Home Modele noi Oficial: Dacia Spring facelift – Revoluție

Oficial: Dacia Spring facelift – Revoluție

de Dan Damian
Dacia Spring facelift

Am fost la Paris și am văzut Dacia Spring facelift. Da, i-am putea spune facelift, dar parcă ar fi prea puțin.

Și totuși, ceea ce vedeți mai jos este un facelift. Unul atipic, este adevărat, pentru că designul exterior (și interior) este radical schimbat. Practic, singurul reper exterior comun cu modelul de până acum este plafonul.

140.000 de exemplare Spring a vândut Dacia până acum, performanță foarte bună obținută și datorită unor update-uri constante. Spring a debutat în 2021, dar în 2022 a primit noua identitate de brand, iar anul trecut a introdus în ofertă versiunea de 65 CP a aceluiași motor electric.

Dacia Spring facelift

Acum, Dacia se referă la modelul Spring ca la unul complet nou. Evident că nu poate fi vorba de asta, în condițiile în care platforma rămâne neschimbată, bateria la fel, performanțele sunt aceleași. Dar este cel mai amplu facelift operat vreodată de Dacia.

Partea frontală nu mai are nici o legătură cu cea de până acum, pentru că introduce ideea de design (și totodată noua imagine de marcă) de la noul Duster, adică semnătură luminoasă în forma literei Y continuată cu linii orizontale suprapuse cu sigla Dacia din mijloc, ceea ce face ca mașină să fie percepută ca fiind mai lată decât este în realitate. Forma spoilerului față a fost reinterpretată, astfel că vedem acum ieșind în relief ceea ce doar îți induce ideea de scut. Pe suprafața acestuia este montată plăcuța cu numărul de înmatriculare, dar aceasta poate fi din plastic negru sau poate fi acoperit cu o inserție din polipropilenă injectată, pentru un balans cromatic. Farurile (halogen) sunt tot la nivelul inferior, pe fond negru la versiunea Extreme. Pe laterale apare acel film protector negru, cumva ca o folie de protecție pentru telefon, în ideea de a evita zgârieturile și loviturile ușoare la nivelul portierelor. Remarcați și liniile din montanții C, cu inscripția Spring, dar și zonele cam mari din plastic de la extremitatea posterioară a ușilor spate. Pasajele roților sunt subliniate acum de protecții din plastic, modulate ușor în partea de sus.

Dacia Spring facelift

Spatele este de nerecunoscut, aici vedem noile stopuri cu semnătura luminoasă în forma literei Y (și linia verticală a luminilor de marșarier de la extremitatea lor), plus faptul că stopurile sunt unite acum de o bandă neagră, cu linii oblice, în care este gravat numele Dacia. Cum spuneam, schimbă complet aspectul părții posterioare, mai ales că spoilerul este acum o protuberanță mare din plastic, ieșită în relief, pe care poți avea inserția de poplipropilenă de pe spoilerul față. Mânerul portbagajului este acum decupat discret în partea inferioară a hayonului și încuietoarea este acționată electric, de la un buton vizibil montat pe hayon. Orice fel de inserție din crom a dispărut, în condițiile în care Dacia renunță la crom pe toate modelele sale, ca parte a procesului de sustenabilitate.

Dacia Spring facelift

Jantele sunt tot cu capac, iar pentru versiunea Extreme au fost introduse unele de 15 inchi, premieră pentru modelul Spring.

Veți observa că au dispărut barele de pe plafon. Dacia consideră că afectează aerodinamica, în condițiile în care nu sunt deloc utile pentru o mașină cu care se fac, în marea majoritate, drumuri scurte. Cât de scurte? Dacia a făcut o statistică, a colectat datele transmise de sistemul mașinii (au avut grijă să ne spună că datele nu vor fi folosite decât pentru statistici). Astfel, aflăm că, în România, clienții de Spring rulează, în medie 37 km pe zi. Și doar 17% încarcă mașina la DC (curent continuu). Așa că parametrii rămân aceeași pentru Dacia Spring facelift: încărcare la maxim 30 kW DC și 6,6 kW la AC (curent alternativ).

Cu totul altceva

Asta găsim la interior. Tabloul de bord este acum complet digital (7 inchi) și poate fi personalizat, adică poți alege ce informații vezi (pe partea dreaptă) și pe acestea le selectezi de la un buton de pe volan. Apropo de volan, este unul nou și are acum ajutare pe înălțime. Iar noul display al tabloului de bord arată nivelul de încărcare și timpul rămas până la încărcarea completă, atunci când mașina este conectată la stația de încărcare.

Dacia Spring facelift

În centrul planșei de bord găsim (standard la versiunea Extreme, opțional la Expression) un display de 10 inchi (de la noul Duster), care rulează Google Automotive. Se numește Media Nav Live și integrează sistem de navigație (furnizat de Here Maps) care arată date de trafic în timp real. Mai mult, hărțile pot fi actualizate gratuit (OTA) timp de 8 ani, indiferent de schimbarea proprietarului. Și o altă noutate: ai Android Auto și Apple CarPlay wireless. Și dacă privești puțin mai jos vezi două porturi USB-C.

Evident, Dacia Spring facelift aduce, în echiparea de serie, sistemele (obligatorii) GSR2:

  • Înregistrator de date (în caz de accident).
  • Posibilitate de instalare a dispozitivului de antidemaraj etilometric (pentru a evita conducerea sub influența alcoolului). Este vorba despre compatibilitatea mașinii cu un asemenea sistem, nu de introducerea lui efectivă.
  • Sistem de recunoaștere a panourilor de semnalizare rutieră, cu alertă pentru depășirea vitezei legale.​
  • Alertă la schimbarea benzii.
  • Asistență la menținerea benzii.
  • Sistem de supraveghere a atenției șoferului.
  • Asistență la parcarea cu spatele.
  • Senzori de lumină și de ploaie.
  • Frânare automată de urgență cu funcție de detectare a pietonilor și bicicliștilor.
  • Semnalizarea frânării de urgență

Cu această ocazie a apărut și butonul My Safety, pentru acces rapid la setările acestor sisteme ADAS.

Acestea sunt sisteme obligatorii (de acum) pentru mașinile noi. Nu sunt o noutate, doar că Dacia le-a introdus atunci când nu mai avea altă opțiune și asta din motive legate de costuri.

Dacia Spring facelift

La nivelul propulsiei, Dacia Spring facelift rămâne la fel. Adică are versiune de 45 CP sau 65 CP, dar autonomia este la fel – 220 km – și asta este puțin ciudat în condițiile în care aerodinamica este îmbunătățită, iar pe transmisie (a dispărut comanda rotativă, acum este o tastă de selectare) a apărut modul B (recuperare de energie, ceea ce Spring nu avea până acum). O explicație parțială ar fi că mașina este cu 6 kg mai grea decât până acum. Dar am fost avertizați de oficialii prezenți la evenimentul din Paris, care ne-au spus că vom avea o mare surpriză atunci când vom conduce mașina, mai ales la nivelul suspensiilor și manevrabilității. Așteptăm să vedem dacă ne va surprinde.

Și mai este o noutate. Poți comanda (pe Extreme) un adaptor pentru V2L (Vehicle to Load). Adică Spring poate alimenta un laptop, un grătar electric, o cafetieră, etc. Adaptorul se introduce în priza frontală de încărcare și în el poți plasa un ștecher normal. Am văzut și o demonstrație în hala de la Paris, practic am băut o cafea făcută cu energia din bateria mașinii. Asta în ideea de activități în aer liber, probabil în preajma orașelor.

Dacia Spring facelift nu are prețuri la momentul redactării acestui articol. Le vom afla în această primăvară (ni s-a spus doar că va rămâne cel mai accesibil EV european, dar noi am spune că are o concurență puternică), iar livrările vor începe în vară.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.