Ferrari a operat un facelift la coupe-ul entry level al gamei, Roma, ocazie cu care a fost schimbat și numele în Ferrari Amalfi.
Ferrari a operat un facelift substanțial la coupe-ul entry level Roma care a primit un nou nume, Ferrari Amalfi. Acesta are o planșă de bord redesenată cu un nou display multimedia, o nouă parte frontală în linie cu filozofia actuală de design a mărcii și un motor mai puternic.
Display multimedia nou
Planșa de bord păstrează layoutul de dual cockpit de la vechiul model dar este modificată în detaliu. Principala diferență este că gurile de ventilație sunt integrate în același bloc cu displayul instrumentelor de bord și cel al pasagerului, simetria fiind perfectă. Și tunelul central este nou, fiind realizat dintr-un bloc de aluminiu anodizat ce arată ca o piesă sculptată de sine stătătoare și include selectorul cutiei de viteze, suportul de cheie și zona de încărcare wireless a telefonului.
Volanul nou marchează revenirea la butonul de start din aluminiu amplasat în stânga jos. Comenzile au fost reorganizate pe volan: în stânga sunt cele pentru sistemele de asistență, telefon și comandă vocală iar în dreapta cele pentru displayuri, ștergătoare și semnalizatoare.
Displayul multimedia de tip portret de 8,4 inchi a fost înlocuit cu un ecran lat, de 10,25 inchi, iar displayul curbat al instrumentelor de bord a fost înlocuit de unul de 15,6 inchi, în timp ce displayul pasagerului de 8,8 inchi a rămas neschimbat. Scaunele sunt disponibile în trei dimensiuni și pot fi configurate opțional cu 10 camere de aer pentru funcții de masaj având cinci programe și trei intensități și ventilație. Tot opțional se poate comanda un sistem audio Burmester premium Audio cu 14 difuzoare și 1200 W.
20 CP în plus
Motorul tyurbo de 3855 cmc are acum 640 CP, cu 20 CP mai mult decât la Roma. Acesta dezvoltă 640 CP la 7500 rpm, în timp ce cuplul de 760 Nm a rămas neschimbat. Turația maximă este de 7600 rpm iar față de vechiul motor s-a adoptat unitatea de control de la 296 GTB, Purosangue și 12Cilindri, axele cu came sunt mai ușoare cu 1,3 kg, blocul mootr a fost redesenat fiind mai ușor cu 1 kg și pentru prima oară Ferrari utilizează un ulei cu viscozitate redusă. Cutia automată cu 8 trepte și dublu ambreiaj de la SF90 Stradale a fost optimizată.
Deși este modelul entry level al lui Ferrari accelerația 0-100 km/h se realizează în numai 3,3 secunde, cu 0,1 secunde mai rapid decât înainte, iar 0-200 km/h în 9,0 secunde, cu 0,7 secunde mai repede.
Eleronul spate a fost păstrat și poate fi poziționat în trei moduri: Low Drag, Medium Downforce și High Downforce (HD). În poziția HD asigură o forță de apăsare de 110 kg la 250 km/h cu o creștere de numai 4% a rezistenței la înaintare. Eleronul este complet automat neputând fi acționat de la bord.
Ferrari Amalfi rulează pe jante de 20 inchi încălțate cu pneuri Bridgestone Potenza Sport sau Pirelli P Zero de 245/30 R20 în față și 285/35 R20 la spate.
Ferrari nu a dat detalii dar cu siguranță va urma și o versiune Spider care să înlocuiască Roma Spider.