Home ȘtiriEditorialDacia Hipster prefigurează un viitor posibil key-car european

Dacia Hipster prefigurează un viitor posibil key-car european

de Răzvan Măgureanu
Dacia Hipster concept

Cu conceptul Dacia Hipster, Dacia a luat-o înaintea Comisiei Europene și oferă deja o viziune clară despre cum ar putea arăta un viitor key-car pentru piața europeană. 

Scriam acum două zile că Uniunea Europeană dorește să promoveze mașinile electrice accesibile și compacte printr-o nouă categorie de vehicule inspirată de mașinile japoneze Kei-Car care ar urma să beneficieze de mai multe facilități fiscale și legislative.

Puțini știu că ideea nu apaține politrucilor de la Bruxelles ci lui Luca De Meo, fostul șef al grupului Renault care a lansat această inițiativă acum doi ani. Și Luca De Meo nu doar a avut o idee ci a dat și undă verde realizării unui concept.

Astfel, Dacia Hipster apare înainte de inițiativa Comisiei Europene și înainte de luarea vreunei decizii oficiale care ar trebui să aibă loc în toamna acestui an. Prin Hipster Dacia arată concret cum ar putea arăta un Key-Car european.

Deși unele site-uri internaționale consacrate au acreditat ideea că Hipster ar putea fi un cvadriciclu din clasa L7e, adică un vehicul cu masa de maxim 400 kg plus greutatea bateriilor și un motor de maxim 15 kW, oficialii Dacia au dezmințit categoric acest lucru și au declarat clar că Hipster este proiectat exact în spiritul unui viitor Key-Car european așa cum văd ei acest segment: 3 metri lungime, 1,55 metri lățime 4 locuri full-size, portbagaj între 70 și 500 litri și o masă de circa 800 kg.

În Japonia, Key-car-urile au în prezent maxim 3,4 metri lungime, 1,48 metri lățime și maxim 64 CP obținuți ori dintr-un motor termic de maxim 660 cmc sau un motor electric.

Cvadriciclurile existente în prezent din clasele L6e și L7e nu trebuie să îndeplinească normele de crash test și de aceea nivelul lor de siguranță este discutabil. De asemenea, datorită producției de serie mică, sunt foarte scumpe.
Cele din clasa L6e au maxim 4 kW și se deplasează cu maxim 45 km/h.
Cele din clasa L7e au maxim 15 kW și se pot deplasa cu maxim 90 km/h.

Dacă în clasa L6e sunt multe opțiuni, în clasa L7e sunt puține modele disponibile, vezi AllView City ZEN sau Microlino versiunea de 10,5 kW și acestea costă cât o Dacia Spring sau mai mult.

De aceea, un astfel de vehicul similar uni Key-car japonez cu o lungime de circa 3-3,4 metri și o putere de 25-40 kW care s-ar putea deplasa cu o viteză maximă de 90-100 km/h la un preț sub 15.000 euro ar umple un gol important în piață. Deși Hipster nu are console față și spate, credem că ar putea oferi un nivel de siguranță superior unui Citroen AMI de exemplu însă aici trebuie să intervină legislația care trebuie să fie mai permisivă decât în cazul modelelor convenționale.

Comisia Europeană s-a gândit și la o țintă de preț: 15.000 euro. Dacia a arătat prin Spring, care este un  model mult mai mare și un automobil full-size că acest nivel de preț este fezabil.

Mingea este acum în terenul Comisiei Europene și discuția poate trece la un nivel concret pentru că oficialii Comisiei Europene au deja în față un concept care arată că este posibil. Dacia Hipster ar putea inaugura un nou segment de piață pentru o nouă categorie de clienți și ar putea contribui substanțial la reducerea poluării în orașele aglomerate.

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.