Home Auto util Care sunt principalele probleme la mașinile diesel, în funcție de piesele auto care se strică?

Care sunt principalele probleme la mașinile diesel, în funcție de piesele auto care se strică?

de Răzvan Măgureanu
probleme la masinile diesel

Nu este niciun secret că încă nu a fost inventat automobilul perfect. La fel cum nu există nici carburantul perfect. Unora le plac mașinile cu motor pe benzină, alții preferă diesel și alții vor să conducă numai propulsie electrică. Toate au avantaje și dezavantaje, dar niciuna nu este perfectă. În România, de departe, cele mai populare sunt mașinile pe motorină. Însă ele vin la pachet cu niște probleme. Iată care sunt principalele probleme la mașinile diesel.

Ce se strică cel mai des la o mașină diesel?

Conform cererilor pe care le fac cumpărătorii pe platformele specializate pe piese auto, elementele unui motor diesel care cedează primele sunt injectoarele de motorină. Și asta deoarece motorina din România este de o calitate inferioară, ceea ce duce la multe depuneri de calamină în timp. Împreună cu reviziile care nu sunt efectuate la timp, iar filtrele de ulei și motorină sunt schimbate mai rar decât ar trebui, fac ca injectoarele să aibă o viață grea. La început cedează unul, pe care îl schimbi, după care celelalte. Nu merge curățarea cu ultrasunete la toate, iar singura soluție este să cumperi injectoare noi.

Cum stă treaba cu filtrul de particule?

În ultima vreme, o piesă care cedează des este filtrul de particule. Deoarece multe vehicule pe motorină sunt aduse de afară, din țări vestice, unde există multe autostrăzi și un regim de circulație în viteză, diferit de ce oferă România cu ale sale 4 autostrăzi mici și scurte. Când o mașină circulă mult în regim de drum extern,filtrul de particule este mereu curățat automat de temperatura ridicată a evacuării. În România, mașinile aduse de afară, încep să circule în aglomerație, pe distanțe scurte, neavând timp să se regenereze la timp. Iar acest lucru face ca filtrele de particule ale mașinilor care circula la noi să se înfunde. Curățarea lor este o soluție de moment, dar la final vei apela tot la un filtru de particule nou…

Există piese scumpe care se strică la mașinile diesel?

Desigur. Pe lângă filtrul de particule care nu este deloc ieftin, la o mașină diesel mai poate să cedeze pompa de presiune înalta. Este o pompă care împinge motorina în injectoare, astfel încât să fie pulverizată în camera de compresie cu presiune, pentru o eficiență crescută. Pompele de motorină cedează din același motiv ca și injectoarele. Din cauza motorinei de proastă calitate și a reviziilor făcute prost de către șoferi. Depunerile ajung în pompa de presiune și încep să strice membranele subțiri și sensibile din interior. În timp, ne trezim că mașina nu mai trage și că la un moment dat pur și simplu motorul nu mai pornește. Aici putem apela la piese din dezmembrări, dacă vânzătorul ne oferă garanție. O pompă de înalte nouă costă foarte mult, dar în cel mai rău caz este singură soluție, dacă vrem să ținem mașina în stare bună mulți ani de acum înainte.

Ce alte piese cedează la motoarele diesel?

Orice posesor de mașină diesel știe lista scurtă a pieselor auto care cedează. Pe lângă cele de mai sus, e vorba de valva EGR, o valvă care, la fel, din cauza motorinei și a uleiului de calitate redusă care e folosit în motor, acumulează calamină și începe să se blocheze. Valva EGR este o valvă care recirculă gazele de eșapament, pentru reducerea poluării. Odată blocată, valva nu mai lasă gazele să între în admisie, calculatorul primește informații false și motorul merge mai prost, trepidează și scoate fum.

Pe lângă valva EGR, mașinile diesel mai pot avea probleme cu turbina, dar acest lucru este valabil și la mașinile pe benzină, de tip turbo. Mai pot apărea probleme cu incalzitorul de motorină, cu sistemul de aditivare a filtrului de particule și cu alte elemente specifice motorului diesel.

Din fericire, majoritatea pieselor pot fi găsite noi sau la dezmembrări, iar problemele se rezolva relativ ieftin și repede. De fapt, putem chiar să nu avem asemenea probleme niciodată dacă ne preocupă puțin starea tehnică a mașinii noastre, dacă facem reviziile mai des decât este recomandat și dacă circulăm cu mașina diesel mai turat, mai des la drum întins, pentru a nu permite depunerilor să înfunde diverse elemente. Multă lume cu experiență susține că o mașină diesel este pentru drumuri întinse, nu pentru circulație urbană.

În concluzie, nu trebuie să te temi de mașinile diesel. Au și ele avantajele lor, de departe cel mai important fiind consumul redus. Dar mai au și cuplu la turație mică, ceea ce poate veni în ajutorul celor care cară bagaje sau trag diverse remorci. Însă nu trebuie să uităm, că, indiferent dacă o cumpărăm nouă sau la mâna a doua, mașina diesel trebuie condusă într-un anumit regim, pentru a evita problemele.

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.