Toyota a prezentat noul off-roader compact Toyota FJ Cruiser care se plasează în gamă sub Land Cruiser 250 și va debuta în 2026. Deocamdată nu se știe dacă și când va veni în Europa.
În 2021 Toyota prezenta conceptul electric Compact Cruiser EV. Anunțat inițial ca un SUV compact electric, acesta s-a transformat între timp într-un off-roader compact și Toyota precizează clar acest lucru în primul comunicat oficial de presă.
Toyota FJ Cruiser va face parte din familia de off-roadere Land Cruiser 300, Land Cruiser 250 și legendara serie 70. Din păcate, în Europa, datorită restricțiilor de emisii impuse de Comisia Europeană, Land Cruiser 300 și modelele din seria 70 nu sunt disponibile. Și deocamdată nici Toyota FJ Cruiser nu va fi disponibilă pe bătrânul continent, în primă fază fiind oferită doar cu un motor pe benzină cu patru cilindri de 2,7 litri care dezvoltă 163 CP și 246 Nm.
Off-road pur cu șasiu separat și tracțiune integrală cu reductor
Din informațiile noastre, FJ Cruiser utilizează platforma cu șasiu separat de la Toyota Hilux. Deși Toyota nu a dat prea multe informații despre sistemul de tracțiune integrală, în prima fotografie a planșei de bord se observă selectorul rotativ care are și un mod 4L ceea ce înseamnă că mașina are reductor cu două trepte. De asemenea, în aceeași fotografie se observă un buton care permite blocarea diferențialului spate.
De aceea, este evident că Toyota FJ Cruiser este un off-road pur care oferă aptitudini demne de ale familiei Land Cruiser și are un sistem 4×4 semipermanent cu reductor și diferențial blocabil spate.
Puterea este transmisă la roți prin intermediul unei cutii automate cu 6 trepte.
În acest moment nu se știe dacă gama de motoare va fi extinsă cu un diesel sau un hibrid. Pentru a se putea vinde în Europa ar avea nevoie de un diesel mild hybrid sau de un full hibrid pe benzină, soluții pe care Toyota le are. Noul Land Cruiser 250 are deja un motor diesel cu tehnologie mild hybrid pe 48V.
Planșa de bord este în stilul lui Land Cruiser 250 combinând un display tactil modern cu bloc de climatizare separat și butoane fizice pentru sistemul 4×4. De asemenea, volanul multifuncțional este echipat cu butoane fizice ușor de acționat.

Cu 35 cm mai scurt decât Land Cruiser 250
Toyota FJ Cruiser se diferențiază clar ca gabarit față de Land Cruiser 250. Cu 4575 mm lungime, 1855 mm lățime și o înălțime neobișnuită de 1960 mm, Toyota FJ Cruiser este cu 350 mm mai scurt, cu 125 mm mai îngust dar cu 90 mm mai înalt decât Land Cruiser 250 în timp ce ampatamentul de 2580 mm este cu 270 mm mai scurt.
Designul este aproape identic cu al conceptului Compact Cruiser EV, dar partea frontală robustă este ușor diferită, ducându-ne cu gândul la Land Cruiser 250 și un spate perfect drept cu o suprafață de plastic negru în continuarea lunetei. Tipic pentru un off-roader clasic, FJ Cruiser are ușă la spate și nu hayon, iar clanța este plasată în stânga pe suprafața de plastic negru.
Datorită formei pătrățoase și a gabaritului similar cu al lui VW Tiguan, Toyota FJ Cruiser va oferi un spațiu interior decent.
Toyota FJ Cruiser se va prezenta în premieră mondială la Japan Mobility Show 2025 care va avea loc între 30 octombrie și 9 noiembrie și va debuta în 2026. Nu se știe dacă va veni în Europa dar probabil că Toyota se gândește și la bătrânul continent unde nu ar avea nici un concurent. Dacă ar fi disponibilă în Europa, ar putea atrage un segment important de fani off-road care nu au 80-100.000 euro pentru a cheltui pentru un Ineos Grenadier, Toyota Land Cruiser 250 sau Jeep Wrangler. Un preț estimat de 50-60.000 euro, cu 20-30.000 euro mai puțin decât Land Cruiser 250 ar atrage cu siguranță mulți cumpărători.


















