Home Știri Ambreiajul electronic Bosch eClutch, confort superior și consum mai mic

Ambreiajul electronic Bosch eClutch, confort superior și consum mai mic

de

Având capacitatea de a cupla automat motorul la transmisie, ambreiajul Bosch eClutch permite șoferilor care utilizează o cutie de viteze manuală să conducă în treapta întâi fără a folosi ambreiajul.

Bosch e-clutch

Acest ambreiaj controlat electronic micșorează decalajul dintre transmisia manuală și cea automată. Mai mult, Bosch eClutch face posibilă decuplarea motorului de la transmsie atunci când se rulează cu viteză constantă, ceea ce reduce consumul de carburant. Independent de șofer, motorul se oprește, rezultând o economie de carburant de aproximativ 10 procente. În plus, acest ambreiaj controlat electronic înlesnește plecările în rampă prin eliminarea riscului de a opri involuntar motorul și permite rularea în prima treaptă de viteză, în ambuteiaje ce presupun opriri și reporniri dese, fără a călca ambreiajul. În cazul eClutch, şoferii pot să utilizeze doar pedala de frână și cea de accelerație, ca și în cazul transmisiei automate, fără acționarea ambreiajului, cuplarea realizându-se complet automat.

În ceea ce privește prețul, Bosch eClutch costă mult mai puțin decât o transmisie automată convențională și devine astfel o alternativă atractivă pe piața autovehiculelor compacte, unde competiția în materie de prețuri este dură. Spre deosebire de o transmisie automată completă, Bosch eClutch automatizează doar ambreiajul, nu și transmisia. Pedala de ambreiaj transmite un semnal electric către dispozitivul de acționare, care decuplează ambreiajul.

Bosch, sistem de propulsie hibrid hidraulic

Principiul din spatele funcției de rulare cu viteză de croazieră start-stop este simplu: sistemul Bosch detectează micșorarea presiunii aplicate de șofer asupra pedalei de accelerație, decuplează motorul de la transmisie și împiedică astfel consumul de carburant de către motor.

Pe lângă funcția pentru opriri și porniri dese și posibilitatea de a economisi carburant, eClutch oferă multe alte funcții. De exemplu, poate fi utilizat pentru a ajuta la schimbarea treptelor de viteză, făcându-le mai line. Un senzor special detectează începerea schimbării treptei de viteză și adaptează turația motorului. Rezultatul este o schimbare ușoară și lină.

Bosch, 100 de ani de la primul far produs

Iar în cazul în care sistemul de propulsie este electrificat, ambreiajul controlat electronic face posibilă combinația dintre sistemul de propulsie hibrid și transmisia manuală. În funcție de configurație, sistemul poate permite rularea cu viteză de croazieră și recuperarea forței de frânare. Din acest punct de vedere, eClutch oferă două avantaje: transmisia manuală poate fi încă utilizată la autovehiculele hibrid și prețul modelelor hibrid de bază poate fi redus, întrucât nu mai este necesară o transmisie complet automată.

Articole similare