Reașezarea gamei de modele Land Rover continuă cu lansarea lui Discovery Sport. Acesta a văzut lumina zilei la Salonul auto de la Paris și este prezentat drept „cel mai versatil și capabil SUV compact premium din lume“.
Land Rover, marcă britanică deținută de grupul indian Tata Motors, se află într-un proces amplu de regândire și diversificare a ofertei. Acesta a început prin lansarea modelelor de lux Range Rover, familie care, la ora actuală, este completă, avându-i ca membri pe Range Rover Evoque, Range Rover Sport și Range Rover, și continuă cu dezvoltarea unei noi subgame, intitulată Discovery. Primul reprezentant complet nou al acesteia a văzut lumina zilei în cadrul Salonului auto de la Paris și este propus sub numele Discovery Sport, fiind un înlocuitor al lui Freelander.
Spre deosebire de cele mai recente apariții Land Rover și chiar Jaguar, noul SUV compact britanic nu dispune de o caroserie construită integral din aluminiu, platforma tehnică folosită fiind cea a lui Range Rover Evoque, dar amplu modificată. Mai mult, inclusiv elementele-cheie ale designului sunt preluate de la Evoque, ceea ce îi conferă un lui Discovery Sport un aer mult mai elevat decât al modelului pe care îl înlocuiește.
Ca dimensiuni, noul model este mai lung cu aproximativ 9 cm și are un ampatament mai mare cu 8 cm comparativ cu Freelander. Astfel, habitaclul poate găzdui până la șapte persoane, locurile de pe cel de-al treilea rând, situat în portbagaj, nefiind totuși prea generoase. De asemenea, aranjamentul bordului este inspirat de la modelele Range Rover, piesa de rezistență aici constând în noul sistem de infotainment cu ecran tactil de 8 inchi. Spectaculos e și selectorul rotund al transmisiei automate. Respectându-și renumele de specialist al off-roadului, Land Rover l-a echipat pe Discovery Sport cu sistemul Terrain Response, care poate schimba comportamentul mașinii în funcție suprafața parcursă. În plus, caracteristicile de trecere ale SUV-ului britanic sunt foarte bune, unghiurile de atac, degajare și ventral având valori de 25, 31, respectiv 21 de grade. Garda la sol măsoară 212 mm, iar adâncimea vadului maxim ce poate fi traversat este de 600 mm. Pe de altă parte, în ofertă există și versiuni echipate doar cu tracțiune față.
Land Rover Discovery Sport în teste de anduranță – video
Pentru început, Discovery Sport e propus doar în compania dieselulul SD4, de 2,2 litri și cu 190 CP disponibili, care poate fi cuplat la o transmisie manuală cu șase viteze sau una automată cu dublu ambreiaj și nouă viteze, produsă de ZF. În 2015, va fi introdusă o nouă motorizare mai economică, eD4.