Home Auto util Ce piese auto cedează primele iarna și cum le protejăm?

Ce piese auto cedează primele iarna și cum le protejăm?

de
Piese auto iarna

Pentru șoferii auto din România nu este niciun secret că anotimpul rece este cel mai pretențios și solicitant în cazul automobilelor.

Piesele auto sunt puse la grele încercări atunci când temperaturile sunt negative și când vine zăpada, mai ales într-o țară cum este România, unde autoritățile uită să-și facă treaba și sunt mereu luate prin surprindere. Iată ce piese auto sunt vulnerabile pe timp de iarnă, dar și cum să eviți cheltuielile inutile, conform PieseAuto.ro.

Frâne

Frânele

O piesă auto care cedează iarna foarte des este sistemul de frânare. În primul rând, pentru că mulți șoferi uită că atunci când sunt sub 0 grade, nu este recomandat să lăsăm automobilul parcat cu frâna de mână trasă. Ne trezim dimineața cu frâna blocată, iar când ne punem în mișcare riscăm să încingem discurile de frână și astfel să le ovalizam. Tot iarna putem avea probleme cu frânele și din cauza materialelor de deszăpezire de pe carosabil care vor ataca furtunele de cauciuc, mai ales la vehiculele mai vechi, iar acestea pot ceda și putem rămâne fără frâne.

Macaraua geamului

Piesele auto care sunt predispuse defectării iarna sunt, fără îndoială, cele în mișcare. Nu de puține ori șoferii se confruntă cu o problemă atunci când mașina este înghețată: deschiderea geamurilor laterale. Este bine să evităm acest lucru, dar uneori putem merge într-o parcare cu barieră, unde suntem obligați să lăsăm geamul jos ca să plătim. Dacă mașina este înghețată, adică dacă a stat în frig la temperaturi negative, cu siguranță macaralele vor fi și ele blocate. Când vrem să deschidem geamul, motorul electric din portieră forțează macaraua și de cele mai multe ori se rupe. Așadar, la nevoie, ar fi bine să deschidem portiera, nu geamul.

Ștergătoarele 

La fel ca macaralele geamurilor, și ștergătoarele pot să se strice atunci când sunt înghețate. Dacă nu am curățat bine parbrizul după o noapte friguroasă, lamelele de cauciuc vor fi cu siguranță “sudate” de geam. Când vom da să ștergem parbrizul în această situație, mai mult ca sigur vom rupe lamelele de cauciuc. La fel și dacă folosim ștergătoarele când pe parbriz încă a rămas gheață necurățată, această va ciupi lamela și în timp o va rupe. Adică pe timp de iarnă nu trebuie să umblăm la ștergătoare dacă nu suntem siguri că geamul este curat și că nu sunt lipite de parbriz.

Iarna

Acumulatorul 

Bateria mașinii este și ea pusă la grea încercare iarnă. Dacă pe timp de vară putem lăsa mașina nepornită cu săptămânile, fără ca bateria să se descarce, atunci când vine iarna, dacă nu pornim automobilul vreme de 10-14 zile, o să ne trezim că nu mai există suficientă energie pentru pornire. Asta e valabil în cazul oricărei baterii sau acumulator, când vine iarna, autonomia scade. Adică energia electrică înmagazinată se pierde mai ușor când e frig. De aceea, foarte mulți șoferi rămân fără curent atunci când temperaturile sunt negative și au nevoie fie de o baterie nouă, fie de redresarea cele vechi.

Oglinzile laterale

La fel ca macaraua de geam sau ștergătoarele, și oglinzile laterale se strică des iarna. Mai ales cele care au reglaj electric sau se rabateaza. Sunt mașini la care oglinzile se rabateaza automat la pornire și la oprire, dar atunci când gheață îngheață și blochează oglinda, motorașul electric se chinuie să facă mișcarea de deschidere și piesele de plastic din mecanism se pot rupe. La fel și când oglinda este înghețată și șoferul vrea să îi schimbe poziția, o să audă de multe ori un sunet de forțare finalizat cu o pocnitură ușoară, semn că în interior s-a rupt ceva. Pe scurt, trebuie să umblăm cât mai puțin sau deloc la oglinzi iarna și să dezactivăm rabatarea automată a oglinzilor.

Motor

Piese auto care se strică sub capotă

Pe lângă aceste piese enumerate mai sus, destul de banale în comparație cu altele, pe timp de iarnă putem avea probleme mult mai grave. Cum ar fi cu motorul. Când este foarte frig, uleiul din motor devine mult mai solid, vâscozitatea lui scade. Asta înseamnă că pompa de ulei nu va mai putea arunca lubrifiant în partea de sus a tachetilor așa ușor, iar uzura elementelor interioare din motor va crește. Specialiștii recomandă ca atunci când este foarte frig să pornești motorul și să stai pe loc câteva minute, pentru că uleiul să ajungă în toate locurile, înainte să turezi motorul.

În concluzie, înainte de venirea sezonului rece putem face câteva lucruri ca să ne asigurăm că mașina noastră va funcționa fără probleme. De exemplu, putem face o vizită la service pentru verificarea acumulatorului și a sistemului de frânare. Dar să avem și un plus de grijă cu autoturismul nostru și să fim atenți la elementele enumerate mai sus. Indiferent că le vom cumpără noi sau de la dezmembrări, piesele auto pe care le stricăm iarna nu sunt ieftine. Nu mai bine să trecem de iarnă fără pagube și să strângem bani pentru îmbunătățiri sau pregătiri de vacanță?

Sursa: www.pieseauto.ro

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?