„Importurile de maşini second hand, aflate într-o creştere mirobolantă, sunt derulate într-o adevărată junglă şi au generat pierderi de sute de milioane de euro statului“, spune declarat Nicolae Sorescu, directorul general al Rădăcini Grup.
„Avem mari probleme cu importul nefiscalizat de maşini second hand. Pentru că anul trecut a fost un an electoral şi fiecare a vrut să fie cât mai mărinimos, asta s-a făcut pe spinarea industriei auto, care pur şi simplu a fost sacrificată pe altarul electoral“, a declarat reprezentantul grupului care are printre activităţi şi vânzarea de autovehicule, la conferinţa „Cheie, contact, sales. Cum relansăm industria auto din România?“, organizată marţi de Ziarul Financiar.
Piața second hand o doboară pe cea de mașini noi
Directorul Rădăcini Grup a arătat că anul trecut s-a înregistrat o scădere de 18% a vânzărilor de autoturisme noi, la 66.000 unităţi, şi o creştere de 85%, la maşinile second hand, până la 174.000, introduse în marea majoritate prin eludarea TVA, pe persoană fizică.
„Pe o valoare medie de 7000 de euro – cam aşa se-nvârte piaţa –, dacă înmulţim cu cele 174.950 de maşini, ajungem la o cifră de afaceri de peste 1,2 miliarde de euro, din care statul ar trebui să colecteze 293 milioane de euro TVA. Chiar n-are nimeni nevoie de banii ăştia?“, a spus Sorescu.
Mașinile Euro 4 domină importurile
Printre măsurile necesare pentru corectarea acestei situaţii se numără fiscalizarea vânzării (TVA plătită la intrarea în ţară, după catalog), trecerea în latura penală a schimbării numărului de kilometri ai maşinii, limitarea vechimii maşinilor importate la maxim 8 ani şi o taxă anuală în acord cu emisia de CO2, făcută astfel încât să descurajeze o maşină mai veche de 10 ani, precum şi impozitarea persoanelor fizice care fac o afacere din vânzarea de second hand şi concurenţă neloială dealerilor autorizaţi.
4 comentarii
daca limita este de 8 ani vechime de ce mai scrie ca le descurajeaza pe cele mai vechi de 10 ani ?
Adică hai să mai îngrădim nişte libertăţi personale, deoarece cineva are nevoie să îi meargă afacerile, nu-i aşa?!?
… sau, mai bine, d-le Sorescu, hai să obligăm românii, prin lege, ca după 8 ani să trebuiască să îşi schimbe maşinile şi să îşi cumpere, bineînţeles, altele noi! Ca să salvăm industria auto (românească)!!
Comentarii închise.