Șeful Dacia, Denis Le Vot, a reconfirmat la salonul de la Geneva că viitoarea generație Dacia Sandero va avea și versiune electrică. Dacia Sandero electrică va apărea în 2027 sau 2028.
Gilles le Borgne, vicepreședinte executiv inginerie al Grupului Renault, a declarat revistei noastre încă din primăvara lui 2022 că viitoarea generație Dacia Sandero va avea și o versiune electrică. Acest lucru a fost reconfirmat de șeful mărcii Dacia, Denis Le Vot, la salonul de la Geneva.
Astfel, viitoarea generație Dacia Sandero care va apărea în 2007 sau 2028 va și o versiune electrică. Actuala generație a fost lansată în toamna lui 2020 și în 2027 sau 2028 va avea deja 7-8 ani pe piață, deci este logic să urmeze o nouă generație.
O versiune electrică pe baza lui Sandero este ușor realizabilă din punct de vedere logistic și tehnic. Sandero cu motoare convenționale se bazează pe platforma CMF-B de la Renault utilizată și la Clio, Captur, Duster în timp ce versiunea electrică va avea la bază platforma derivată CMF-B EV, redenumită AmpR Small.
Platformele CMF-B și CMF-B EV (AmpR Small) sunt strâns înrudite, modulul părții frontale fiind identic.
De asemenea, până în 2027-2028 Renault are timp 3-4 ani să amortizeze platforma AmpR Small care a debutat deja pe noul Renault 5, prezentat la salonul de la Geneva și care se va vinde din toamna lui 2024.
Viitoarea generație Dacia Sandero apare exact la timp pentru a mai prinde un ciclu complet de viață pentru versiunile cu motoare convenționale până în 2035 când teoretic, în UE nu se vor mai putea vinde mașini noi cu motoare cu ardere internă.
Denis le Vot a spus că nu s-a luat încă o decizie ce se va întâmpla cu Dacia Spring pe viitor la finalul ciclului de viață. Faceliftul Dacia Spring a fost prezentat la salonul de la Geneva și aceasta va mai rămâne pe piață încă 2-3 ani.
Renault pregătește și un succesor electric pentru Renault Twingo care ar trebui să coste în jur de 20.000 euro, adică va intra pe segmentul de prețuri ale lui Spring. Luca De Meo, Renault CEO, a declarat la Geneva că Renault este deschis la un parteneriat cu un alt constructor pentru acest model.
Twingo ar urma să fie construit pe o versiunea simplificată a platformei AmpR Small și ar putea fi produs în uzina Renault de la Novo Mesto, Slovenia, unde francezii au capacitate de producție disponibilă după ce noul parteneriat Geely-Daimler a mutat producția lui smart în China.