Șeful mărcii Dacia, Denis le Vot, a declarat revistei britanice Autocar că în noimebrie 2025 va da mai multe detalii despre electrificarea mărcii Dacia. În plan se află succesorul lui Spring, Sandero electric și Duster electric.
Șeful Dacia a anunțat deja că Dacia Duster va avea o versiune hibrid 4×4. în a doua parte a anului. Un motor electric montat la puntea spate îi va conferi lui Duster o tracțiune integrală hibridă cu motorul termic porpulsând puntea față și cel electric puntea spate. Astfel, Duster va putea concura cu Jeep Avenger 4xe.
Dacia Duster 4×4 hibrid va fi un full hibrid și nu un Plug–in Hybrid, un sistem de propulsie prea scump în acest segment de preț. Dacia a avut în 2011 pe baza primei generații Duster un model Plug-in Hybrid 4×4 experimental realizat la Universitatea din Pitești. Acel model avea de asemenea un motor electric la puntea spate și era alimentat de la o baterie de voltaj înalt plasată în portbagaj care îi conferea o autonomie electrică de circa 50 km.
Următorul pas va fi o Dacia Duster full electrică care se va baza pe platforma CMF-BEV de la Renault 5 și Renault 4. Având în vedere că Renault 4 are dimensiuni comparabile, adaptarea la această platformă nu va ridica probleme deosebite. Platforma CMF-BEV este identică cu CMF-B de la Clio, Sandero, Jogger, Duster la partea din față dar apoi este diferită, puntea spate multilink fiind diferită de cea semirigidă de la CMF-B.
Din informații neoficiale, Dacia Duster electrică va avea și versiuni 4×4 cu două motoare. Toate modelele construite pe platforma CMF-BEV au tracțiune față dar Renault a prezentat un concept al lui Renault 4 cu două motoare care va intra în producția de serie. Acesta ar putea sta și la baza versiunii 4×4 electrice a lui Duster.
Dacia are în plan mai multe modele electrice în următorii ani. Viitoarea generație Sandero care va suferi un facelift spre finalul acestui an când va primi și o versiune hibridă va avea variantă electrică la viitoare generație care va apărea în 2027-2028.
De asemenea, Dacia va construi un succesor pentru Dacia Spring. După ce VW a refuzat cooperarea cu Renault pentru realizarea unui mini electric, urmând să își dezvolte propriul ID.1, Renault a decis să construiască două modele de clasă mini pentru a rentabiliza o versiune simplificată a platformei CMF-BEV.
Astfel, Renault va produce noul Twingo și succesorul lui Spring în uzina din Novo Mesto din Slovenia.
Agenda Dacia este foarte bogată deoarece SUV-ul de clasă compactă Bigster va fi urmat de alte două modele de segment C. Unul este un crossover în stilul lui Renault Rafale, iar al doilea nu a fost încă decis dar ar putea fi un hatch clasic ca rival pentru Peugeot 308 și VW Golf.