Home TesteTest MG HS Hybrid+: Eficiență și rafinament

Test MG HS Hybrid+: Eficiență și rafinament

de Răzvan Măgureanu
test MG HS Hybrid 2025

Între versiunea cu motor termic și PHEV, MG lansează un full hybrid atractiv, care se remarcă prin eficiență, rafinament și un preț foarte bun. test cu MG HS Hybrid+.

Foto: Christian Bart

Marca britanică MG, aflată în proprietatea grupului de stat chinez SAIC din 2005, tocmai a aniversat 100 de ani în 2024, și vânzările sunt pe val în Europa, unde, în primul trimestru din 2025, a vândut 78.505 unități. Designul atrăgător, gama adaptată pentru Europa, cu un mix inteligent între electric, hibrid și PHEV, și prețurile decente au atras mulți cumpărători.

După ce a introdus o motorizare full hybrid pentru MG ZS și MG3, în clasa mică, MG lansează acum o versiune full hybrid pentru SUV-ul compact MG HS, care se plasează între versiunea cu motor termic și PHEV.Același motor turbo de 1,5 l, 143 CP și 230 Nm cuplat la o cutie automată cu două trepte de la PHEV este combinat cu un motor electric foarte puternic, de 198 CP și 340 Nm, alimentat de la o baterie Li-Ion de 1,8 kWh, plasată sub podea, între scaunele din față și cele din spate. Sistemul de propulsie livrează în total 224 CP și 340 Nm, ceva mai puțin decât cei 299 CP și 350 Nm de la PHEV.

Doar două trepte?

Când am citit în mapa de presă că transmisia motorului termic are doar două trepte, m-am gândit că se va simți schimbarea de trepte în diverse regimuri de funcționare. Dar șoferul nu percepe nimic, pentru că schimbarea automată a vitezelor este la fel de lină ca la o cutie automată cu șase trepte, și nici nu simți când intră sau iese din funcțiune motorul electric sau când se oprește motorul termic. Nu te surprinde niciodată vreo turare intempestivă a motorului termic care să încarce bateria, cum se întâmplă la sistemul hibrid Dacia/Renault, și această cutie automată clasică oferă o dinamică superioară transmisiei CVT de la Toyota.

Sistemul de propulsie al lui MG HS Hybrid+ funcționează foarte armonios și rafinat, și doar când privești în dreapta-jos pe tabloul de bord, îți dai seama ce motor funcționează, doar electricul sau ambele.
Sigur, ca orice sistem full hybrid, are niște limite. Dacă urci pante mai abrupte o perioadă mai lungă, energia din baterie se termină și abia atunci începe să se audă ușor motorul termic, care se turează pentru a asigura o dinamică corespunzătoare. Însă și atunci, nivelul de zgomot este redus, și motorul se aude doar undeva în fundal. Șoferul poate alege trei moduri pentru sistemul de propulsie și tot trei pentru direcție și poate selecta trei moduri de recuperare a energiei.

Consumul? În cel mai aglomerat trafic din oraș, media a fost de 5,1 litri, sistemul hibrid favorizând deplasarea cât se poate de mult cu motorul electric. La viteze de autostradă, de 130 km/h, când motorul termic funcționează în mare parte din timp, consumul s-a ridicat la 6,3 l/100 km.

Noua generație MG HS a făcut un progres remarcabil în ceea ce privește trenul de rulare, care este mult mai bine reglat. Deși e orientat spre fermitate, acesta amortizează mult mai bine denivelările scurte, pe care nu le transmite în interior, și în viraje, mișcările caroseriei sunt mult mai bine controlate. În plus, trenul de rulare este mai silențios și mai rafinat, iar în virajele rapide, aderența punții din față e foarte bună.

Interior luxos

Noi am avut la test versiunea de top, Exclusive (mai există și Excite), care, la un preț de 34.069 de euro fără bonusul Rabla, vine cu o echipare generoasă: tapițerie de piele artificială perforată, climă automată, scaune frontale reglabile electric și încălzite, cameră la 360 de grade cu afișarea distanței, hayon electric, navigație, pachet complet de sisteme de asistență și două displayuri luminoase, de calitate, de 12,3 inchi fiecare.
Spre deosebire de alte modele chinezești, ergonomia sistemului multimedia și a instrumentelor de bord este intuitivă.

test MG HS Hybrid 2025

Poți configura sistemul multimedia și pune în prim-plan meniurile principale, navigație, climă, radio, iar meniul Vehicul, cu modurile de condus, sistemele de asistență, se accesează direct de la o iconiță de pe ecran. Volumul audio se controlează de la un mini-touch de pe brațul drept al volanului, iar sistemele de asistență, de la un buton de pe brațul stâng.

În plus, pe fiecare braț al volanului ai două butoane care permit alocarea diverselor funcții, de exemplu modurile de condus și camera la 360 de grade. Iar computerul de bord, care afișează informațiile în dreapta pe tabloul de bord, se accesează simplu, de la un buton de pe brațul drept. Totul, logic și simplu. Singura critică ar fi că procesorul este destul de lent, și când pornești mașina, trebuie să aștepți vreo 30 de secunde, ca la Peugeot, până pornește creierul electronic.

Verdict

Noul MG HS Hybrid+ e un concurent demn de luat în seamă, oferind un sistem full hybrid rafinat, eficient și suficient de dinamic la un preț foarte atractiv și cu o echipare standard bogată. Spațiul interior generos, calitatea bună a materialelor și suspensia net superioară celei de la fosta generație sunt alte calități demne de luat în seamă. 

Plusuri 
●Consum redus, mai ales în oraș
● Sistem hibrid rafinat
● Confort foarte bun la rulare
● Nivel de zgomot redus
● Echipare generoasă
● Preț atractiv

Minusuri
● Procesor lent
● Android Auto/Apple CarPlay doar cu fir

DATE TEHNICE 
Caroserie
Berlină cu 5 locuri. L × l × h: 4670 × 1890 × 1663 mm. Ampatament: 2765 mm. Portbagaj: 507–1484 l. Rezervor: 55 l
Tren de rulare
Suspensie față de tip MacPherson, spate multilink. Frâne cu discuri ventilate față și discuri spate. Pneuri: 225/55 R 19
Transmisie
Tracțiune față, cutie automată cu două trepte
Propulsie
Motor turbo benzină, L4, 1496 cm3, putere maximă 105 kW (143 CP)/5000 rpm, cuplu maxim 230 Nm/4000 rpm. Motor electric cu funcție de propulsor/generator, putere maximă 145 kW (198 CP), cuplu maxim 340 Nm. Putere maximă totală: 165 kW (224 CP). Cuplu maxim total: 340 Nm. Capacitate baterie: 1,8 kWh
Performanțe
0–100 km/h   7,9 s
Viteză maximă   190 km/h
Consum mediu   5,5 l/100 km
Preț de bază
MG HS Hybrid+ Exclusive    34.069 euro

test MG HS Hybrid 2025test MG HS Hybrid 2025test MG HS Hybrid 2025test MG HS Hybrid 2025test MG HS Hybrid 2025

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.