Au trecut zece ani de la debutul modelului Leaf, până de curând cel mai bine vândut automobil electric din lume, cu peste 470.000 unități produse. Abia de curând a fost depășit de Tesla Model 3, care a trecut de jumătate de milion de exemplare vândute.
În aceste condiții, Nissan a simțit de ceva timp că trebuie să vină cu altceva, un model nou, adaptat noilor cerințe ale acestui segment și prima idee despre ceea ce avea să urmeze a fost conceptul Nissan Ariya prezentat anul trecut la Salonul Auto de la Tokyo.
Acum avem modelul de serie, Ariya, care se prezintă sub forma unui crossover coupe, cu un design exterior foarte tehnologizat, care introduce platforma tehnică complet nouă. Nissan Aryia este disponibil în două versiuni de baterie, de 63 kWh și 87 kWh (net). Ambele versiuni sunt oferite fie cu tracțiune pe puntea față, fie cu tracțiune integrală, asigurată prin sistemul e-4ORCE. Versiunea de 63 kWh oferă o putere de 217 CP (7,5 secunde, 160 km/h, 360 km autonomie), iar cea de 87 kWh oferă 242 CP (7,6 secunde, 160 km/h, 500 km autonomie). În versiunile 4WD, Nissan Ariya cu bateria mai mică are un motor de 279 CP (5,9 secunde, 200 km/h și 340 km autonomie), iar versiunea 4WD de 87 kWh oferă și mai mult cu cei 306 CP (5,7 secunde, 200 km/h și 460 km autonomie). Nissan oferă și o versiunea Performance, care produce 394 CP, accelerează până la 100 km/h în 5,1 secunde și atinge tot 200 km/h, în condițiile unei autonomii de 400 km.
Cu această ocazie, Nissan a prezentat și un nou logo, unul care va fi luminat, dar doar pe modelele electrice ale mărcii.
În ceea ce privește încărcarea, Nissan Ariya este proiectată să folosească sistemul Combined Charging System (CCS) din Europa, bateria cu un nou sistem de răcire fiind capabilă să tragă până la 130 kW. Versiunea de 63 kWh include un charger de 7,4 kW pentru încărcarea domestică, iar cea de 87 kWh vine cu un charger de 22 kW.
La nivelul tehnologie, Ariya vine cu sistemul ProPilot, echipament de serie pe a doua generație Leaf. Acesta poate menține banda de rulare, ajustează viteza conform limitelor pe care le citește sau le ia din sistemul de navigație, ba chiar poate să și reducă viteza când se apropie un viraj. La destinație, același sistem se ocupă de parcarea automată.
Pentru Ariya, Nissan oferă și un sistem hibrid de recunoaștere vocală, bazat pe vorbirea naturală, activat prin formula „Hey/Hello Nissan”, cu ajutorul căruia șoferul poate cere informații despre traseu, puncte de interes sau poate cere, natural, setarea temperaturii la valoarea dorită. Sistemul multimedia este completat de două mari display-uri, de 12,3 inch, unul central și unul pe post de tabloul de bord, în timp ce noul model oferă și unul dintre cele mai mari head-up display-uri color din industrie.
Unde se poziționează noua Ariya? Ne-a spus-o chiar Gareth Dunsmore, Director al strategiei EV din cadrul Nissan Europe: „La acest moment aș putea spune că Ariya rivalizează cu Ford Mach-e și Volkswagen ID.4, dar vom vedea de unde ne vin clienții la momentul comercializării. De acum, Ariya este vedeta gamei Nissan EV, a preluat acest rol de la Leaf. Spre deosebire de unii concurenți, noi nu vom avea o gamă paralelă de modele EV, ci le vom lansa treptat în gama principală, până când le vor înlocui, treptat pe cele cu motorizări ICE”.
Constructorul japonez nu a avansat deocamdată un termen pentru debutul comercializării sau pentru startul precomenzilor pentru noua Ariya.