Recent, a fost dezvăluită partea frontală a primului model din categoria SUV al constructorului auto italian Ferrari, prin intermediul unei fotografii oficiale de tip teaser.
După luni sau mai bine zis, ani de zvonuri, anunțuri, fotografii spion și așa mai departe, avem în sfârșit o primă fotografie oficială cu noul model de SUV de la Ferrari sau mai bine zis, primul teaser care o prezintă. Prima fotografie oficială de tip teaser oferită acum de conducerea Ferrari, ne dezvăluie doar partea frontală. Restul este învăluit în întuneric, dar este suficient pentru a începe să înțelegem cum va arăta designul primului model SUV de la Ferrari.
Stilul noului SUV de la Ferrari poate fi considerat unul revoluționar care urmează stilul celor mai noi modele lansate de constructorul din Maranello, cu grupuri optice frontale foarte subțiri unite printr-o grilă la fel de subțire și cu fante de aer laterale generos dimensionate și cu o capotă frontală dominată de unele nervuri adânci.
“Ați auzit zvonurile… și suntem bucuroși să confirmăm că sunt adevărate (unele dintre ele). Și vor fi dezvăluite mai târziu în cursul anului.” Cu această propoziție, conducerea Ferrari însoțește postarea care arată prima fotografie oficială a modelului Purosangue, glumind și ea într-un fel pe seama fotografiilor publicate cu ceva timp în urmă care înfățișau modelul Ferrari Purosangue în versiune pre-serie de-a lungul liniilor de producție.
Acum totul este negru sau mai bine zis, roșu pe alb (oh, nu, totul este roșu), anunțând practic o revoluție profundă pentru constructorul premium italian. Această revoluție, însă, nu trebuie numită pur și simplu SUV, la Maranello (sediul central al lui Ferrari), noul model Purosangue este numit FUV, acronim pentru Ferrari Utility Vehicle, pentru a indica unicitatea sa în cadrul modelelor de lux și/sau sport cu garda la sol ușor înălțată.
În cazul noului Porosangue, garda la sol nu va fi mai redusă decât cea de la modelele concurente, rămânând în același timp mai redusă decât media pentru a putea beneficia de un comportament mai sportiv, în conformitate cu ceea ce este ADN-ul modelelor constructorului din Maranello.
Tocmai din acest motiv portierele din spate ar trebui să aibă o deschidere în sens invers celor din față, pentru a se diferenția și a respecta una dintre condițiile impuse de legendarul fondator al companiei, Enzo Ferrari: niciodată nu va exista un model Ferrari cu 4 uși. Va fi așadar un Gran Turismo înălțat, cu un interior configurat pentru 4 persoane și cu o ofertă de spațiu nemaiîntâlnită în cazul vreunui model Ferrari, cu performanțe demne de un supercar.
Dar cu ce motor va fi dotat noul Ferrari Purosangue? Daca acum stilul nu mai reprezintă un secret și care pare inspirat din cel al modelului SF90 Stradale, cel puțin în cazul părții frontale, nu se știe exact cu ce motor va fi dotat modelul FUV al lui Ferrari. Acum că electrificarea nu mai reprezintă o problemă nici în cazul unui model hypercar, a pune drept opțiune motorul V6 de la modelul 296 GTB în combinație cu propulsia de tip plug-in-hybrid pentru modelul Purosangue, pare o variantă mai mult decât corectă.
Dar Ferrari are totuși o tradție bogată în materie de motoare aspirate în configurație V12 și poate în viitor nu este exclus să vedem inclusiv o versiune extremă a FUV-ului Purosangue dotat cu un motor V12 împrumutat de la modelul 812 Competizione, pentru a deveni cel mai puternic SUV de pe piață.