Modele noi Știri

Oficial: Maserati Ghibli Hybrid, primul model electrificat din istoria Maserati

Maserati Ghibli Hybrid
Maserati Ghibli Hybrid

Constructorul italian a prezentat astăzi noul Maserati Ghibli Hybrid, primul hibrid și primul model electrificat din istoria sa.

În timp ce pregătește supercarul MC20, al cărui motor, conceput in-house l-a și prezentat deja, Maserati intră și în zona mașinilor electrificate cu noul Maserati Ghibli Hybrid. De ce Ghibli are această onoare? Pentru că este cel mai de succes model al mărcii, cu peste 100.000 de unități produse în cei 7 ani de existență ai acestei generații.

Maserati_Ghibli_Hybrid

Versiunea hibridă aduce și un facelift exterior, realizat de Centro Stile Maserati, care se remarcă prin adoptarea unei noi grile față, mai lată și mai impunătoare, care pune mai bine în valoare tridentul Maserati. În plus, vedem și culoarea albastră, care va defini toate modelele electrificate ale constructorului italian. Albastrul este prezent pe mici detalii cum ar fi ornamentele aripilor față și chiar etrierii sistemului de frânare. Și spatele a fost restilizat, prin adoptarea unei noi structuri interioare a stopurilor a căror semnătură luminoasă ia forma unui bumerang.

Maserati_Ghibli_Hybrid

Noul Maserati Ghibli Hybrid este, de fapt, un mild-hybrid, adică nu poate rula în regim strict electric. Italienii spun că au vrut să păstreze spiritul și ADN-ul mărcii, așa că au preferat o soluție care să ajute atât la reducerea consumului și emisiilor, cât și la creșterea sportivității. Ce are în plus Maserati Ghibli Hybrid pe lângă sistemul de 48V și bateria integrată în partea din spate este un compresor electric (e-Booster), alimentat de baterie, care are rolul lui în creșterea cât mai eco a performanțelor dinamice. Asta pe lângă turbocompresorul clasic al motorului.

Motorul ICE este un 4 cilindri de 2 litri, care produce 330 CP și 450 Nm și asigură accelerația 0 – 100 km/h în 5,7 secunde, o viteză maximă de 255 km/h, prin intermediul unei cutii de viteze automate, cu 8 trepte. Consumul mediu al noului Maserati Ghibli Hybrid variază între 8,5 și 9,6 litri/100 km, în regim WLTP. 

Adoptarea unui astfel de sistem de hibridizare a făcut ca masa mașinii să nu crească prea mult (are aproximativ 1,9 tone), Maserati Ghibli Hybrid fiind cu până la 80 kg mai ușor decât versiunea diesel.

Maserati_Ghibli_Hybrid

Interiorul a primit o nouă grafică pentru tabloul de bord, un sistem multimedia cu display mărit de la 8,4 inch la 10,1 inch și grafică schimbată, plus mai multe opțiuni de conectivitate, inclusiv un Asistent Vocal (Alexa).

Noul Maserati Ghibli Hybrid va fi produs începând cu luna septembrie la uzina Avvocato Giovanni Agnelli (AGAP) din Grugliasco, Torino și reprezintă doar primul pas către electrificare al constructorului italian. Primele modele full-electric vor fi noile GranTurismo și GranCabrio, pe care le vom vedea anul viitor.

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE