Ați auzit de Florin Bănică? De profesie bugetar, omul aflat în poziția de șef al Agenției Fondului de Mediu (AFM), a decis să suspende abuziv programul Rabla. Explicăm în cele ce urmează de ce este abuzivă și ilegală această decizie.
Respectivul domn a anunțat cu o zi înaintea debutului programului Rabla că acesta se suspendă din următoarele motive: se așteaptă formarea noului guvern și este nevoie de economii la buget. Ambele motive sunt hilare și abuzive și iată de ce.
AFM nu poate decide pornirea sau suspendarea unui program, atribuțiile sale fiind doar de realizare a ghidului de aplicare. De aceea, motivul că se așteaptă formarea noului guvern nu are niciun sens pentru că pur și simplu AFM nu poate decide asupra începerii sau opririi unui program.
În al doilea rând, motivul că este nevoie de economii la buget nu are nici el sens și nu este decât o dezinformare tipic PSD-istă. Banii destinați programelor Rabla nu provin de la bugetul României. Aceștia sunt bani proveniți din certificatele verzi și nu pot fi folosiți decât pentru reducerea poluării. Așadar, din acești bani nu se pot plăti pensii speciale sau salariul de bugetar al domnului Bănică, care, întâmplător, este pus în fruntea acestei agenții pur politic el făcând parte, ați ghicit, din PSD.
Din acești bani, România este obligată de UE să scoată de pe străzi 250.000 rable.
Poate părea paradoxal dar decizia domnului Bănică este o subminare a economiei naționale și iată de ce. Blocând acest program, nu se mai vând mașini noi electrice, hibride, plug-in-hibrid. Fiecare vânzare a unei astfel de mașini este purtătoare de TVA care se încasează la bugetul statului. Dacă punem un preț mediu de 30.000 euro pentru o mașină electrică vândută și banii din programul Rabla ar ajunge pentru vreo 5000 de mașini electrice de exemplu, ar rezulta un TVA de 142.500.000 lei. da, ați citit bine. Și nu mai socotim aici și alte încasări colaterale cum ar fi asigurarea și înmatricularea acestor mașini sau rovinieta pentru a circula pe drumurile publice.
Este clar că tovarășul Bănică nu înțelege cu siguranță aceste mecanisme și probabil a suspendat programul ca urmare a unei comenzi politice deoarece nu îl bănuim de atât de mult sânge rece și inițiativă precum a avut șeful de gară din Craiova care a oprit de capul lui un tranport NATO acum 20 de ani. Întrebarea noastră este de ce nu sesizează DNA-ul pentru prejudiciile materiale pe care acest tovarăș le aduce statului român.
UPDATE: Programul a fost suspendat de PSD la recomandarea USR.
1 comentariu
Niste ageamii la toate nivelurile statului român,