Home Modele noi Oficial: Alpine A390 – Mașină de curse în costum

Oficial: Alpine A390 – Mașină de curse în costum

de Dan Damian
Alpine A390 GTS

Alpine a prezentat al doilea model electric din gamă. Alpine A390 este un fastback axat pe plăcerea condusului, spun francezii.

Anul trecut, la un preview pe care-l aveam la Paris cu noul Renault 4, am văzut și conceptul A390_β de la Alpine. Nu era pentru noi, cei din România, pentru că marca Alpine nu se vinde aici, ci pentru jurnaliști de pe alte piețe, dar nu aveam cum să-l ratăm. Așa că l-am studiat îndelung, mai ales că designul exterior al conceptului este semnat de un român, Victor Sfiazof, care a mai semnat, în cadrul grupului grupului, exteriorul lui Kadjar și a lui Bigster.

Acum a venit timpul să vedem versiunea de serie. Alpine A390 păstrează în mare parte liniile conceptului și se prezintă ca un fastback sport, de 4,61 metri lungime și 1,53 metri înălțime. Este cel ami mare Alpine, dar rămâne încadrat în clasa compactă și este al doilea model electric de la Alpine, după A290, care este – de fapt – o reinterpretare a lui Renault 5.

Acum, Alpine A390 nu are corespondent în cadrul grupului Renault, dar rulează pe o platformă din grup, AmpR Medium. Designul său păstrează imagine a de marcă Alpine, cu o parte frontală inspirată de modelul Alpine din competițiile de anduranță, iar luneta, de exemplu, are forma vizorului unei căști de competiție. Pe laterale silueta este un de coupe, nu doar datorită liniei descendente a plafonului, ci și pentru că mânerele ușilor posterioare sunt ascunse în montantul spate. Portbagajul este destul de generos, având în vedere propulsia electrică: 532 litri.

La interior, atmosfera este cunoscută, planșa de bord fiind cea a lui Megane E-Tech, cu cele două display-uri, dintre care tabloul de bord are o grafică proprie, iar cel vertical, al sistemului de infotainment, rulează Google Automotive. O altă semnătură specifică Alpine o constituie cele trei butoane separate (D, R, N) pentru comanda transmisiei plasate pe consola centrală. Această soluție a fost implementată și la A290, deși renault 5, din care derivă acest model are comanda transmisiei pe coloana de direcție. Pe volan vedeți și butonul roșu, OV (Overtake). La apăsarea acestuia sistemul furnizează putere mai mare timp de 10 secunde.

3 motoare

Alpine A390 are o arhitectură axată pe sportivitate. Trei motoare sunt prezente la bord, unul pe puntea față și două pe puntea spate, fiecare dintre acestea ocupându-se de câte o roată, ceea ce permite adoptarea sistemului Alpine Active Torque Vectoring. În acest fel, dar și datorită plasării bateriilor în podea, raportul de mase este de 49:51.

Două versiuni sunt disponibile:

  • A390 GT, care produce 400 CP, accelerează până la 100 km/h în 4,8 secunde și ajunge la un maxim de 200 km/h
  • A390 GTS, cu 470 CP și până la 808 Nm, ajunge la 100 km/h în 3,9 secunde și are viteza maximă la 220 km/h.

Bateria este produsă integral în Franța de francezii de la Verkor. Are 89 kWh și poate asigura autonomie de până la 555 km cu jante de 20 inchi sau până la 520 km cu jante de 21 inchi. Puterea maximă de încărcare este de 190 kW, astfel că bateria poate ajunge de la 15 la 80% în mai puțin de 25 de minute.

Alpine a publicat și prețurile pentru piața franceză: 65.000 euro pentru GT și 76.000 euro pentru GTS, dar aceste prețuri sunt orientative. Cele exacte vor fi publicate către finalul anului, atunci când va debuta și producția lui A390.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.