Home Știri (Video) GTI TCR pe stradă, Mini la 60, Altima și Amarok prin zăpezi

(Video) GTI TCR pe stradă, Mini la 60, Altima și Amarok prin zăpezi

de Aurel Niculescu
(Video) GTI TCR pe stradă, Mini la 60, Altima și Amarok prin zăpezi

Volkswagen le propune fanilor versiunea stradală a Golf-ului GTI TCR, în timp ce Mini ne anunță cu o ediție specială de aniversarea celor 60 de ani de existență. În schimb, Nissan Altima și VW Amarok înfruntă – fiecare în felul său – iarna cea geroasă.

Nu mai avem mult până când cea de-a șaptea iterație a clasicului VW Golf va face loc unei a opta generații. Totuși, constructorul german consideră că mai are „povești” de spus despre versiunea curentă, mai ales la capătul de sus al ierarhiei. Acolo se află poate cel mai faimos hot hatch al tuturor timpurilor – Golf GTI. Acesta a avut parte până acum de numeroase variante de performanță – inclusiv foarte sugestivul Golf GTI Performance. De acum, fanii modelului vor putea îmbina pasiunea pentru motorsport cu cea pentru GTI – mulțumită versiunii stradale Golf GTI TCR.



Gata de acțiune, Golf GTI TCR ajunge la nu mai puțin de 290 CP – în continuare cu tracțiune față – ceea ce îl situează mult peste ceea ce oferă versiunea GTI Performance (245 CP). Denumirea spune totul – noua versiune de înaltă performanță fiind derivată din câștigătorul de două ori a competiției internaționale TCR. Versiunea stradală ajunge la 100 km/h în doar 5,6 secunde și atinge o viteză maximă de 250 km/h – opțional vitezometrul poate urca chiar până la 260 km/h. Echipamentul standard include și un foarte necesar diferențial auto-blocant, discuri perforate, scaune sport premium, jante forjate de 18 inch – precum și o întreagă serie de elemente aerodinamice și stilistice.


Avem de toate, de la spoiler TCR la volan sport exclusiv sau chiar proiecție a logo-ului TCR la deschiderea portierelor. GTI TCR vine la pachet cu transmisia DSG cu șapte rapoarte, iar propulsorul este dotat inclusiv cu filtru de particule pentru benzină. Prețul, în Germania, pornește de la 38.950, iar clienții mai pot adăuga și pachete de 2350 sau 3200 euro ce aduc cu sine și alte „bunătăți” – de la jante de 19 inch și sistem adaptiv de control DCC la pneuri de curse „semi-slick”, perfect adaptate pentru o sesiune prelungită pe circuit.


Mini se pregătește anul acesta pentru o sărbătoare majoră: 60 de ani de la introducerea micului automobil britanic devenit între timp o adevărată legendă mondială. Pentru a celebra cum se cuvine, constructorul va oferi fanilor o nouă serie specială, Mini 60 Years Edition. Clienții o vor putea comanda din martie pe versiunile cu trei sau cinci uși, având la alegere nu mai puțin de patru motorizări. Evident, Mini 60 Years Edition are un exterior finisat în clasica nuanță „British Racing Green” – însă există și alte variante: Midnight Black, Moonwalk Grey, Melting Silver sau Mini Yours Lapisluxury Blue. Pentru contrast există două opțiuni pentru culoarea pavilionului și a capacelor oglinzilor: Pepper White sau Black. Designul exterior este întregit de jantele de 17 inch 60 Years Spoke și dungile cu model aniversar.


Nu lipsesc nici logo-urile 60 Years – atât la exterior cât și la interior. În habitaclu, echipamentele standard includ volanul sport în piele, tapiseria din piele Mini Yours Leather Lounge 60 Years în culoarea exclusivă Dark Maroon pentru scaunele sport și pachetul de echipamente 60 Years Chili. În plus, seria aniversară are parte și de lumini LED interioare și exterioare, sau de pachetele Mini Driving Modes și Mini Excitement Package. Propulsoarele oferite pentru varianta 60 Years oferă puteri între 136 și 192 CP și includ versiunile Cooper, Cooper S, Cooper D și Cooper SD. Producătorul a prezentat noua ediție specială în fața publicului de la Brussels Motor Show 2019.


Tot pentru un eveniment de profil – Montreal Auto Show, din Canada – s-a pregătit și Nissan. Înainte de a vorbi despre creația lor, nu ne putem abține să nu vă prezentăm un VW Amarok un pic mai diferit. În primul rând, acesta își va trăi viața departe de civilizație, în pustietățile înghețate de la Cercul Arctic. Această creație unicat nu o va duce foarte greu, totuși – printre elementele de noutate fiind nu doar un generator, ci chiar și un automat de cappuccino! Pickup-ul este creația renumiților specialiști de la Arctic Trucks – fiind dezvoltat în parteneriat cu dealer-ul islandez al VW Commercial Vehicles – Hekla. Volkswagen Amarok AT35 are parte de o creștere a gărzii la sol cu 25 mm, de modificări aduse caroseriei și de pneuri 315/70R17. Pentru că este un adevărat vehicul expediționar, pickup-ul a fost dotat și cu numeroase elemente utile – de la radio VHF la kit de prim ajutor sau mașina de cappuccino despre care am vorbit deja.



Nissan-ul Altima pregătit pentru show-ul canadian este chiar mai exotic decât un Amarok gata de orice la Cercul Arctic. Aceasta deoarece japonezii au schimbat, încă o dată, roțile cu perechi de șenile! Noul snowmobil Altima are, evident, sistem de tracțiune integrală și nu mai puțin de 250 de ore de muncă la bord pentru a arăta… precum un sedan gata pentru apocalipsa zăpezilor (Ice Age în versiune Nissan?!). Cuvintele sunt întotdeauna de prisos în fața unor astfel de creațiii… astfel încât lăsăm imaginile video să vorbească de la sine.

(Video) GTI TCR pe stradă, Mini la 60, Altima și Amarok prin zăpezi

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.