Home Modele noi Fisker Ocean: un nou SUV electric american disponibil din 2022

Fisker Ocean: un nou SUV electric american disponibil din 2022

de George Grosu

Compania americană Fisker a prezentat la Salonul Auto de Los Angeles noul său SUV electric Ocean. SUV-ul electric beneficiază de motoare puternice, un interior atent configurat și un sistem special de infotainment.

După ce compania americană Fisker i-a încredințat un contract companiei Magna Steyr din Graz (Austria) pentru producția modelului Ocean, lansarea pe piață a modelului electric crossover a căpătat forme din ce în ce mai concrete. În noiembrie 2021, Henrik Fisker, CEO al companiei, a dezvăluit în premieră modelul de serie la Salonul Auto de la Los Angeles. Modelul este unul cu adevărat puternic, cel puțin în cele două versiuni superioare.

La premiera de la standul său, Henrik Fisker a descris noul său model Ocean dotat cu jantele opționale de 22 de țoli fabricate din aluminiu și fibră de carbon reciclată, ca pe un SUV electric dinamic și orientat către șofer. Platforma tehnică electrică a noului model este furnizată de producătorul contractual austriac Magna. Cei de la Magna, numesc sistemul de propulsie complet electric conectat în rețea – EtelligentReach. Sistemul de propulsie constă din două motoare electrice, invertoare și cutie de viteze, precum și un software optimizat pentru a maximiza autonomia și dinamica de conducere a vehiculului.

Fisker Ocean va fi disponibil în trei versiuni de echipare. În versiunea entry-level numită Sport și disponibilă de la 37.499 USD fără subvenție, modelu dispune de un motor cu 275 CP pe puntea față (tracțiune față). Acesta ar trebui să asigure o autonomie maximă de 250 mile (402 kilometri). Versiunea Ocean Sport poate accelera de la 0 la 60 mile/ h (95,56 km/h) în 6,9 secunde. Versiunea intermedieră Ultra are un preț de pornire de la 50.000 de dolari (44.116 euro). În acest caz, Ocean Ultra este propulsat cu ajutorul a două motoare electrice – inclusiv vectorizarea cuplului, care dezvoltă o putere totală de 540 CP transmisă la toate cele patru roți și care asigură o autonomie de 340 mile (547 kilometri). Potrivit producătorului, timpul pentru un sprint 0 – 60 mile/h este de 3,9 secunde. Cei care aleg linia Extreme pentru 68.999 dolari (60.879 euro) primesc încă zece cai putere și zece mile de autonomie în plus comparativ cu versiunea Ocean Ultra. În plus, potrivit Fisker, Ocean Extreme accelerează de la 0 la 60 mile/h în doar 3,6 secunde.

Partea frontală a lui Fisker Ocean iese în evidență prin grila proeminentă și farurile înguste. Un sistem de radar mic, este plasat în partea de jos a fantei frontale de aerisire, în spatele unui geam. Pasajele roților puternic evazate conferă SUV-ului electric un aspect musculos, atletic. Fisker Ocean dispune în standard de jante de 20 țoli iar cele de 22 țoli menționate mai sus sunt disponibile la un cost suplimentar. Linia geamului lateral spate care se înalță spre montantul spate creează un aspect dinamic. În montantul spate sunt integrate inclusiv indicatoare de schimbare a direcției.

La premiera modelului, managerul general Hentik Fisker a declarat că interiorul noului său model a fost parțial realizat din materiale reciclate. De exemplu, producătorul fabrică covorașele din sticle de plastic reciclate, tricouri vechi și chiar plase de pescuit din mare. Fisker este sigur că acest lucru nu afectează calitatea interiorului luxos al modelului. Pe lângă un acoperiș solar, care ar trebui să furnizeze energie pentru o autonomie de până la 1.600 de kilometri suplimentari pe an, Fisker a oferit SUV-ului și alte funcții speciale. De exemplu, există modul California în care este nevoie de o singură apăsare de buton pentru a deschide toate geamurile laterale, inclusiv plafonul solar și luneta din spate. Cele două ferestre mici de deasupra aripilor din spate pentru câinii care sunt transportați, contribuie de asemenea, la o circulație a aerului mai bună la interior.

Tot la interior, compania americană implementează un display infotainment de 17,1 inci și care reprezintă o caracteristică unică. În poziția standard, acesta se află poziționat vertical pe bord asemănător cu cel din Mustang Mach E. La apăsarea unui buton, display-ul se rotește orizontal și trece la așa-numitul mod Hollywood, un detaliu interesant dacă vă place să vizionați filme sau să jucați jocuri video în timp ce mașina este staționată.

În schimb, șoferul poate obține informații de pe un display head-up și un instrumentar de bord digital de 9,8 inci. SUV-ul electric american oferă destul de mult spațiu pasagerilor iar volumul portbagajului variază de la 566 la 1.274 litri. Sunt disponibile opțional șine de fixare pe acoperiș și un cuplaj pentru remorcă. Sarcina maximă remorcabilă pentru Fisker Ocean Sport este de 1.090 kg iar pentru Ocean Ultra și Extreme este de 1.815 kg, valori respectabile un automobile cu propulsie electrică.

Când vine vorba de bateria modelului american de 4,78 metri lungime, 1,99 metri lățime și 1,63 metri înălțime, conducerea Fisker a dezvăluit că sunt utilizate două tehnologii diferite. În cazul versiunii Ocean Sport este utilizată o baterie cu fosfat de fier litiu (baterii LFP) iar pentru versiunile Ultra și Extreme sunt disponibile baterii cu oxizi de litiu-nichel-mangan-cobalt (baterii NMC). Bateriile sunt furnizate de compania chineză CATL (Contemporary Amperex Technology), cel mai mare producător chinez de baterii litiu-ion.

Potrivit conducerii companiei americane, noul model Fisker Ocean va fi disponibil la vânzare din noiembrie 2022, însă aceeași conducere a declarat că, ar putea livra primele exemplare chiar mai devreme de această dată. Când va fi lansat pe piață, acest nou model va avea o tehnologie „destul de nouă”. În opinia lui Henrik Fisker, modelul Ocean dispune de cel mai inovator model de propulsie de pe piață. Conform lui Fisker, compania a redus timpul obișnuit de dezvoltare de la trei ani și jumătate sau patru ani la mai puțin de doi ani și jumătate, de aceea totul este complet nou la momentul lansării pe piață. Exemplarul prezentat la Salonul Auto de la Los Angeles este încă un prototip, dar realizat pe platforma Magna-Alu finalizată și pregătită pentru producția de serie.

Modelul va fi vândut direct doar în SUA iar compania americană se concentrează pe un model de abonament flexibil, cu kilometraj anual de până la 30.000 de mile pentru o plată de 2.999 USD. Același Fisker va percepe un preț lunar de închiriere, inclusiv întreținerea și service-ul, de 379 USD. De asemenea, compania dezvoltă un sistem de servicii de tip Concierge-Service-System pentru servicii personale și întreținere a automobilului. Cu acest model Ocean, Fisker vizează în mod clar Tesla cu modelul său Y.

Lansarea SUV-ului electric în 2022 va amâna premiera modelului sport Fisker E-Motion. Pentru prima dată, Fisker dorește să instaleze o baterie cu stare solidă care este produsă în colaborare cu un partener. Acest tip de baterie ar trebui să aibă un timp de încărcare cuprins între cinci și zece minute.

Un SUV mare cu propulsie electrică cu o autonomie de 402 de kilometri la 37.499 de dolari SUA, adică echivalentul a aproximativ 33.000 de euro – sună atractiv. Același lucru este valabil și pentru cei 550 CP ai versiunii de top. Producția de la Magna și bateriile de la CATL fac ca producția de serie să pară mai realistă decât la început. Potrivit managerului Fisker, primele exemplare din noul model vor fi transmise către clienți în noiembrie 2022.

Foto: Fisker

Prezentarea în avanpremiera Salonului Auto de la Los Angeles
Prezentarea oficială de la Salonul Auto de la Los Angeles
La standul Fisker prezentat de managerul Henrik Fisker
Fisker Ocean
Fisker Ocean
Fisker Ocean
Fisker Ocean
Fisker Ocean
Fisker Ocean
Fisker Ocean
Plafon solar
Display multifuncțional
Cockpit

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.