Home Motorsport Oficial: Dacia Sandrider, prototipul cu care Dacia participă la raliul Dakar

Oficial: Dacia Sandrider, prototipul cu care Dacia participă la raliul Dakar

de Dan Damian
Dacia Sandrider - Dakar 2025

Dacia a prezentat oficial prototipul Dacia Sandrider, cu care va participa la viitoarea ediție a Raliului Dakar, dar și în Rally-Raid.

Dacia anunțase deja că va participa la raliul Dakar, dar nimeni nu știa cum arată mașina cu care o va face. Ei bine, acesta este. Se numește Dacia Sandrider și, dacă vi se pare cunoscută, aveți dreptate. Prototipul este inspirat de conceptul Manifesto, prezentat de Dacia în toamna anului 2022 și descris ca un laborator de idei, în special pentru outdoor.

Evident, Dacia Sandrider a fost concepută conform cerințelor de Rally-Raid și are omologare FIA Ultimate T1+. Designul a fost conceput de designerii Dacia, cu implicarea echipelor de piloți pe parcursul procesului de dezvoltare. De altfel, pentru a acomoda piloți cu înălțime și preferințe diferite, tabloul de bord este modulabil, iar partea superioară a planșei de bord este vopsită cu un material anti-reflectorizant. Scaunele Sabelt sunt îmbrăcate într-un material special, anti-bacterian și care reglează umiditatea. Roțile de rezervă sunt fixate în locașuri laterale, în spatele ușilor , și pot fi astfel extrase și manipulate mai ușor. În aceeași logică, echipajul beneficiază de un acces ușor și rapid la uneltele necesare în caz de nevoie, acestea nefiind închise într-o cutie voluminoasă. Alt exemplu: prezoanele de fixare a roților sunt magnetice, astfel încât se pot pune pe o placă metalică, evitându-se pierderea lor în nisip în cazul în care o anvelopă trebuie înlocuită. Această soluție a fost inspirată direct din experiența piloților echipei.

Dacia Sandrider - Dakar 2025

Caroseria este realizată din fibră de carbon, dar, pe de altă parte, toate celelalte mașini din acest competiții sunt realizate din același material. Dacia Susține însă ca Sandrider cântărește cu 15 kg mai puțin decât alte prototipuri, în parte datorită șasiului tubular mai ușor și a unul motor mai ușor, în același timp fiind mărită distribuția greutății pe puntea față.

Totodată, s-a pus un accent deosebit pe aerodinamică pentru a reduce consumul de combustibil, îmbunătățind în același timp performanța. Inginerii au reușit să reducă rezistența la înaintare cu 10% și portanța cu 40% în raport cu prototipurile comparabile. O atenție specială a fost acordată profilului prizelor de aer care asigură răcirea motorului.

Dacia Sandrider - Dakar 2025

Gestionarea regimului termic este esențială în condițiile extreme ale raliului Dakar. Pentru a menține temperatura scăzută în cabină, Sandrider utilizează pigmenți anti-infraroșu integrați direct în carbonul care alcătuiește panourile caroseriei vehiculului. A fost depus un brevet pentru acest proces.

Dacia Sandrider a fost dezvoltată împreună cu compania britanică ProDrive. Motorul este un V6 de 3 litri, biturbo, care produce 359 CP și 539 Nm/4.250 rpm. Propulsorul este alimentat cu combustibil sintetic furnizat de Aramco. Tracțiunea este – evident – integrală și este gestionată de  cutie de viteze secvențială, cu 6 trepte. Jantele din aluminiu, de 17 inchi, sunt încălțate de pneuri BF Goodrich de 37 inchi.

Dacia Sandrider - Dakar 2025

The Dacia Sandriders, echipa oficială a mărcii Dacia în W2RC, va participa la primul raliu Dakar și la toate etapele Campionatului mondial de Rally-Raid în 2025. Veți putea vedea în premieră Dacia Sandrider la lucru la finalul acestui an, când va participa la Raliul Marocului, una din probele Campionatului mondial de Rally-Raid (W2RC) care va avea loc între 5 și 11 octombrie.

Echipa este formată din trei echipaje, cu piloți de top, toți cu o bogată experiență în Raliul Dakar.

Sébastien Loeb (50 de ani)  a câștigat Campionatul mondial de Raliuri de 9 ori consecutiv între 2004 și 2012. El este pilotul cel mai titrat din sportul auto și este considerat drept cel mai mare pilot de raliu din toate timpurile. Sébastien Loeb participă la raliul Dakar din 2016. El îl va avea drept copilot pe Fabian Lurquin.

Cristina Gutiérrez Herrero este prima femeie pilot de raliu din Spania care a terminat raliul Dakar la categoria auto, în 2017. În vârstă de 32 de ani, ea are deja la activ 8 participări la raliul Dakar, între 2017 și 2024. Cristina a câștigat Cupa Mondială de Raliuri Cross-Country, categoria T3, în 2021. În ianuarie 2024, a devenit a doua femeie care a câștigat la o categorie (Challenger) a Dakar, după Jutta Kleinschmidt care a ajuns pe primul loc la general. Cristina îl va avea drept copilot pe Pablo Moreno Huete.

Nasser al-Attiyah este cvintuplu câștigător al Cupei mondiale de Raliu off-road și dublu câștigător al Campionatului mondial de Rally-Raid. Veritabilă legendă a raliului Dakar, Nasser a câștigat de cinci ori această probă.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.