Home Teste Test Lexus RX 450h+: Eficient în orice situație

Test Lexus RX 450h+: Eficient în orice situație

de Răzvan Măgureanu
test Lexus RX450h+

Primul Lexus RX PHEV preia sistemul de la NX și promite o eficiență la fel de bună ca a hibridului și o autonomie electrică de 65 km. Test cu noul Lexus RX 450h+.

La fel ca Toyota, mulți ani Lexus a mizat în principal pe eficienta propulsie hibridă. Însă a cedat în cele din urmă noilor tendințe, și a cincea generație RX oferă în premieră, pe lângă două versiuni hibride, și una PHEV, care preia sistemul de propulsie de la NX PHEV și Toyota RAV4: un propulsor aspirat, cu patru cilindri, ce funcționează în ciclu Atkinson, de 185 CP, și un motor electric puternic, de 182 CP, care antrenează puntea din față prin intermediul unei cutii CVT, în timp ce la puntea din spate lucrează un motor electric mai mic, de 54 CP, dând naștere unei tracțiuni integrale hibride. Puterea totală a ansamblului este de 309 CP. În podeaua mașinii e montată o baterie Li-Ion cu o capacitate brută de 18,1 kWh, care se încarcă la o stație AC cu până la 6,6 kW, în 2.5 ore.

Nu la fel de sportiv ca RX 500h
Prin montarea bateriei în podea, volumul portbagajului nu a fost afectat absolut deloc, însă valoarea absolută a acestuia, de 461 de litri, este destul de mică, iar marginea de încărcare e înaltă. Deși bateria Li-Ion are o capacitate mare, de 18,1 kWh, masa mașinii nu a crescut prea mult, Lexus RX 450h+ fiind cu 145 kg mai greu decât versiunea hibridă, RX 350h, din care este derivat, care are tot două motoare electrice similare, dar o baterie mult mai mică, Ni-metal, de 1,3 kWh. Prin montarea bateriei în podea în poziție centrală, nici comportamentul rutier nu a fost afectat.

Totuși, să nu vă așteptați la o dinamică similară cu a lui RX 500h F Sport, deoarece versiunea PHEV nu are direcție integrală și nici chiar în modul Sport (se mai pot selecta modurile Normal, Eco și Custom) nu se simte la fel de incisivă și de fermă pe viraje. În schimb, în modul Normal confortul suspensiei este regesc, denivelările scurte fiind anihilate fără ca pasagerii să simtă ceva.

test Lexus RX450h+
Sigur, în cazul versiunii PHEV cuvintele de ordine au fost eficiența maximă. Când bateria este încărcată, Lexus RX 450h+ se poate conduce în mod pur electric, apăsând butonul EV, și noi am reușit să parcurgem 53 km fără ca motorul termic să intre în funcțiune (65 km oficial), cu un consum de 21,6 kWh/100 km. Pe lângă modul EV, care funcționează până la o viteză maximă de 130 km/h, șoferul poate alege și modurile Auto EV/HV (favorizează conducerea electrică, și motorul termic se cuplează doar la o apăsare mai bruscă a pedalei de accelerație) sau HV, caz în care RX funcționează ca fratele său hibrid, RX 350h, și nivelul de încărcare a bateriei se menține constant.

Chiar și după ce bateria se descarcă, Lexus RX450h+ păstrează o anumită rezervă de energie, care asigură alimentarea motoarelor electrice, în special a celui din spate. Astfel, spre deosebire de unii dintre rivali, după descărcarea bateriei RX 450h+ continuă să funcționeze ca un model full hybrid. Totuși, când bateria se descarcă, motorul aspirat cu patru cilindri se luptă din greu cu masa mai mare, nivelul de zgomot crește proporțional, iar dinamica e afectată și din cauza cutiei CVT lente, în timp ce RX 500h are o cutie automată clasică.

Este evident că, în cazul lui Lexus RX 450h+, eficiența a fost pe primul plan, astfel că în testul nostru am înregistrat un consum de 7,2 l/100 km cu bateria descărcată, ceea ce pentru un SUV premium de clasă mare și cu o putere de peste 300 CP e un rezultat meritoriu. Există și un mod Charge, care permite încărcarea bateriei în timpul mersului, fără o creștere exagerată a consumului.

Șoferul se bucură de o poziție de condus relativ joasă pentru un SUV, foarte confortabilă pe scaunele moi și foarte comode. De asemenea, este răsfățat cu o calitate de înaltă clasă a materialelor, cu tapițerie din piele semianilină și Alcantara, inserții de lemn natur și plastice moi și fine aproape peste tot, inclusiv în zonele inferioare și pe fețele ușilor.

Modelul de test a venit în versiunea de top, Luxury, care costă aproape 100.000 de euro, dar este superechipată, cu suspensie adaptivă, jante din aliaj de 21 de inchi, cu zece spițe, multimedia cu navigație cu ecran de 14 inchi și head-up display, scaune și banchetă reglabile electric, faruri triplu LED cu fază lungă automată și un pachet impresionant de sisteme de asistență.

Verdict

Primul RX PHEV impresionează prin eficiența deosebită chiar și atunci când bateria este descărcată. Autonomia electrică e decentă, dar nu un record în segment. În versiunea de top, Luxury, prețul este piperat, dar se justifică într-o anumită măsură prin echiparea standard completă și calitatea materialelor. 

DATE TEHNICE 
Caroserie
SUV cu 5 locuri. L × l × h: 4890 × 1920 × 1695 mm. Ampatament: 2850 mm. Volum portbagaj: 461–1678 litri. Masă proprie: 2240 kg
Tren de rulare
Suspensie față tip MacPherson, spate multilink, arcuri elicoidale. Frâne cu discuri ventilate față și spate. Pneuri: 235/50 R21 101W, Bridgestone
Transmisie
Tracțiune integrală, cutie CVT
Propulsie
L4 aspirat, cilindree 2487 cm3, putere maximă 185 CP/6000 rpm, cuplu maxim 227 Nm/3200–3700 rpm. Motor electric față: putere maximă 134 kW (182 CP), cuplu maxim 270 Nm. Motor electric spate: putere maximă 40 kW (54 CP), cuplu maxim 121 Nm. Putere totală sistem: 309 CP. Cuplu total sistem: nc. Capacitate brută baterie (Li-Ion): 18,1 kWh
Performanțe
Accelerație 0–100 km/h 6,5 s
Viteză maximă 200 km/h
Autonomie electrică 65 km
Consum WLTP 1,1 l/10 km
Emisii CO2 WLTP 25 g/km
Preț de bază
Lexus RX 450h+ Luxury 99.164,84 euro

test Lexus RX450h+test Lexus RX450h+test Lexus RX450h+test Lexus RX450h+test Lexus RX450h+test Lexus RX450h+test Lexus RX450h+

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.