tur de circuit. Astfel, SCG visează să-și adauge numele pe lista marcatorilor de recorduri de la Nurburgring în versiunea legală – însă până la realizarea acestui deziderat cu un model absolut extrem, pare pregătit să-și popularizeze numele cu mai accesibilul SCG004S. Scuderia Cameron Glickenhaus pare inclusiv să fi luat în vizor modele precum Lamborghini Huracan sau McLaren 720S în ceea ce privește performanțele – cel puțin la nivel virtual, deoarece dezvăluirea noului model a avut momentan doar online.

Caracteristicile noului 004S îi asigură însă o exclusivitate mult mai pronunțată – doar 25 de exemplare vor fi construite pe parcursul primelor 18 luni, la un preț deloc de neglijat de 400.000 de dolari. SCG conferă totuși modelului său câteva calități care l-ar putea amplasa în topul preferințelor unor colecționari – inclusiv inspirația directă din faimosul McLaren F1, cu poziția de condus centrală, flancată de două locuri adiționale pentru pasageri. Tot de un moment absolut al calităților tehnice este vorba și în acest caz – SCG 004S are parte de o construcție integrală din fibră de carbon și o masă de doar 1180 kg. Cu o astfel de greutate, performanțele ar trebui să fie de invidiat, mai ales că la bord se află și un puternic biturbo de 5 litri capabil de 650 CP și 720 Nm. Puriștii se vor bucura inclusiv să afle că SCG 004S poate fi combinat cu o transmisie manuală vintage, cu „poartă”, dacă nu își doresc rapiditatea recunoscută a unei automate cu padele.

Dacă vi se pare în continuare un pic prea extrem, avem o alternativă „fresh” la SCG 004S, sub forma noului Jaguar XEL, model prezentat în premieră în cadrul Salonului auto de la Guangzhou, din China. Din păcate pentru noi europenii, la fel cum 004S este un model din SUA, noul XEL este în schimb limitat la piața chineză, urmând a fi produs acolo în noua sa versiune cu ampatament alungit. Desigur, este și aici vorba despre clasica dorință a pieței de a dispune de modele extrem de încăpătoare în spate, ce a dus la apariția XEL în contrapartidă pentru Audi A4L, BMW 3Li sau Mercedes Clasa C L.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.