Home ȘtiriIndustrie La ultimele teste EuroNCAP 2021: șapte mașini au obținut 5 stele

La ultimele teste EuroNCAP 2021: șapte mașini au obținut 5 stele

de George Grosu

EuroNCAP a testat recent un număr de 12 mașini la impactul frontal, lateral și din spate. Dintre acestea, șapte au obținut rezultatul maxim de 5 stele: BMW iX, Genesis G70/GV70, Mercedes EQS, Nissan Qashqai, Skoda Fabia și Volkswagen Caddy. Un număr de 4 stele au primit Fiat 500e și MG Marvel R iar cele mai slabe rezultate au fost obținute de către Dacia Spring cu o singură stea și Renault Zoe facelift cu zero stele.

Începând din anul 2020, criteriile testelor de impact EuroNCAP au fost înăsprite. Ceea ce este nou este un scenariu de accident care este tipic pe drumurile de țară, o mașină lovește frontal o altă mașină, ambele vehicule deplasându-se una spre cealaltă cu viteza de 50 km/h. Noul tip de accident simulat înlocuiește experimentul, care a fost folosit încă din anul 1997, în care mașina lovea un obstacol staționar. Există, de asemenea, perfecționări suplimentare care afectează inclusiv manechinele.

Zero stele pentru Renault Zoe

Nu a existat un astfel de rezultat slab la testul de impact de mult timp. Micul Renault Zoe electric a obținut zero stele. Celula pasagerilor a rămas stabilă la toate teste de impact, dar au existat însă multe critici în ceea ce privește siguranța pasagerilor. În cazul unei coliziuni frontale, efectul de protecție pentru zona superioară a corpului șoferului este clasificat drept slab. Structurile tabloului de bord care pătrund în habitaclu oferă alte pericole potențiale. Solicitările pentru pasagerii din spate au fost, de asemenea, clasificate drept mari. De asemenea a fost înregistrat un risc crescut de rănire la testul de impact lateral precum și în cazul unui impact din spate. În total, Zoe reușește să obțină doar 16,4 puncte și un rating de 43% pentru protecția pasagerilor. Nici siguranța pentru copii în spate, în special în zona capului nu este dintre cele mai bune. Rezultatul obținut aici fiind de 25,9 puncte și 52 % rating. Când vine vorba de protecția pietonilor, Zoe obține 22,2 puncte și 41 % rating. Sistemul de frânare de urgență nu a fost evaluat deoarece este disponibil doar la un cost suplimentar. Echipamentul standard de securitate în general slab, depunctează modelul Renault. La acest din urmă criteriu, modelul Zoe obține doar 2,2 puncte și un rating de 14%.

Doar o stea pentru Dacia Spring

Modelul electric din același grup, Dacia Spring, a obținut rezultate doar cu puțin mai bune decât Zoe. Și aici, celula de protecție a pasagerilor a rezistat destul de bine, dar riscul de rănire a ocupanților de la interior este mare în multe zone. În cazul unui impact frontal, nivelul de protecție pentru șofer a fost clasificat drept slab. Pasagerii din spate sunt, de asemenea, expuși la solicitări mari în zona capului și a pieptului. La fel, în testele de impact lateral, a rezultat o protecție slabă în majoritatea cazurilor ca și în cazul unui impact din spate. Au existat de asemenea probleme suplimentare pentru portierele care au putut fi deschise doar cu forțe extrem de mari după accident. În total, Dacia obține 18,9 puncte și un rating de 49 % când vine vorba de protecția pasagerilor. La criteriul siguranței copiilor, echipa de testare a criticat solicitările excesive asupra pasagerilor tineri de pe bancheta din spate într-un accident frontal. Au existat și depunctări pentru sistemul de prindere a scaunului Isofix pentru copii. Modelul Spring acumulează doar 27,5 puncte si 56 % la capitolul siguranță oferită copiilor. Pentru protecția pietonilor, modelul Dacia a obținut 21,3 puncte și 39 % rating, existând depunctări pentru sistemul de frânare de urgență care recunoaște doar mașinile, dar nu și pietonii sau bicicliștii. La nivelul echipamentului de siguranță, Dacia Spring obține 5,2 puncte și 32 % rating.

Mercedes EQS primește maximum de cinci stele

Cu 36,6 puncte și un rating de 96 %, Mercedes-ul EQS este foarte aproape de rezultatul maxim posibil teoretic în ceea ce privește protecția pasagerilor. Obține rezultate la fel de bune și în cazul impactului lateral și la cel din spate. Sedanul electric de la Mercedes prezintă un nivel la fel de ridicat când vine vorba de siguranța copiilor. Aici EQS primește 45 de puncte și un rating de 91 %. Nici la capitolul protecția pietonilor nu există slăbiciuni reale, EQS obținând 41,3 puncte și 76 % rating. Pentru echipamentul extins de siguranță sunt obținute încă 12,9 puncte și 80 % rating.

BMW iX un maxim de cinci stele

Marele SUV electric de la BMW s-a dovedit a fi destul de sigur la toate testele de impact la care a fost supus, obținând un maxim de cinci stele cu un rating de 91 % și 34,7 puncte. Pentru cei implicați într-un accident cu SUV-ul de mari dimensiuni, acesta se dovedește a fi destul de inconfortabil. iX este, de asemenea, suveran când vine vorba de siguranța copiilor. Bavarezul este convingător și adună la acest capitol 43 de puncte și 87 % rating. Caracteristicile sale extinse de securitate adaugă alte 13 puncte și 81 % pentru sistemele de siguranță precum și un rezultat de 41,3 puncte și 76 % pentru protecția pietonilor.

Genesis G70 obține cinci stele

Modelul sud-coreean s-a dovedit a fi de încredere la toate testele de impact. Numai în cazul unui impact frontal pasagerii din spate pot aluneca pe sub centura de siguranță și se pot răni ușor. G70 primește 34 de puncte și 89 % rating pentru protecția pasagerilor. În cazul siguranței oferită copiilor, modelul sud-coreean a primit 43 de puncte și un rating de 87 %. Scaunele pentru copii de pe locul din mijloc din spate nu au putut fi testate datorită conturului șezului care nu permitea acest lucru. Pentru criteriul echipamentului de siguranță, modelul sud-coreean a adunat 14,1 puncte și un rating de 88 %.

Cinci stele și pentru Genesis GV70

La fel de convingător ca și modelul din clasa superioară G70, SUV-ul GV70 s-a dovedit a fi destul de sigur la toate testele de impact, ceea ce a condus în cele din urmă la un rating de 89% și 34,1 puncte pentru protecția pasagerilor. La capitolul siguranță oferită copiilor, GV70 a obținut 14,1 puncte și 88 % rating. În ceea ce privește protecția pietonilor, SUV-ul sud-coreean a totalizat 43 de puncte și 87 % rating. Rezultatul final obținut de cinci stele s-a datorat și celor 14 puncte și 87 % rating pentru echipamentul de siguranță.

Nissan Qashqai evaluat la cinci stele

Cu un rezultat convingător de 34,8 puncte și un rating de 91 %, Nissan Qashqai adună rezultate bune în ceea ce privește protecția pasagerilor. De asemenea, înregistrează rezultate  destul de bune și la criteriul siguranței copiilor fără slăbiciuni, obținând 44,8 puncte și 91 % rating. Protecția pietonilor oferită de către SUV-ul japonez a fost evaluată cu 38,2 puncte și 70 %. Cu o valoare totală de 15,2 puncte și un rating de 95 % a fost punctat echipamentul de siguranță al modelului japonez.

Skoda Fabia primește cinci stele

Fără slăbiciuni reale, modelul din clasa mică a lui Skoda a obținut 32,4 puncte și un rating de 85 % pentru siguranța pasagerilor. Au existat ușoare depunctări pentru criteriul siguranței copiilor din cauza solicitărilor excesive în zona capului copiilor de pe bancheta din spate. Cu toate acestea, la acest capitol, Fabia obține 40,1 puncte și 81 % rating. Pentru protecția pietonilor, modelului ceh i-au fost acordate 38,2 puncte și 70 % iar în ceea ce privește echipamentul de siguranță a primit 11,4 puncte și un rating de 71 %.

Volkswagen Caddy cu cinci stele la evaluare

Volkswagen-ul Caddy a obținut 32,3 puncte și un rating de 84% pentru protecția pasagerilor. Au existat critici ușoare pentru nivelul ușor crescut al solicitărilor în zona pieptului în dreptul stâlpului central. Echipa de testare a evaluat criteriul de protecție a pietonilor cu 37,6 puncte și 69 % rating, iar echipamentul de siguranță cu 12,7 puncte și un rating de 79 %.

Patru stele pentru Fiat 500e

În ciuda rezultatelor în mod constant bune la toate testele de impact, Fiat-ul 500e a obținut doar 28,9 puncte și un rating de 76 % pentru protecția pasagerilor. În schimb, modelul italian a prezentat unele slăbiciuni în ceea ce privește siguranța copiilor. Astfel, în cazul unui impact lateral, copiii poziționați în partea din spate sunt expuși la unele solicitări mari în zona superioară a corpului. Montarea scaunelor Isofix în spate este, de asemenea, dificilă. Rezultatul final aici a fost de 39,5 puncte și 80 % rating. În ceea ce privește echipamentul de siguranță, Fiat a obținut 10,8 puncte și 67 % rating. Asistentul de frânare de urgență ar putea reacționa mai bine la prezența unor vehicule.

MG Marvel R cu patru stele

Au trecut vremurile în care modelele chinezești pur și simplu se prăbușeau în timpul testelor de impact. MG Marvel R atinge 30,6 puncte și un rating de 80 % pentru protecția pasagerilor. Cu toate acestea, au existat critici pentru valorile semnificativ prea mari ale solicitărilor în zona pieptului șoferului în cazul unui impact lateral. Există, de asemenea, un risc mare de rănire pentru cei doi pasageri din față în zona capului. În plus, pasagerii de pe bancheta din spate riscă să se rănească în zona gâtului în cazul unui impact din spate. Marvel R nu are puncte slabe în privința siguranței oferită copiilor și primește 37 de puncte și 75 % rating. Când vine vorba de protecția pietonilor, victimele accidentelor sunt în special expuse riscului în zona pelviană, iar asistentul de frânare de urgență ar putea reacționa mai bine. EuroNCAP acordă 29,8 puncte și un rating de 55 %, în timp ce echipamentul de siguranță a fost evaluat cu 12,8 puncte și 80 % rating.

Foto: EuroNCAP

Renault Zoe - Zero stele la testele EuroNCAP
Renault Zoe - Zero stele la testele EuroNCAP
Renault Zoe - Zero stele la testele EuroNCAP
Renault Zoe - Zero stele la testele EuroNCAP
Dacia Spring - O stea la testele EuroNCAP
Dacia Spring - O stea la testele EuroNCAP
Mercedes EQS - Cinci stele la testele EuroNCAP
Mercedes EQS - Cinci stele la testele EuroNCAP
BMW iX - Cinci stele la testele EuroNCAP
BMW iX - Cinci stele la testele EuroNCAP
BMW iX - Cinci stele la testele EuroNCAP
Genesis G70 - Cinci stele la testele EuroNCAP
Genesis GV70 - Cinci stele la testele EuroNCAP
Nissan Qashqai - Cinci stele la testele EuroNCAP
Skoda Fabia - Cinci stele la testele EuroNCAP
Volkswagen Caddy - Cinci stele la testele EuroNCAP
Volkswagen Caddy - Cinci stele la testele EuroNCAP
Fiat 500e - Patru stele la testele EuroNCAP
MG Marvel R - Patru stele la testele EuroNCAP

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?