Home Știri Ford și Mercedes au idei comerciale… tehnologizate

Ford și Mercedes au idei comerciale… tehnologizate

de Aurel Niculescu

Ford a decis să studieze impactul tehnologiei autonome asupra oamenilor într-un mod inedit, în timp ce Mercedes-Benz vrea să transforme cea de-a treia generație Sprinter în cel mai digitalizat van comercial din lume.

Producătorul american a decis că este timpul să afle cum interacționează oamenii cu vehiculele autonome – însă în mod inedit flota de test formată din van-uri Ford Transit Connect nu este de fapt autonomă, ci doar a fost făcută să pară ca fiind dotată cu tehnologie self-driving. Pe Ford îi interesează în acest caz specific nu modul în care oamenii percep un automobil autonom – ci modul în care interacționează cu el atunci când ei cred că este self driving, deci nici un om nu este prezent să-i ajute să preia ceea ce au comandat. Mai exact, împreună cu Postmates, un serviciu de livrări de mâncare, Ford a pornit un test în Miami – un adevărat hub pentru companie în domeniul cercetărilor AV (autonomous vehicle).


Astfel, atunci când cineva comandă taco de la anumite restaurante din Miami sau Miami Beach ei au opțiunea de a prelua livrarea de la un automobil (aparent) autonom – partea din spate a van-ului are compartimente separate, codate, la care clientul ajunge cu ajutorul unor indicații audio și vizuale. Alte teste autonome ale Ford în Miami implică spre exemplu delicioasele pizza de la Dominos – compania a ales în mod special orașul costier datorită vremii în general perfectă și a traficului rutier destul de aglomerat (zona este pe locul zece în topul celor mai congestionate din lume).


Mercedes-Benz a decis că și noul Sprinter trebuie să fie high-tech – chiar dacă spre deosebire de Ford germanii nu îl testează încă în modul automatizat. În schimb odată cu lansarea pe piață a celei de-a treia generații compania a decis să implementeze și gama Mercedes PRO de soluții de management pentru flote – oferite sub formă de test gratuit clienților din Germania până în Septembrie. Mercedes-Benz Vans folosește Mercedes Pro drept brand al tuturor soluțiilor sau serviciilor curente și viitoare digitale, baza tehnică fiind reprezentată de un modul de comunicare LTE instalat în toate van-urile Sprinter. Acesta permite interacțiunea dintre managerul de flotă și șofer, realizată prin intermediul unor servicii speciale web sau Mercedes Apps – mai mult, dacă Sprinter este dotat cu noul sistem de infotainment opțional MBUX opțiunile de management vor fi și mai ușor de utilizat și gestionat. Mercedes PRO va oferi nu mai puțin de 18 servicii pe baza a opt pachete, inclusiv noul sistem de localizare a adreselor „what3words” – lumea a fost împărțită în pătrate de 3×3 metri, fiecare cu o adresă unică formată din trei cuvinte.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.