Nu ați auzit de Farizon până acum? Nici n-ați fi avut cum, nu prea au ieșit din China până în prezent, dar de acum marca va fi disponibilă și în România.
Farizon este divizia de autovehicule comerciale a celor de la Geely, pe care-i știm foarte bine, pentru că dețin câteva nume mari ale industriei auto europene, cum ar fi Volvo, Lotus, Polestar sau smart. Până acum, vânzările utilitarelor Farizon s-a concentrat pe piața din China, iar în zona Chinei s-au vândut în 2023 aproximativ 300.000 de utilitare electrice. Geely spune că are cel mai mare instituție de cercetare a vehiculelor comerciale propulsate de energie nouă din China, așa că a considerat că poate avea un cuvânt de spun și în Europa cu marca Farizon. Aceasta a fost lansată în mai multe țări din Europa Centrală și de Est, distribuția vehiculelor fiind preluată de AutoWallis, grupul multimarcă cu un portofoliu impresionant de branduri, unele premium, dar și mărci de volum. De exemplu, în Ungaria, AutoWallis vinde Renault, Dacia și Alpine, în cadrul unui join-venture cu Salvador Caetano Group.
La acest moment, Farizon are două puncte de comercializare în România: Ssangro Cars, în București (două locații) și Opel Auto Center, în Iași. De asemenea, sunt disponibile două modele utilitare electrice, ale căror piese de schimb vor veni dintr-un depozit de 20.000 metri pătrați din Ungaria, aici fiind centrul logistic pentru Europa.
Farizon V6E
Aceasta este o utilitară care a intrat pe piață de peste doi ani, dar acum este introdusă în Europa. Este cumva la baza gamei, are lungimea de aproape 4.86 metri și are o sarcină utilă de 1.150 kg. Volumul de încărcare este de 5,9 metri cubi. Tracțiunea este pe puntea spate, iar viteza maximă este de 110 km/h. Bateria, furnizată de CATL, este LFP și are 42 kWh. Autonomia WLTP combinată este de 195 km, iar cea urbană ajunge la 265 km. Puterea de încărcare este de doar xxx la AC și de doar 50 kW la DC.
Cun ùn discount de lansare, în valoare de 2.430 euro, prețul lui Farizon V6E este de 33.760 euro (TVA inclus). Nu există opțiuni, iar în echiparea standard sunt următoarele: volan din piele, senzori de parcare spate, scaune încălzite și ventilate, oglinzi electrice încălzite, aer condiționat automat, display central de 10.1 inchi, cu Bluetooth, Android Auto și Apple CarPlay. Garanția este de 3 ani, în limita a 100.000 km, iar bateria este garantată pentru 70% capacitate timp de 6 ani sau 300.000 km. Sistemul electric (încărcătorul de bord, unitatea de control, etc) are garanție de 5 ani sau 200.000 km.
Farizon SV
Este un model nou, de aproape 5 metri, cu o parte frontală foarte modernă, cu tracțiune față: faruri LED, poziționare sus, unite prin linie LED și siglă luminată. Platforma este la fel de modernă, iar Farizon spune că sistemele esențiale (direcție, frânare, accelerație) sunt by-wire. Este un model proiectat special pentru piața europeană, spune producătorul chinez. Poate fi echipat cu baterii de diferite capacități, LFP și NCM, astfel că oferă autonomii combinate cuprinse între 200 și 359 km. Autonomia mai mare este rezultatul unei baterii de 106 kWh.
Prețurile acestui model pornesc de la 47.599 euro (TVA inclus) și pot ajunge la 67.592 euro, în funcție de echipare și baterie.