Echipa Dacia Sandriders se pregătește pentru a doilea sezon de rally-raid, care va debuta cu Dakar 2026, pe 3 ianuarie. Nasser Al-Attiyah ne-a spus și ce ambiții are în acest sezon.
Anul trecut, Dacia începea un program consistent (și inedit pentru marca românească) și campionatul mondial de rally-raid, odată cu participarea în Raliul Marocului. Modelul folosit? Dacia Sandrider, derivat din conceptul Manifesto, pregătit tehnic de cei de la Prodrive. Cel mai important eveniment a fost însă Raliul Dakar 2025, unde echipa Dacia Sandriders s-a descurcat destul de bine pentru o primă participare. Este adevărat că echipajul Sebastien Loeb/ Fabian Lurquin a fost descalificat în a treia etapă, după o răsturnare care a avariat roll-cage-ul, iar Cristina Gutiérrez/Pablo Moreno au terminat raliul pe locul 41, dar Nasser Al-Attiyah/Edouard Boulanger au terminat competiția pe locul 4 la general. Asta după ce și-au trecut în palmares și o victorie de etapă (a 9-a).
Și pentru că sezonul a doilea pentru Dacia în rally-raid se apropie, cu Raliul Dakar 2026, Nasser Al-Attiyah a venit (iar) la București pentru a ne prezenta ambițiile sale pentru noul sezon. Ambiții mari, evident, pentru că – în întregul an competițional 2025, Nasser a terminat pe locul doi la piloți, cu 152 puncte, cu 12 în minus față de campion (Lucas Moraes – Toyota). De asemenea și Sebastien Loeb s-a clasat pe locul 4 la general, în timp ce echipa Dacia Sandriders a terminat pe locul 2 (clasamentul constructorilor).
După rezultatele de anul trecut, Nasser Al-Attiyah vizează – evident – victoria în raliul Dakar, dar și titlul de campion în W2RC. S-au făcut și niște schimbări față de anul trecut. Astfel, copilotul lui Loeb de anul trecut, Fabian Lurquin va face echipă cu Nasser, iar copilotul acestuia de anul trecut, Edouard Boulanger va face echipă cu Sebastien Loeb. Aceste două echipaje vor concura în toate etapele sezonului 2026, dar și în Raliul Dakar 2027. Pe de altă parte, ca și anul acesta, Cristina Gutierez/Pablo Moreno vor face sezonul 2026 doar parțial (Dakar 2026, Maroc + un raliu încă neconfirmat, plus Dakar 2027).
Dar Dacia mai are și o patra mașină care va participa integral în sezonul 2026: Acesta va fi pilotată de Lucas Moraes, asistat de copilotul Dennis Zenz. Moraes este chiar campionul din 2025 (categoria Ultimate), când a pilotat pentru Toyota.
Dacia Sandrider în cifre
Clasa FIA: Ultimate T1+
-Șasiu: Tubular
-Caroserie: Fibră de carbon
-Motor: V6, 3 litri, twin-turbo, injecție directă
-Putere maximă: (265 kW) 360 CP/5.000 rpm
-Cuplu maxim: 539 Nm/4.250 rpm
-Combustibil: eco ARAMCO, 102 RON
-Transmisie: 4X4
-Cutie de viteze: Secvențială, 6 trepte
-Suspensie față/spate: Independentă
-Cursa suspensiei: 350 mm
-Jante de 17 inch
-Anvelope: BF GOODRICH, 37 inch
-Lungime x lățime x înălțime: 4,140 x
2,290 x 1,810 mm
-Ampatament: 3.000 mm
-Etrieri: ALCON 6 pistonașe, monobloc
-Discuri de frână: ventilate ALCON, diametru 355mm
-Scaune și centuri: SABELT 6 puncte și scaune din fibră de carbon














