Campionatul Mondial de rallycross pare să devină o ameninţare tot mai serioasă pentru raliurile clasice. După Ford şi Peugeot, un al treilea constructor – Volkswagen – şi-a anunţat implicarea la nivel oficial, într-un parteneriat de trei ani cu Marklund Motorsport.
Pe lângă dezvoltarea modelului Polo RX, constructorul german şi partenerul său suedez au dat şi o lovitură de imagine prin cooptarea ca prim-pilot a finlandezului Toomas “Topi” Heikkinen, nimeni altul decât deţinătorul titlului în Global Rallycross Championship. Alături de el, cel de-al doilea Marklund Motorsport Polo RX va fi pilotat de Anton Marklund, care va avea şi el un sezon complet (12 etape) în noul Campionat Mondial de rallycros.
Cu începere din 2014, piloţii de la rallycross au propriul lor campionat mondial, desfăşurat sub egida Federaţiei Internaţionale a Automobilului (FIA) şi sponsorizat de Monster Energy. Primii care şi-au anunţat participarea au fost americanii de la Ford Racing, apoi au urmat francezii de la Peugeot Sport.
Raliul Suediei a fost câştigat de Jari-Matti Latvala
“Leul din Sochaux” îl va avea într-una din maşinile sale pe canadianul Jacques Villeneuve, fost campion mondial în F1. Nici Ford nu a stat mult pe gânduri şi l-a convins pe “regele” Gymkhana, Ken Block, să piloteze un model Fiesta, chiar dacă programul său este unul limitat la doar trei etape.


