Home RetroUn rar Alfa Romeo Sprint Zagato din 1991 scos la licitație în SUA

Un rar Alfa Romeo Sprint Zagato din 1991 scos la licitație în SUA

de George Grosu

Sprint Zagato (SZ) nu reprezintă un model exemplu în ceea ce privește designul elegant și aspectuos pentru brandul italian Alfa Romeo dar este unul rar și cu un pronunțat caracter sportiv. Un exemplar din cele doar 1.036 construite aflat într-o stare excelentă a fost scos recent la licitație în SUA prin intermediu unui site de specialitate.

Cu ce scop a fost construit Alfa Romeo modelul Sprint Zagato este oarecum neclar. Același lucru este valabil și pentru un acord asupra designerului responsabil cu proiectul. Modelul sport coupe cu două locuri a fost prezentat sub formă de prototip de stil la Salonul Auto de la Geneva din 1989 sub numele codificat ES-30 (Experimental Sportscar 3.0 litres engine). Prototipul nu s-a bucurat de un interes ridicat la public așteptat de către conducerea Alfa Romeo în primul rând datorită design-ului considerat prea agresiv și avangardist chiar și pentru Alfa Romeo. La solicitarea unor entuziaști Alfa Romeo și colecționari, conducerea firmei italiene a luat decizia către finalul anului 1989 să construiască modelul sub numele de Sprint Zagato într-o serie limitată cu sprijinul carosierului italian Zagato.

Caroseria modelului Sprint Zagato era una de dimensiuni compacte (Lxlxh: 4,060x 1,730×1,310 m, ampatament 2,510m) și realizată din materiale compozite. Platforma tehnică utilizată de modelul sport coupe de la Alfa Romeo era una derivată din cea a modelului competițional Alfa 75 de grupa A / IMSA având motor V6 Busso de 3 litri poziționat frontal longitudinal, cutie de viteze manuală cu 5 trepte și transmisie transaxle (cutia de viteze, diferențialul și ambreiajul într-un grup comun pe puntea spate). Cu unele mici îmbunătățiri, motorul dezvolta în acest caz 210 CP (192 CP în varianta standard utilizată pe modelele Alfa 75 și Alfa 164) fiind suficient pentru un sprint de 0 la 100 km/h în 7 secunde și o viteza maximă de 245 km/h.
Trenul de rulare era reglat sport și fixat de caroserie cu ajutorul articulațiilor de tip uniball fără joc. În combinație cu direcția incisivă, greutatea proprie relativ mică, în jur de 1.250 kg și distribuția echilibrată a acesteia grație schemei transaxle, acesta asigura multă plăcere în conduce precum și o manevrabilitate și o stabilitate excelente.

Pe lângă numărul de unități limitat, Alfa Romeo a restrâns și alegerea culorilor pentru caroserie și interior. Astfel, clienții puteau avea unul dintre cele 1.036 unități ale modelului Sprint Zagato doar în culoarea roșu în timp ce la interior tapițeria din piele ale scaunelor era doar de culoare bej. A existat însă și o excepție la exemplarul pentru Andrea Zagato, managerul din acea perioadă a carosierului milanez Zagato, care era unul complet de culoare neagră.

Modelul Alfa Romeo Sprint Zagato în varianta de caroserie coupe a fost fabricat până în anul 1992 când a fost înlocuit în gamă de varianta cabrio și care a fost fabricată până în 1994 într-un total de 284 unități. Prețul de achiziție la debut, era și el unul pe măsura exclusivității modelului fiind de circa 100.000 de mărci germane iar ca dotări standard erau incluse: tapițeria din piele, retrovizoarele exterioare cu reglaj electric, geamurile cu acționare electrică și închiderea centralizată a portierelor.

Ofertele pentru acest exemplar original de Sprint Zagato aflat într-o stare excelentă, fabricat în anul 1991 și scos la vânzare la licitație prin intermediul site-ului american de specialitate collectingcars.com sunt în prezent la 80.325 de dolari SUA. Acest exemplar achiziționat de nou de către un colecționar din Japonia, are un istoric cunoscut și dispune inclusiv de facturile care dovedesc întreținerea și reparațiile între anii 2002 (8.258 km) și 2019 (49.521 km) iar numărul de kilometri parcurși până în prezent însumează circa 51.000.

Foto: Collectingcars

Alfa Romeo Sprint Zagato 1991
Alfa Romeo Sprint Zagato 1991
Alfa Romeo Sprint Zagato 1991
Alfa Romeo Sprint Zagato 1991
Alfa Romeo Sprint Zagato 1991
Cockpit
Interior
Interior
Motor

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.