Home TesteContactContact: Subaru Forester în elementul său natural

Contact: Subaru Forester în elementul său natural

de Dan Damian
Subaru Forester

Luna aceasta am avut ocazia să testăm în mai multe condiții noul Subaru Forester, care a ajuns la a șasea generație.

Dacă n-ați mai auzit nimic despre Subaru în ultimii ani este poate pentru că această marcă a fost ca și inexistentă în România. Dar acum are o gamă, așa restrânsă cum este, și a revenit pe piața autohtonă în 2024, prin Subaru Italia, filială deținută de Subaru Europe și care este responsabilă pentru piețele din Italia, Austria, Slovacia, Slovenia, Croația, Bulgaria, Grecia și România, prin peste 100 de dealeri.

În România modelele Subaru sunt disponibile în reprezentanțele Subaru din București, Brașov și Cluj, iar distributorul mărcii urmărește creșterea rețelei locale cu 3 noi dealeri până la finalul anului 2025, în Iași, Constanța și Timișoara.

Anul trecut, cu ocazia relansării, am testat în Bulgaria noul Crosstrek, iar acum avenit rândul noului Forester. Un model de tradiție în gama Subaru, care a ajuns la a șasea generație. Este un model care abordează un design modern, dar în jurul unor concepte estetice clasice și se potrivește mai ales familiilor, datorită polivalenței sale, dar și tinerilor foarte activi, datorită capacităților sale de trecere. Oricum, ideea care-l înconjoară este cea de siguranță și excat cu asta a început experiența noastră. Trebuie să vă mai spun că la eveniment au pariticipat cei de la Subaru Driving School Italia, care au pregătit mai multe probe, majoritatea de off-road. Dar prima experiență a fost cea legată de siguranță, pentru a pune în evidență performanțele sistemului EyeSight, îmbunătățit, care implică adăugarea unei camere monoculare cu unghi larg, care recunoaște motocicliști și pietoni pe o zonă extinsă, două radare frontale laterale, două radare spate laterale și un amplificator de frână electric mai reactiv.

Subaru Forester

Testul nostru? Simplu. Condus către ceea ce simulează un obstacol fix, cu până la 40 km/h, apoi înfrângerea instinctului de a atinge frâna. Sistemul a frânat de fiecare dată la timp (și a făcut asta de câteva zeci de ori, una după alta) indiferent de viteză. Impresionant este și faptul că frânarea s-a făcut pe o suprafață pietruită, departe de condiții optime de aderență. Subaru spune că siguranța ar trebui să fie întotdeauna standard, așa că EyeSight este prezent încă de la echiparea de bază.

Ceea ce a urmat nu cred că a surprins pe nimeni: încrucișare de punți, înclinare laterală și puțin înot prin noroaie. Subaru Forester este cunoscut pentru capacitățile sale în teren accidentat, capacități datorate în mare parte sistemului Symmetrical AWD, cu distribuție activă a cuplului. Unul dintre cele mai bune sisteme de tracțiune integrală și un punct de interes principal al acestui model. Ajutat și de garda la sol de 220 mm, sistemul nu pare să dea nici un fel de semne de slăbiciune, în condițiile în care nu există diferențiale blocabile sau reductor, vorbim totuși despre un SUV. Dar mecanica și electronica (sistemul trebuie ajutat și prin selectarea corectă a modurilor de rulare) lucrează foarte bine împreună și dacă ai grijă ca mașină să nu ajungă suspendată, este puțin probabil să nu ieși de cam oriunde.

Dacă sistemul de tracțiune integrală este impresionant, motorul boxer are avantaje, dar și destule puncte slabe. Este foarte silențios și bine echilibrat, îi place să se tureze, dar… are doar 136 CP. Subaru Forester nu este pentru rularea sportivă, deși platforma poate să facă asta, ci pentru mers constant, la drum lung. Pentru mersul în oraș, Subaru a venit cu o versiune adaptată vremurilor, ceea ce numește e-Boxer, adică un sistem mild-hybrid, cu motor electric de 17 CP și 66 Nm. Ajută acest propuslor de 2 litri, aspirat, să reducă consumul, cum spuneam, în mediul urban, unde mașina poate pleca de pe loc exclusiv cu motorul electric, dacă nu se accelerează puternic. Dar asta nu reduce consumul cu mult, Forester nu este un model referință la nivel de consum, nici în afara orașului. Mare parte din asta se întâmplă din cauza cutiei de viteze Lineartronic, cu variație continuă. Este comodă, dar cam atât. Face motorul boxer să se tureze uneori inutil de mult și asta nu favorizează deloc consumul. Cel oficial, mediu, este de 8,1 l/100 km, în realitate se obțin valori puțin mai mari.

Interiorul este un punct forte dacă-ți place atmosfera mai clasică, mai serioasă. Totul arată bine, scaunele – cel puțin cele față – sunt foarte bune, planșa de bord arată bine, cu tablou de bord cu ceasuri analogice și display central vertical, de 11,6 inchi. Acesta își face treaba, nu reacționează prea rapid la touch, dar sistemul oferă conectivitate CarPlay și Android Auto wireless.

Noul Subaru Forester este disponibil în patru versiuni de echipare, iar acum prețurilor de listă li se aplică o ofertă de lansare, valabilă până la finalul lunii mai.

Model Nivel echipare Preț (fără TVA) Preț (cu TVA) Ofertă lansare (cu TVA)
Forester 2.0ie-BOXER AWD (4X4) FREE 34.328 € 40.850 € 35.850 €
Forester 2.0ie-BOXER AWD (4X4) STYLE 36.555 € 43.500 € 38.500 €
Forester 2.0ie-BOXER AWD (4X4) 4DVENTURE 39.076 € 46.500 € 41.500 €
Forester 2.0ie-BOXER AWD (4X4) PREMIUM 39.916 € 47.500 € 42.500 €

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.