Știri

Mini-urile clasice, acum cu facelift, subtil dar cuprinzător

Producătorul britanic premium a decis că este timpul pentru o serie de îmbunătățiri aduse versiunilor sale cele mai cunoscute – Mini „hardtop” în trei/cinci uși și Mini Convertible.

Marea majoritate a pasionaților industriei auto au un imens regret cu privire la tendințele actuale în design – companiile auto se tem să inoveze stilistic pentru a nu pierde clienții tradiționali. Însă de această dată recunoaștem că Mini, în special versiunea sa iconică în trei uși, este unul din modelele acelea legendare care poate scăpa fără mustrări când utilizează o astfel de politică. Este și cazul de față, cu producătorul aducând schimbări menite doar să rafineze exteriorul și interiorul modelelor sale, în paralel cu implementarea unor elemente mecanice perfecționate.

Ca să nu mai căutați, vă putem enumera succint principalele modificări estetice – din care doar câte una singură este cu adevărat evidentă la capitolele exterior și interior. Astfel, caroseria Mini-urilor (schimbările sunt valabile pentru toate trei) are parte de noi faruri LED cu funcție Matrix pentru faza lungă (opțional, desigur) dar și de un design „Union Jack” al stopurilor. Schimbările exterioare mai includ și noul logo Mini, introducerea liniei Piano Black, a trei noi culori: Emerald Grey, Starlight Blue și Solaris Orange; dar și a noi modele de jante din aliaj. La interior Mini a efectuat schimbări numeroase cu privire la echipamentele disponibile – și încă odată caracteristica cea mai evidentă este motivul drapelului „Union Jack”, prezent pe planșa de bord.

Opțiunile de personalizare sunt extrem de numeroase prin intermediul programului „MINI Yours Customised”, în timp ce constructorul oferă de acum – standard și opțional – o serie de noi tehnologii. Avem astfel volan multifuncțional, port USB, sistem de navigație cu display touchscreen, încărcare wireless pentru smartphone dar și noi funcționalități pentru suitele MINI Connected și MINI Connected XL. Cei pretențioși pot opta inclusiv pentru proiecția luminoasă a logo-ului Mini în exterior – însă e un gest cam egoist, pentru că sistemul este disponibil doar pentru partea șoferului…

În ceea ce privește capabilitățile tehnice, Mini anunță câteva schimbări menite să crească eficiența propulsoarelor disponibile – consumul și emisiile de CO2 fiind reduse cu până la 5%. Versiunile One First și Mini One au de acum propulsoare în trei cilindri de 1,5 litri, aducând cu sine o creștere a cuplului maxim de 10 Nm, la 160 și 190 Nm. O noutate absolută o reprezintă însă disponibilitatea – ca alternativă la mai vechea transmisie automată cu șase trepte, în funcție de versiune – a cutiilor de viteze cu șapte trepte și ambreiaj dublu sau a celei cu opt viteze. Toate versiunile Steptronic au de acum și funcție „coasting” în modurile de lucru „Mid” sau „Green”, fiind posibilă inclusiv încorporarea de date de la camera frontală și/sau sistemul de navigație, atunci când acestea sunt prezente și ele, pentru a identifica în avans situațiile când motorul poate fi oprit.

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE