Home TesteTest-drive: BMW iX2 – Sport electric

Test-drive: BMW iX2 – Sport electric

de Dan Damian
BMW iX2 xDrive30

Am testat cea mai puternică versiune  a noului BMW iX2, una pentru care dinamica este cuvântul de bază.

BMW X2 are un traseu aparte în gama constructorului german. Prima generație a fost lansată în 2017, ca SUV-coupé pentru X1 și – probabil, mai țineți minte – a stârnit ceva controverse atunci. Rămâne și astăzi modelul BMW cu cele mai multe sigle, patru, două fiind pe montanții din spate. A fost un model discret, preferat de cei voiau o versiune mai dinamică vizual decât X1.

BMW iX2 xDrive30

Tot acestora li se adresează și noua generație. Nu mai are patru sigle, dar designul s-a depărtat de liniile lui X1 și are propria imagine acum. Noi am testat iX2, versiunea electrică, care nu diferă foarte mult de X2, cu motoare termice. Doar grila închisă, inserțiile albastre și lipsa țevilor de eșapament arată că ai de-a face cu o mașină propulsată electric. Dar iX2, ca și fratele său termic, adoptă linii și detalii atipice pentru actuala gamă BMW. Bine, nu mai vorbesc de partea frontală complet verticală, dar linia spatelui este (prea) masivă, și asta deoarece coboară lent până aproape de eleronul integrat în hayon (opțional, inclus în pachetul M Sport Pro, 1999 de euro). Ca urmare, un efect ciudat e că jantele M de 20 de inchi și 666 de euro nu par așa mari, mai ales că pneurile sunt mai înguste. Forma stopurilor nu o veți vedea la niciun alt BMW, nici măcar ideea ei. Acestea sunt desenate pe orizontală, dar au câte două excrescențe în partea inferioară, una pe aripă, cealaltă pe hayon. Este clar că BMW a vrut să iasă din zona de confort cu acest model și să-i imprime o prezentă estetică puternică, așa cum prima generație nu a avut niciodată.

BMW iX2 xDrive30

Interiorul este, cum altfel, preluat de la BMW X1. iX1 în cazul nostru. Cu excepția inserției albastre de pe volan, nu sunt multe elemente care să-ți spună că te afli la volanul unui EV. Pe tabloul de bord tronează displayul care ocupă aproape jumătate din lățimea acestuia și care integrează, de fapt, tabloul de bord (10,25 de inchi) și ecranul central (10,7 inchi) sub aceeași suprafață. Grafica este tipică BMW, dar sistemul de operare nu. La X1 și X2 s-a folosit o platformă Android Automotive puternic personalizată. Chiar prea puternic, pentru că nu se mișcă la fel de fluent ca un BMW OS 8.5. Uneori agață, are mici întârzieri, dar partea bună este poate primi update-uri OTA, iar cum puterea de procesare este bună, aceste mici neajunsuri ar putea fi rezolvate. De la modelele mai mari, sistemul împrumută inclusiv sistemul de jocuri, cu telefonul pe post de controller. Și chiar funcționează, nu e doar un truc de marketing.

BMW iX2 xDrive30 - Interior

Dinamică

Cam asta oferă BMW iX2 în versiunea xDrive30, care are două motoare, ambele de 190 CP și 247 Nm, pentru un total de 313 CP și 494 Nm. Nu pare o putere chiar impresionantă, dar reacțiile sunt. Suspensiile se dovedesc destul de dure ca să-ți arate că, în cazul în care confortul primează, ar trebui să optezi pentru X1. Altfel, iX2 te scutură puțin pe denivelările mici și pronunțate, în rest arătându-și avantajele în viraje, unde stă foarte bine și echilibrat, fără tendințe sub- sau supraviratoare, dacă te încadrezi în limită. Dar poți să te și joci cu mașina asta. Selectezi Sport în My Modes, și motorul din spate îl domină clar pe cel din față, la accelerări puternice la ieșirea din viraje spatele plecând progresiv, dar clar, adică este nevoie să contrabrachezi în același timp în care electronica te stabilizează. Accelerațiile sunt puternice, însă le poți face și mai puternice apăsând pe padela din stânga volanului. Ai un boost de 10 secunde, foarte plăcut la depășiri, îți crește nivelul de adrenalină în același raport în care reduce autonomia mașinii.

BMW iX2 xDrive30

Și mai ai câteva satisfacții, cum ar fi scaunele sport, pline, aderente, cu o excelentă susținere, pentru care plătești însă 4049 de euro în cadrul pachetului M Sport. BMW a preferat o baterie de 64,7 kWh pentru iX1 și iX2, cam mică în raport cu ce mai oferă concurența în clasa compactă. Ca urmare, autonomia oficială, de 449 km, nu este chiar o referință, mai ales că, dacă rulezi mai sportiv, o epuizezi într-un ritm accelerat. Condus calm, iX2 xDrive30 te poate duce aproape de 400 km, în condițiile în care consumul e undeva la 19 kWh/100 km. Nici puterea maximă de încărcare, 130 kW, nu este impresionantă, dar nici foarte slabă raportată la capacitatea bateriei.

Text: Dan Damian

Verdict:  4 stele

BMW iX2 este genul de model al cărui design îți place sau nu, nu prea există cale de mijloc. Are performanțe dinamice bune, funcția Boost te scoate din monotonie când e nevoie, iar autonomia este cumva suficientă, dar putea fi mai bună pentru acest model de clasă compactă.

Date tehnice

 Caroserie: SUV-coupé cu 5 locuri. L × l × h: 4554 × 1845 × 1560 mm. Ampatament: 2692 mm. Portbagaj: 525 l. Masă proprie: 2095 kg

Tren de rulare: Suspensie față MacPherson, spate tip paralelogram deformabil, frâne față/spate cu discuri ventilate, pneuri 205/65 R17

Transmisie: Tracțiune integrală, raport de transmisie fix

Propulsie: Două motoare electrice, față 190 CP (247 Nm), spate 190 CP (247 Nm). Putere maximă totală: 230 kW (313 CP). Cuplu maxim total: 494 Nm. Capacitate baterie, brută/netă: 66,5/64,7 kWh

Performanțe: 0–100 km/h    5,6 s, Viteză maximă 180 km/h, Consum mediu (WLTP)  16,3 kWh/100 km, Autonomie (WLTP)      449 km

Preț de bază: BMW iX2 xDrive30      55.514 euro

Urmărește Auto Motor și Sport pe Instagram!

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.