Renault începe anul cu lansarea locală a noului Kadjar. BMW a prezentat faceliftul pentru nava amiral Seria 7 tocmai la Shanghai, în China. Iar McLaren a decis că este timpul pentru 600LT să adopte atitudinea de Spider.
După prezentarea din toamna trecută de la Salonul Auto de la Paris, versiunea împrospătată a SUV-ului compact Kadjar a ajuns de acum și pe meleagurile românești. Din 2015 încoace, Kadjar a devenit un atu de bază în familia Renault, iar acesta se prezintă cu un stil și mai atractiv și un confort sporit. În plus, SUV-ul primește noua generație de propulsoare diesel și pe benzină Renault. 1.5 Blue dCi 116, cu funcție „overboost” sau 1.7 Blue dCi 150, pe partea diesel. Și 1.3 TCe pentru benzină, cu două praguri de putere – 140 și 159 CP și filtru de particule. Kadjar poate fi comandat deja, prețul de pornire fiind de 18.600€, TVA inclus.
BMW a ales, la fel ca mulți dintre rivalii săi, să prezinte un model important din gamă în China. Logic, dacă ne gândim că anul trecut, 44% din vânzările globale ale Seriei 7 au fost localizate acolo. Noul BMW Seria 7 sosește pentru a susține ofensiva constructorului în zona de top a segmentului premium, acolo unde au apărut recent X7 – SUV-ul cu trei rânduri de locuri – și Seria 8 – grand tourer-ul sportiv de lux. Schimbările de stil sunt cât se poate de evidente la partea frontală – însă nici zona din spate nu a rămas fără modificări. La interior, BMW a lucrat mult pe zona confortului acustic, aducând în același timp la bord sistemul de operare BMW 7.0 şi Asistentul Personal Inteligent BMW.
De acum, atât versiunea standard (lungă de 5.120 mm), cât şi varianta cu ampatament extins (lungă de 5.260 mm) sunt mai lungi cu 22 de milimetri decât versiunile anterioare – lățimea și înălțimea rămân neschimbate. Propulsoarele pentru Seria 7 cu facelift aduc clasica varietate de versiuni – diesel sau benzină – cu şase, opt şi 12 cilindri, dar și un sistem hibrid complet nou. Marele V12 dispune de acum de filtru de particule de benzină, în timp ce la bord sosește noul propulsor V8 de 4,4 litri, a cărui putere maximă a ajuns la 530 CP. Versiunile plug in hybrid, pentru varianta standard și cu ampatament mărit, au o putere combinată de 394 CP și o autonomie în regim electric ce variază între 50 şi 58 de kilometri (NEDC).
Iarna pare un moment foarte propice pentru a prezenta noi modele decapotabile. McLaren vrea să-i atragă pe fanii acestui segment cu noul 600LT Spider – un supercar gândit să le „fluture pletele” în vânt la viteze… ridicol de mari. Noul droptop adaugă doar 50 de kg la general față de versiunea coupé, greutatea în plus fiind legată de strict de mecanismul acoperișului metalic pliabil – structura neavând nevoie de nici un fel de întăriri.
Evident, cele două sunt adânc înrudite la nivel tehnic. Avem același V8 twin-turbo de 3,8 litri cu 600 CP și 620 Nm, legat la transmisia cu șapte rapoarte și dublu-ambreiaj. Sprintul la 60 mph (96 km/h) durează la fel de puțin ca și la coupé – doar 2,8 secunde. La 200 km/h ajunge cu doar 0,2 secunde mai târziu, în 8,4 secunde. Iar viteza maximă este de 324 km/h – la o „mustață” de cea a versiunii coupé (328 km/h). Plafonul metalic retractabil este format din trei piese și poate fi operat până la viteza de 40 km/h.